کد خبر 834803
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۲
فیلم هجوم

پس از انتقادات از نامزدی یک فیلم در بخش فیلم‌های همجنس‌بازانه در جشنواره برلین، گروه هنر و تجربه که حامی اکران این فیلم است در بیانیه‌ای به جای عذرخواهی، یک گاف دیگر داد!

به گزارش مشرق، روابط عمومی گروه «هنر و تجربه» که مدیر آن هم به خاطر حمایت از طرح استعماری کشف حجاب در ایران حاشیه‌ساز شده است این بار هم تلاش کرد تا جایزه «تدی» جشنواره برلین را که به فیلم‌هایی در حمایت از همجنس‌بازی اختصاص دارد به عنوان جایزه‌ای در حمایت از همبستگی معرفی کند!

بیشتر بخوانید:

«هنر و تجربه» رسوایی فیلم هجوم در برلین را ماست مالی می‌کند؟

گروهک هنر و تجربه سواد انگلیسی ندارد، تیزر تدی را هم ندیده است


در متن بیانیه این گروه آمده: «ماجرای «کاندیداتوری» فیلم «هجوم» ساخته شهرام مکری برای دریافت جایزه «تدی» در جشنواره برلین از آن معرکه‌های مضحکی است که هر از چند گاه مقداری وقت و انرژی از جامعه می‌گیرد و فقط کاربرد سیاسی دارد. بعد هم به بایگانی ذهن‌ها و تاریخ سپرده می‌شود. با این حال، از آن‌جا که موضوع این جنجال تازگی دارد، روابط عمومی «گروه سینمایی هنر و تجربه» که این فیلم – ساخته یکی از اعضای شورای سیاست‌گذاری‌اش و اکنون در سینماهایش روی پرده است - لازم می‌داند توضیحاتی برای روشنگری آن دسته از سینمادوستانی که در این زمینه ابهام دارند به عرض برساند.»


این بیانیه در ادامه، درباره جایزه «تدی» نوشته است:

«این جایزه به فیلم‌هایی داده می‌شود که حاوی مفاهیمی همچون مدارا، پذیرش، همبستگی و برابری در جامعه باشند.»


این درحالی است که منظور از مدارا و برابری در توصیف این جایزه شامل به رسمیت شناختن حقوق همجنس‌بازان و مدارا با آنها می‌شود که آشکارا در تبلیغات جایزه تدی بر آن تأکید شده است. ظاهرا مسئولان گروه هنر و تجربه از درک این نکته واضح نیز عاجز مانده‌اند و یا سعی دارند خود را به جهالت بزنند! ضمن اینکه این جوایز جشنواره‌های غربی هستند که انرژی هنرمندان جوان ما را به سمت مضامین بی‌فایده و بعضا مخرب سوق می‌دهد و باعث شده که به جای توجه به موضوعات اساسی و پرجاذبه، بسیاری از فیلمسازها روی مضامینی تکراری و خسته‌کننده و صرفا به خاطر توجه جشنواره‌های غربی متمرکز بمانند و درجا بزنند. همچنین این مسئله برخلاف ادعای بیانیه «هنر و تجربه» به بایگانی تاریخ سپرده نمی‌شود و به خاطر توجه جشنواره‌های غربی به فیلم‌هایی با مضامین همجنس‌بازی، فیلم‌هایی با همین مضامین در کشورمان و با مجوز دولت ساخته شده و حتی در جشنواره فجر اخیر نیز با تشویق این جشنواره مواجه شدند!

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    35 1
    تنها برخورد انقلابي با اين مديران جواب مي دهد، آن قدر بايد اعتراض كرد و فرياد زد تا به نتيجه رسيد، جوانان انقلابي حركتي كنيد.
  • SE ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    27 2
    در اصل سنگ نیازهای خود را به سینه میزند
  • سید IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    53 2
    خاک بر سر این تهی مغزان متعفن مورد حمایت اصلاح طلبان تهوع آور.
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    51 1
    از کی تا حالا پذیرش پست تراز حیوانات با گناه نابخشودنی ؛با عذاب خداوندی بر قوم لوط ,شده مدارا وبرابری....فقط اصلاح طلبها از این جنس روشنفکری ها و انهدام جامعه دارند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس