فیلم هجوم

انفعال وزارت ارشاد و سازمان سینمایی در برابر واسطه‌های بین‌المللی در عرصه سینما، باعث شده که فیلمی که به عنوان نماینده سینمای ایران در جشنواره برلین حضور یافته در بخش «همجنس بازی» نامزد شود!

به گزارش مشرق،  حضور فیلم «هجوم» ساخته شهرام مکری از سیاستگذاران گروهک دولتی هنروتجربه، در بخش جوایز تدی برلین که ویژه فیلم‌های همجنسگرایانه است موجی از انتقادات را در فضای رسانه ای موجب شده است با این حال هیچ پاسخی از جانب متصدیان گروه هنروتجربه که در رأس آن  کارمند حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بوده منتشر نشده است. این کارمند سابق همچنان مشغول انتشار پست‌هایی درباره مواجهه با حجاب اجباری است (اینجا) و در این وضعیت مسلم است که حقوق بگیران سیستم فرهنگی که موظف به  همراهی با اهداف فرهنگی نظام جمهوری اسلامی هستند، یاوران اینستاگرامی و توئیتری مسیح علی‌نژاد می‌شوند. در چنین وضعیتی افسار مدیریت از دستشان رها شده و به نقطه‌ای می‌رسند که گروهک دولتی هنر و تجربه اقدام به نمایش فیلمی با موضوع همنجسگرایانه در سینماهای کشور می‌کند. با چنین خطای فاحشی و حمایت از چنین اثری، آیا نیاز به توقف این گروهک سینمایی نیست؟!

بیشتر بخوانید:

«هجوم» شهرام مکری نامزد بهترین فیلم همجنسبازانه برلین شد

روزنامه «کیهان» در مطلبی با انتقاد از انفعال ارشاد در برابر این حضور به سرزنش دلالی پرداخته که شرایط حضور این فیلم در بخش همجنسگرایانه را فراهم کرده است.

کیهان در مطلب خود می‌نویسد: انفعال وزارت ارشاد و سازمان سینمایی در برابر واسطه‌های بین‌المللی در عرصه سینما، باعث شده که فیلمی که به عنوان نماینده سینمای ایران در جشنواره برلین حضور یافته در بخش «همجنس بازی» نامزد شود!

دلالان بین‌المللی سینما که همچون همیشه، حضور و کسب جایزه از جشنواره‌های غربی را بر منافع فرهنگی و ملی در اولویت قرار می‌دهند، این بار نیز طوری عمل کردند که نماینده سینمای ایران در جشنواره فیلم برلین در بخش فیلم‌های همجنسبازانه نامزد جایزه شود.

اما نکته قابل تأمل، انفعال وزارت ارشاد و سازمان سینمایی در مقابل این دلالان است که به اسم «فعال پخش بین‌الملل» فیلم‌هایی با مضامین ضدملی را به عنوان نماینده سینمای کشورمان دراختیار محافل بین‌المللی قرار می‌دهند و در مقابل، از حضور فیلم‌هایی با درونمایه ملی و استراتژیک در سطح جهان خودداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

آیا داروغه‌زاده در مورد فیلم همجنسگرایانه «هجوم» پاسخگو خواهد بود؟!

سال ۸۷ و پس از تولید فیلم ضداسلامی «فتنه» در آمریکا، جمعی از اهالی سینما در کشورمان نامه‌ای را در اعتراض به ساخت این فیلم و در ستایش از نبی مکرم اسلام (ص) امضا کردند و از یکی از فعالان در حوزه پخش بین‌الملل خواسته شد که با توجه به ارتباط با محافل سینمایی خارجی، این نامه را در سطح بین‌المللی منتشر کند، اما وی با این بهانه که این نامه جنبه سیاسی دارد، از انتشار آن خودداری کرد!

گفتنی است، توجه جشنواره‌های غربی به آثاری با مضامین ضداخلاقی، ازجمله همجنس بازانه باعث شده که برخی از فیلمسازها در ایران داستان فیلم خود را طوری طراحی کنند که از آنها برداشت‌های انحرافی صورت گیرد. حتی یکی از فیلم‌های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر هم که در بخش‌های مختلف نامزد کسب سیمرغ شده بود نیز به همین ترتیب ساخته شده است اما متأسفانه در نهادهای نظارتی سازمان سینمایی هیچ اقدامی برای کنترل چنین رفتاری صورت نمی‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    27 3
    اصلا قبول ندارم وزارت ارشاد خبر نداشته باشه ....با اطلاع و حتی کمک خود این وزارت مثلا ارشاد ، این فیلمها ساخته میشن.
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    27 5
    اینا خودشونم اره فقط دنبال بی بندو بارین
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    26 4
    محتوای یک توآلت کیپ شده چیه ؟ محتوای اصلاح طلبی هم همونه
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    27 0
    دیگه وقت پایان اصلاح طلبیست...
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    11 0
    همینمون کم بود که دامنه عذاب قوم لوط به سرزمین ایران هم کشیده بشه! یکی به ملت جواب بده مجازات این بی شرفی با کدوم نهاده؟!!!!!!!!!!!! خود بی غیرتشون مجازات میکنن یا خودمون آستین بالا بزنیم؟!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس