کد خبر 834921
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
نیجریه

ارتش نیجریه تلاش های خود برای یافتن دختران ربوده شده از سوی بوکوحرام را افزایش داده است.

به گزارش مشرق، ارتش نیجریه هواپیماها و سربازان بیشتری را به عملیات جستجو برای یافتن ۱۱۰ دانش آموز دختر که تصور می شود هفته پیش توسط عناصر گروه تروریستی بوکو حرام ربوده شده باشند اختصاص داده است.

این یکی از بزرگترین آدم ربایی ها در نیجریه از سال 2014 میلادی به شمار می رود. تروریست‌های بوکوحرام پیش از این نیز بیش از 270 دختر دانش آموز در شهر چیبوک را ربوده اند. حمله اخیر بار دیگر موجب جلب توجه افکار عمومی بین المللی نسبت به ناآرامی ها و حملات نیجریه شده است.

بیشتر بخوانید:

بوکوحرام که به معنای "ممنوع بودن آموزش غربی است"، از سال 2009 میلادی تاکنون بیش از 20 هزار نفر را کشته اند و 2 میلیون نفر دیگر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه های خود به خاطر حملات این گروه تروریستی شده اند.

محمدو بوهاری رئیس جمهور 75 ساله نیجریه ، ناپدید شدن دختران دانش آموز شهر چیبوک را یک فاجعه ملی دانسته است.

وزارت اطلاع رسانی نیجریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت فدرال تایید می کند که 110 دختر دانش آموز در استان یوبه ناپدید شده‌اند، این اتفاق پس از حمله گروه تروریستی بوکوحرام به مدرسه‌ای در این منطقه روی داده است.

این در شرایطی است که پیش از این آمارهای متفاوتی درباره تعداد دانش آموزان ناپدید شده منتشر شده بود. این آمارها بین 50 تا 100 نفر در نوسان بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس