کد خبر 834534
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
پرچم ترکیه

وزارت خارجه ترکیه نسبت به تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت خود از تل آویو به بیت المقدس واکنش نشان داده است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: انتقال سفارت آمریکا به قدس یک تصمیم فوق العاده نگران کننده است.

این بیانیه افزود: ترکیه به تلاش های قاطع خود همراه با جامعه بین المللی برای حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین در واکنش به این تصمیم آمریکا ادامه خواهد داد، تصمیمی که کاملا نگران کننده است.

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرده است که ایالات متحده سفارتش در تل آویو را در روز 14 ماه می یعنی 24 اردیبهشت 97 از تل آویو به بیت المقدس منتقل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

14 می روزی است که رژیم جعلی اسرائیل شکل گرفت و در سال 1948 میلادی از سوی آمریکا به رسمیت شناخته شد.

وزارت خارجه ترکیه افزود: این تصمیم آمریکا نشان می دهد که واشنگتن بر تخریب صلح از طریق نقض قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل درباره قدس اصرار می کند.

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد: آمریکا با تصمیم اخیرش ثابت کرده است که موضع و صدای جامعه بین المللی را نمی شنود و تمایلی هم به شنیدن آن ندارد، موضعی که در بیانیه اخیر سازمان همکاری اسلامی در استانبول و قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل به آن اشاره شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نخستین بار در دسامبر سال گذشته تصمیمش برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را اعلام کرد و این مساله با مخالفت های گسترده کشورهای اسلامی روبرو شده است. حتی متحدان غربی آمریکا نیز از این تصمیم انتقاد کرده اند.

سازمان همکاری اسلامی در نشست فوق العاده خود در استانبول ، قدس شرقی را به عنوان پایتخت کشور فلسطین به رسمیت شناخته است. مجمع عمومی سازمان ملل نیز قطعنامه ای را با حمایت اکثر اعضا تصویب کرده و از آمریکا خواسته است تا تصمیم خود در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل تجدیدنظر کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    12 19
    یاشاسین ترکیه لعنت بر اسرائیل
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      25 8
      ترکیه اول رابطه دیپلماتیکش با اسرائیل رو قطع کنه بعد تو جو گیر شو!
  • محمد از اردبیل DK ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    16 29
    زمانی میتوانی از حقوق بین المللی دفاع بکنی که دیپلماسی بین المللی هم داشته باشی و اگر رابطه را بطور کامل قطع کنی آیا مسئله حل خواهد شد اگر همه کشورهای اسلامی رابطه خود را با اسرائیل قطع کنند آیا مسئله حل است چه کسی باید به توافق برسی؟ چرا ترکیه در بیشتر مواقع در سطح بین المللی موفق است بدلیل دیپلماسی پویا و فعال
    • FR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      66 11
      توافق؟ میخوای با اسرائیل به توافق برسی؟ مشکل تو و امثال تو در اینه که میخوایید با اسرائیل به توافق برسید!!!! مثل دولت ترکیه!!!! و این دقیقا یعنی خودفروشی و مزدوری حاکمان برخی کشورهای اسلامی(مثل اردوغان و آل سعود)
    • FR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      60 43
      وقتی اساس رژیم صهیونیستی نامشروعه یعنی هرگونه توافق و رابطه ای باهاش نامشروعه، کسانی که این رابطه رو برقرار میکنند خائن به اسلام و مسلمینند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس