ربایندگان ۳۴۴ دانش آموز نیجریه ای را آزاد کردند

یک مقام دولت نیجریه روز پنج شنبه از آزادی بیش از ۳۰۰ دانش آموز پسری خبر داد که هفته گذشته توسط افراد مسلح در شمال غرب نیجریه ربوده شده بودند.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، «آمینو بلو ماساری» فرماندار ایالت کاتسینا در شمال غرب نیجریه روز پنج شنبه در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد ۳۴۴ دانش‌آموز پسر یک مدرسه شبانه روزی- که هفته گذشته ربوده شده بودند- به مقامات امنیتی نیجریه تحویل و به مرکز این ایالت منتقل شدند و قرار است که پس از انجام معاینات پزشکی به خانواده‌های خود بپیوندند.

فرماندار ایالت کاتسینا با تأکید بر تلاش‌ها برای بهبودی حال این دانش آموزان به پرداخت خون بها از سوی دولت نیجریه به ربایندگان اشاره‌ای نکرد.

«محمد بوهاری» رئیس جمهور نیجریه نیز با استقبال از آزادی این دانش آموزان پسر، آن را «مایه آسودگی برای خانواده‌های آنان، کشور و جامعه بین الملل» خواند.

به رغم انتقادها از عدم امنیت در مناطق شمالی نیجریه، بوهاری بر تلاش‌های موفقیت آمیز دولت خود جهت تضمین آزادی این دانش آموزان ربوده شده تأکید کرد و افزود که دولت «به مسئولیت خود برای حراست از جان و مال مردم نیجریه کاملاً آگاه است».

گفتنی است که گروه تروریستی بوکوحرام مسئولیت عملیات آدم ربایی هفته گذشته از یک دبیرستان پسرانه دولتی در ایالت کاتسینا را برعهده گرفت. اعضای این گروه تروریستی باور دارند که تحصیلات به سبک غربی امری غیراسلامی است. گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که در زمان حمله تروریست‌های بوکوحرام به این مدرسه، بیش از ۸۰۰ دانش‌آموز در مدرسه حضور داشتند، که صدها تن گریخته و بیش از ۳۳۰ دانش‌آموز ربوده شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس