کد خبر 834605
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
مهدی نصیری

رهبری نیاز به تملق و ستایش ندارد بلکه از آزاد اندیشی و دلسوزی همه نیروها برای کشور و انقلاب استقبال می کنند.

به گزارش مشرق، مهدی نصیری  مدیر مسؤول و سردبیر سابق روزنامه کیهان در کانال تلگرامی خود نوشت:

این فیلم را از آن رو در این کانال گذاشتم تا بگویم وجود  فقیهی شایسته در راس جمهوری اسلامی از نتایج  انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی و در بطن آن سی درصد امکان تحقق جامعه و دولت تراز اسلامی در عصر غیبت و روزگار سیطره مدرنیته  است و توجه دادن  به این نکته که آن سی درصد (میانگین) در دنیای امروز چیز کمی نیست و  ارزش هر گونه تلاش و فداکاری را دارد  و البته وقتی ما یک انتظار فوق العاده و  ایده آل از جمهوری اسلامی در میان جامعه ایجاد  کنیم و در محقق کردن آن انتظار موفق نشویم، اهمیت و عظمت این سی درصد  هم تحت الشعاع آن وعده غیر عملی قرار می گیرد .

ضمنا بنده  علی رغم آن که در بسیاری از مقالات و نوشته هایم در دوران کیهان و صبح هر جا که لازم دیدم از مقام معظم رهبری تجلیل کردم و اولین سرمقاله را بعد از ارتحال امام در تایید رهبری ایشان در روزنامه کیهان با عنوان  انتخاب شایسته نوشتم اما  تقریبا در اغلب دیدارهای خصوصی که با ایشان در آن دوران داشتم، یا سخنی  انتقادی نسبت به مسائل نظام و مسئولان و باری نیز انتقادی بسیار تند  را  با ایشان در میان گذاشتم  و یا ایده ای را  که به ذهنم رسیده بود و مطمئن نبودم  ایشان با آن موافق باشند و یا بپسندند را  مطرح کردم و همیشه هم ایشان با روی گشاده شنیدند  و در واکنش  یا سکوت کردند، یا پذیرفتند و  یا نقد  فرمودند .

یادم می آید باری در یک دیدار سر پایی کوتاه بعد از نماز جماعت در محضرشان، دیدگاهم را در باره نسبت اسلام و تجدد  ـ البته خیلی سریع و خلاصه ـ مطرح کردم ؛ ایشان با دقت گوش فرا دادند و فرمودند با نیمی از حرفت موافق  و با نیمی از آن مخالف هستم.

علاوه بر این موارد  یک بار هم مکتوبی را  با محتوایی انتقادی نسبت به امور کشور  برای ایشان ارسال داشتم و  بعد دریافتم که ایشان آن را مطالعه کرده اند و  در مورد  محتوای آن  هم به خود  حقیر نظر  انتقادی شان  را  مطرح کردند.

مطالب دیگری از مهدی نصیری را اینجا بخوانید:

حوزه از مدرنیته و تجدّد غافل است

فیلم کامل برنامه «سختانه» با حضور مهدی نصیری

لطفا اجرای حدود الهی را متوقف کنید

این مطلب را از این رو می گویم که همه بدانند آنچه اخیرا  ایشان در باب جواز انتقاد از رهبری، فرمودند، ممشای جدید ایشان نیست و از روز اول رهبری شان چنین بوده و بنده در دوران کیهان و صبح که جوانی سی ساله بودم، این مساله را شخصا تجربه و لمس کردم .

دیگر آن که  به نیروهای انقلابی و حزب اللهی جرات اندیشیدن و آزاد اندیشی را بدهم و  این که اگر حتی اندیشه و دیدگاهی خلاف دیدگاه ایشان را مستدل و در چارچوب منطق و اخلاق مطرح کنند نه تنها با مخالفت و خشم ایشان روبرو نمی شوند که با روی گشاده و آغوش بازشان مواجه خواهند بود و  احیانا اگر با برخورد و بی‌مهری کسانی که در اطراف ایشان و  دستگاه رهبری و  یا نماینده ایشان در دستگاهی هستند هم مواجه شدند ـ که البته بنده با چنین موردی هم هرگز مواجه نشده‌ام ـ  آن را به حساب رهبری نگذارند.

خلاصه در یک کلام رهبری انقلاب نیاز به تملق و  ستایش ندارند  و بلکه از اندیشه ورزی و آزاد اندیشی و  دلسوزی  همه نیروها برای کشور و انقلاب حتی اگر  همراه  با انتقادهایی صریح هم باشد، استقبال می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • حامد IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    48 27
    احسنت
  • احمد IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    42 26
    بسیار مفید وموثربود لذت بردم متشکرم
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    21 19
    موافقم
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    10 18
    من هم میگم وقتش رسیده بود که همین را بگیم افرین
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    12 19
    من اینطور فکر نمیکنم
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    27 2
    ای کاش عناصر مدعی حزب اللهی گری هم این حرف شما را می شنیدند!!
  • ناشناس IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    12 27
    پس این حرفها ستایش وتملق نبود
  • احمدوند IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    12 21
    مطلب و اصل موضوع درست و صحیح می باشد ولی این جمله ایشان خود یک مدل تملق می باشد از نوع مدرن آن.
  • علی IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    16 31
    جانشین بر حق امام زمان(عج).جان من وفرزندام به فداش
  • DE ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    17 21
    آیا همین نوشته شما جنبه تملق و ستایش ندارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • ایران IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      3 8
      نه چون شما نمک خور و نمکدون شکن هستین
  • علی اصغر IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    13 7
    سلام فک کنم دوستان در معنای تملق خلط کردندهر تعریف وتمجیدی را شخص مصداق تملق نیست اگر بیان واقعیت باشد تملق نمیگویندلذا بیان خوبیها ومحاسن شخص تملق نیست.
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      5 0
      شما خودت بیشتر خلط کردی.بلکه متوجه منظور اقای نصیری نشدی. ایشان نگفت محاسن و خوبی بیان نشود. ایشان گفت رهبری نیاز به این بیان شدن ستایش هاندارند .همین.اما نگفت حالا که نیاز ندارند پس حتما نباید بیان کرد بلکه میگه رهبری نیازی به این بیان شدن ندارند همین
  • اکبر IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    10 3
    احسنت بر آقای نصیری که واقعیت ها را بیان کردند . حالا فاز طرح انتقادها کمی تفاوت کرده است . در دوران سی سالگی آقای نصیری مدیریت کشور بسیار سالم تر بود . اینک بیش از 90 درصد سرخوردگی ها و لطمات اجتماعی از برخی مدیران فاسد رد سطوح بالای نظام است . لطفا بفرمائید مقام رهبری فکری برای مدیریت کشور بکنند که هیچ سازمان جاسوسی در امریکا و انگلیس قادر نیستند مانند آنها ، مردم را از نظام مایوس کنند .
  • AE ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    12 2
    ما اگر کوچکترین حرف انتقادی و کارشناسی شده مطرح کنیم با حمله شدید عناصری که خود را فدایی ولایت میدانند روبرو خواهیم شد. لذا تا این عناصر هستند ما جرات نداریم انتقاد کنیم و حداقل حقیر ترجیح میدم سکوت کنم تا مورد حمله این افراد قرار نگیرم.نظام باید اول این افراد را هدایت کند تا راه انتقاد باز شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس