کد خبر 834166
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
سوخو 57

به گفته یک کارشناس، اعزام جنگنده‌های مدرن «سوخوی-۵۷» روسی به سوریه، هدف سیاسی نداشته، بلکه برای آزمایش سیستم رادار این جنگنده به منظور شناسایی هواپیماهای بیگانه است.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارش های رسانه ای، این ۲ جنگنده از نسل پنجم جنگنده های «سوخو-۵۷» به شمار می روند که وارد پایگاه هوایی نیروهای هوا فضای روسیه در منطقه «حمیمیم» واقع در سوریه شدند. این خبر از سوی مقامات رسمی تایید نشده است.

البته "ولادیمیر گوتینیف" رئیس کمیته امور تامین حقوقی توسعه همکاری‌های نظامی روسیه در دومای دولتی در تفسیر این خبر، گفت که ظهور جنگنده‌های پیشرفته روسی در سوریه به منظور تقویت توان بازدارندگی در مقابل هواپیماهای کشورهای همجوار است که مرتبا در آسمان سوریه به پرواز در می آیند.  

"واسیلی کاشین" کارشناس ارشد موسسه شرق شناسی آکادمی علوم روسیه در مصاحبه با نشریه «نشنال اینترست» اعلام کرد که هدف اصلی از اعزام جنگنده‌های «سوخو-57» به سوریه، آزمایش تجهیزات راداری این هواپیماهای نسل پنجم در شرایط جنگی واقعی است.

بیشتر بخوانید:

این کارشناس توضیح داد: «این جنگنده‌های مدرن قادر هستند تا در جریان ماموریت‌های پروازی خود، اقدام به حملات نظامی کنند. ولی این تنها وظیفه آنها نیست. نیروی هوایی-فضایی روسیه اکنون امکان آن را بدست آورده تا تجهیزات راداری این جنگنده برای شناسایی هواپیماهای بیگانه را مورد آزمایش قرار دهد.  

کاشین ابراز اطمینان نمود که تصمیم گیری در مورد استقرار «سوخوی-57» در پایگاه حمیمیم، بعید است هدف سیاسی خاصی داشته باشد. به گفته وی، مسکو اکنون امکان آزمایش حجم زیادی از این نوع هواپیماها که در حال حاضر دوره آزمایشات نظامی-فنی خود را می گذرانند، بدست آورده و بعد از بدست آوردن اطلاعات لازم در خصوص عملکرد آنها، امکان تغییرات فنی در این جنگنده‌ها وجود دارد و سویه بهترین شرایط جنگی واقعی برای آزمایش این هواپیماهاست.  

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • تنها IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    5 13
    موش آزمایشگاهی
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    4 22
    دو روز دیگه که اینا هم با دوش پرتاب های تروریستها افتادن برمبگردوننشون روسیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس