کد خبر 834378
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱
خیابان پاسداران بعد از آشوب دراویش اغتشاش‌گر

دو تن از علما و مراجع تقلید بر رسیدگی فوری به حادثه ناگوار اخیر در خیابان پاسداران تهران تأکید کردند و خواستار رسیدگی فوری مسئولان به جرائم مجرمان و عاملان این جنایت و قصاص آنان شدند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله حسین نوری همدانی با تسلیت شهادت شهدای ناجا و بسیجی در پاسداران تهران، خواستار رسیدگی فوری به جرائم مجرمان را خواستار شد و گفت: نیروی انتظامی بستر امنیت در جامعه را ایجاد کرده و این امنیت را حفظ می‌کند.

وی از شهدای گرانقدر بسیج نیز تجلیل کرده و ضمن عرض تسلیت به خانواده این شهدا گفت: مسؤولان باید به جرایم مجرمان هر چه زودتر رسیدگی کرده و عاملان این جنایات را قصاص کنند.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: بنده در سال گذشته در بحث وقف به مناسبت وقف بر ادیان عرض کردم که صوفیه یک فرقه انحرافی است و هر 72 فرقه که مدعی هستند منحرف بوده و دشمن اهل‌بیت علیهم السلام هستند.

وی بیان کرد: اینها چهره سازی و چهره آرایی می‌کنند و کرامات و سخنان اهل‌بیت را سرقت کرده و به نام خود چاپ می‌کنند تا چهره آرایی کنند و عمده اینها ریشه در زمان دوران ائمه و اقدامات بنی امیه و بنی عباس دارد که تلاش می‌کنند اهل‌بیت علیهم السلام را تحت الشعاع قرار دهند که هیچ گاه هم موفق نشدند.

بیشتر بخوانید:

جزییات جدید از حادثه خیابان پاسداران از زبان دادستان تهران

این مرجع تقلید بر ضرورت رسیدگی هرچه زودتر به این جنایت را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: بعضی از تعابیر مسؤولان که گفته‌اند اینها عاقل و معتدل هستند درست نیست، اینها باطل و منحرف هستند و دروغ می‌گویند؛ اینها نه با انقلاب بودند و نه در دوران دفاع مقدس حضور داشته‌اند.

وی خطر عرفان‌های کاذب را یادآوری کرد و گفت: عرفان حقیقی در کلام و بیان اهل‌بیت(ع) علیهم السلام است و راه سعادت بشر هم تبعیت اهل‌بیت(ع) است.

آیت‌الله مکارم شیرازی نیز با بیان اینکه بارها گفته‌ایم عرفان‌های کاذب سر از مسائل خطرناک دینی و اجتماعی و اخلاقی در می‌آورند که یک نمونه‌اش همین حادثه دردناک تهران بود، اظهار داشت: حادثه ناگواری که اخیراً در تهران اتفاق افتاد و منجر به شهادت چند نفر از مأموران انتظامی و بسیجی و موجب تخریب و سوزانده شدن اموال مردم شد، موجب تأسف شدید گردید.

 وی تصریح کرد: بارها گفته‌ایم عرفان‌های کاذب سر از مسائل خطرناک دینی و اجتماعی و اخلاقی در می‌آورند که یک نمونه‌اش همین حادثه دردناک تهران بود. این جنایت تا کنون در کشور ما سابقه نداشت که شخص تبهکاری سوار ماشین شود و مردم بیگناه و افراد مدافع امنیت را زیر بگیرد و به قتل برساند. آری این عارفان کاذب این بدعت را به نام خود ثبت کردند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود در مورد عرفان‌های کاذب تاکید کرد: در واقع آنها کار داعشی‌ها را انجام دادند، داعشی‌ها همان وهابیون طرفدار توحید کاذب هستند که همه را غیر از خود کافر می‌پندارند و خونشان را مباح می‌دانند، این گروه هم طرفدار عرفان کاذب هستند و از جهاتی به هم شبیه هستند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مسؤولان وقتی می‌خواهند درباره آنها سخن بگویند مراقب تعبیرات خود باشند و چیزی برخلاف آموزه‌های دینی که نتیجه معکوس خواهد داشت نگویند و نیز امیدواریم همه آن تبهکاران به زودی به جزای کار خود برسند. خداوند همه را از شر اشرار محفوظ دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس