کد خبر 834621
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
ابوترابی

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: با کلید خوردن طرحی که در دست تدوین داریم، منافع بسیاری در مجلس و دولت که خود مبادرت به تعیین حقوقشان می‌کنند، به خطر می‌افتد.

به گزارش مشرق، نماینده مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره طرحی که باعث محدود کردن حقوق مدیران می شود را ارائه کرد:

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهیه طرحی به عنوان «تعارض منافع» گفت: با کلید خوردن این طرح، منافع بسیاری در مجلس و دولت و گروه‌ها و اصنافی که خود مبادرت به تعیین حقوق خود و نیز قیمت‌گذاری کالاها و خدمات خود می‌کنند به خطر می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه هیچ کجای دنیا هیچ ارگان و فردی، خود تعیین نمی‌کند که چه میزان حقوق بگیرد و هیچ صنفی برای کالا و خدمات خود قیمت‌گذاری کند، خاطرنشان کرد: ما امروز در مجلس و دولت، خود درباره میزان حقوق‌مان تصمیم‌گیری می‌کنیم و قوانینی وضع می‌کنیم که خود در آن منفعت داریم.

ابوترابی در این‌باره گفت: در این طرح می‌خواهیم نهادی بالادستی همانند مجمع تشخیص مصلحت نظام مبادرت به تعیین میزان حقوق‌های دستگاه‌ها کند که خود در آن ذی‌نفع نباشد.

بیشتر بخوانید:

تهیه طرح جدید در مجلس برای بازگشت اموال نامشروع مدیران به بیت المال

وی افزود: در کشورهای اروپایی هم پیش‌بینی «رگلاتوری» شده است که تنظیم کننده پرداخت حقوق هر دستگاه است و پارلمان اروپا تعیین کننده آن است. 

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در همه دنیا روی 2 مقوله تعارض منافع و رگلاتوری بسیار حساسیت وجود دارد، از این رو بالاترین مرجعشان و با آرای بسیار بالا باید بر مقوله حقوق و منافع دستگاه‌ها صحه بگذارند. 

وی تصریح کرد: ما در مجلس نمی‌توانیم در مقوله تعارض منافع به نتیجه برسیم چرا که منافع بسیاری از خود این نمایندگان دستخوش تغییر خواهد شد و به قول معروف «چاقو دسته خود را نمی‌برد» از این رو مجمع تشخیص مصلحت نظام باید به این موضوع ورود کند و ما در این طرح این پینشهاد را مطرح کردیم که این مجمع همه تصمیم‌گیری‌هایی که خود واضعان قانون در آن منفعت دارند ممنوع کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: البته این محدود به حقوق نمایندگان مجلس و مدیران دولت نیست بلکه در آن پیش‌بینی شده است که هیچ صنفی نتواند برای خود قیمت‌گذاری کند که عمده فسادها از همین نقطه آغاز می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    3 1
    خيلي هم خوب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس