کد خبر 834082
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۰
سرقت مسلحانه

دو مرد که هنگام سرقت مسلحانه از بانکی در جنوب تهران سرباز وظیفه را با شلیک گلوله به قتل رسانده بودند پای چوبه‌دار بخشیده شدند.

به گزارش مشرق، ساعت ۱۵:۰۵ بیست‌وششم آذرسال‌۸۴ بود که مأموران پلیس تهران از دستبرد سارقان مسلح به بانک تجارت شعبه ارشاد با خبر و راهی محل شدند. 

مأموران در محل حادثه دریافتند لحظاتی قبل سه‌مرد مسلح به کلت کمری از خودروی پژو۴۰۵ که راننده آن آماده حرکت بوده، پیاده می‌شوند و دو نفر از آنها که نقاب به صورت داشتند وارد بانک می‌شوند و یکی هم بیرون از بانک نگهبانی می‌دهد. سارقان مسلح در همان ابتدای ورود به بانک شش تیر به سوی سرباز وظیفه شلیک می‌کنند که چهار تیر آن به بدن سرباز وظیفه به نام محمد اصابت می‌کند و او را به قتل می‌رساند. سارقان مسلح در ادامه پس از سرقت مبالغ زیادی از بانک اسلحه کلاشنیکف مقتول را برداشته و با خودروی پژو۴۰۵ از محل فرار می‌کنند. 

یکی از کارکنان بانک در تحقیقات گفت: سارقان چهار نفر بودند. یکی که پشت فرمان خودروشان آماده حرکت بود و یک نفر هم بیرون از بانک نگهبانی می‌داد و دو نفر دیگر هم که مسلح به کلت کمری بودند وارد بانک شدند. ابتدای یکی از سارقان مسلح چند تیر به سوی سرباز وظیفه و در ادامه دیگری هم چند تیر دیگر به طرف سرباز وظیفه شلیک کرد که سرباز وظیفه غرق در خون نقش بر زمین شد. همزمان با ادامه تحقیقات مأموران تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کردند. 

در حالی که سارقان سعی کرده بودند هیچ ردی از خود بجای نگذارند تحقیقات فنی و چهره نگاری از متهمان نشان داد سارقی که جلو بانک نگهبانی می‌داده چهره‌اش شبیه یکی از خواننده‌های خارج‌نشین به نام سندی است. بدین ترتیب مأموران در تحقیقات تخصصی خود موفق شدند سارقان مسلح را به نام‌های شهرام، ستار، بهنام و ارسلان شناسایی و بازداشت کنند. 

بیشتر بخوانید:

شگرد منحصر به فرد فیوج‌ها در سرقت طلاهای زنان +عکس

شهادت مأمور پلیس با ۷ گلوله +عکس

متهمان در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کردند و مشخص شد دوسارق مسلحی که وارد بانک تجارت شده و سرباز وظیفه را به قتل رسانده‌اند ستار و بهنام هستند. 

ستار گفت: مدتی قبل پسر خاله‌ام نقشه سرقت از بانک را طراحی کرد. روز حادثه چهار نفری با پژو۴۰۵ سرقتی، برای سرقت راهی بانک شدیم. شهرام به عنوان راننده پشت فرمان آماده حرکت ماند و من و بهنام و ارسلان برای سرقت از خودرو پیاده شدیم. ارسلان وظیفه‌اش نگهبانی بود و ما دو نفر هم برای سرقت وارد بانک شدیم. همان ابتدا که تهدید کردیم همه روی زمین بخوابند سرباز وظیفه که روی صندلی نشسته بود برای مقابله با ما اسلحه‌اش را مسلح کرد. به او گفتم که تکان نخورد که بلند شد و من هم گلوله‌ای به سویش شلیک کردم. گلوله به پایش اصابت کرد، اما او دست بردار نبود که تیر دوم را به سویش شلیک کردم. 

پس از اصابت دو تیر بهنام هم سرباز وظیفه را هدف قرار داد و دو تیر به سوی او شلیک کرد، اما باز هم سرباز به طرف ما حرکت کرد که من فکر کردم لباس ضدگلوله به تن دارد و تیر دیگری به سویش شلیک کردم، اما بعد متوجه شدم از شلیک‌های من دو تیر به سرباز وظیفه برخورد کرده و دو تیر دیگر را بهنام به طرف او شلیک کرده است. در ادامه به سراغ رئیس بانک رفتیم و او را تهدید کردیم که گاوصندوق را باز کند و پول‌ها را در اختیار ما قرار دهد که او ابتدا مقاومت کرد، اما وقتی بهنام یکی از کارکنان را با شلیک گلوله زخمی کرد، او در گاوصندوق را باز کرد. من و همدستم علاوه بر سرقت ۱۹‌میلیون تومان پول اسلحه مقتول را هم برداشتیم و با خودرومان که آماده حرکت بود فرار کردیم. وقتی به مخفیگاهمان رفتیم یک میلیون به شهرام، دو میلیون به ارسلان و سه میلیون به بهنام و مابقی پول‌های سرقتی را خودم برداشتم تا اینکه شناسایی و دستگیر شدیم. 

بهنام هم در بازجویی‌ها با اقرار به جرم خودش گفت: وقتی وارد بانک شدم سه تیر شلیک کردم که یکی به کارمند بانک اصابت کرد و دو تیر دیگر هم به سرباز وظیفه برخورد کرد. 

وی در ادامه گفت: ستار به من گفته بود پول‌های سرقتی از بانک ۱۲‌میلیون تومان است که ۳‌میلیون تومان به من و راننده داد در حالیکه الان متوجه شدم ۱۹‌میلیون تومان از بانک سرقت کردیم که معلوم شد او به من هم خیانت کرده است. 

وی در پایان گفت: درست من سابقه دارم اما من به خاطر سرقت به بانک رفته بودم نه اینکه سرباز را  بکشم. 

دو متهم پس از صدور کیفرخواست در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان محاکمه شدند. اولیای دم برای متهمان درخواست قصاص دادند و هیئت قضایی هم ستار و بهنام را به جرم مشارکت در قتل عمدی سرباز وظیفه به قصاص محکوم کردند. 

حکم قصاص متهمان پس از تأیید در شعبه اول دیوان عالی کشور برای اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد. 

دو متهم برای اجرای حکم قصاص چند بار پای چوبه دار حاضر شدند، اما هر بار موفق به گرفتن مهلت از اولیای‌دم شدند. در نهایت دو هفته قبل دو متهم برای اجرای حکم قصاص در زندان رجایی‌شهر پای چوبه دار  رفتند. در حالی که طناب دار به گردن دو متهم آویخته شده بود و قرار بود ثانیه‌هایی بعد حکم اجرا شود اولیای‌دم دو متهم را بخشیدند.

بدین ترتیب با این عمل خداپسندانه اولیای دم دو قاتل به زندگی دوباره بازگشتند. 

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • US ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    33 1
    خون پسرشون رو به چی فروختن که گذاشتن این کثافتهای جانی زنده بمونن؟
  • IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    21 1
    زمانی که کف زنی یا امثالهم می کردند انگشتانشان قطع نشد بار دوم ، ابزار کارشان یعنی دستشان گرفته و قطع نشد آخرسر رسید به این نقطه که داستانی تکراری و تکراری در مملکت ماست تخم مرغ دزد به قتل و تجاوز و زورگیری و بانک زنی و محاربه می رسه با کلی انسان که تو این پروسه آسیب های غیرقابل جبران خوردن ، دست نداشتند به بانک زنی و مرگ سرباز بی گناه و ناراحتی ابدی یک خانواده می رسید ؟
  • IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    12 1
    با این قوانین جزایی از کار افتاده ، مجرمین یدونه از اعدام آخرسر می ترسیدن که اونم بخاطر پادرمیانی ها و رسوم عجیب غریب ایرانی و اعمال خداپسندانه!!!! دیگه نمی ترسن !!! یعنی طرف قتل کرده می ره زندان !!! انصافا کشورهایی مثل فنلاند انقدر قوانین خفن حقوق بشری توشون جاری نیست یک برخوردهایی می کنن!!!!
  • IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    10 3
    بخشیدند ؟! بگویید فروختند ! دیه میگیرند و می بخشند و چنین جنایتکارانی را دوباره به اجتماع برمی گردانند ... ترحم بر بدان ، ستم است بر نیکان .
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      2 1
      به تو چه ربطی داره؟
  • Aa IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    11 1
    عیبی ندارد وقتی ازاد شدن دوباره سرقت حرفه ای تر و قتل و کمیته صلح و سازش رضایت می گیرد خدا کجا گفته قاتل پرورش بدهید
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    9 2
    اولیای دم موجبات جنایات بعدی این جنایتکاران را مهیا کردند ، ترحم بر پلنگ تیز دندان ستم کاری بود بر گوسفندان
  • azizi IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    15 1
    این عمل خدا پرستانه نبوده بلکه تهدید قوم فیوج بوده اولیا دم که از ترس راضی به رضایت شدند . این صدمین بار است که سارقان با تهدید اولیا دم رضایت میگیرند .
  • CA ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    9 1
    آفرین تهدیدشون کردن اونها هم از ترس رضایت دادن یه پولی هم دادن بهشون تا ترس را لاپوشانی کنند.
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    8 1
    خاک بر سر اولیای دم
  • سید IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    30 1
    این عمل در خداپسندانه بودنش شک است، مشکل این اراذل فقط یک قتل نفس نبوده است که کسانی برای بخشیده شدنشان اقدام کرده اند، بلکه امنیت اجتماعی و حقوق مردم در داشتن جامعه ای آرام را مورد تهاجم قرار داده اند که نتیجه و بازتابش قتل یک سرباز مظلوم شده است. بهتر است این افراد میانجی وقت و توان خود را صرف امور خداپسندانه حقیقی بکنند!
  • رحیم DE ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    12 1
    آخه چه عمل خداپسندانه ای!!! هم سرقت بوده و هم قتل!!
  • طاهری IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    12 1
    اشتباه کردن بخشیدن جفتشون رو بایدتیرباران میکردن
  • حمید IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    12 1
    کجای این کار خداپسندانه است؟ دو جانی را ازاد کردن ؟؟؟چقدر دیه گرفته شده؟؟؟
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    11 1
    ولی باید اعدام میشدن.اینا آزاد میشن باز بر میگردن سر سرقت و جنایت میکنن. شاید جوانی دیگر را هم قربانی کنند
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    7 1
    اینا مگه محارب حساب نمیشن؟!!!!!!!!!!! نمیشه که.. رضایت اینا با یه نفر دو نفر که نیست..!!
  • حسین IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    9 1
    کدوم عمل خداپسندانه؟ بخشش سارق مسلح ترویج خشونت و ناامنی است طرف توی یه تصادف رانندگی که آدم نکشته جنبه عمومی جرم به تنهایی برای اعدام کافیه
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    10 1
    عمل خداپسندانه؟؟؟!!!!! واقعا جای تاسف داره،مطمئن باشید اینها بعد از آزادی دنبال کارهای خلاف خود را خواهند گرفت
  • DE ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    4 1
    خونواده ساده روستایی هستن بخاطر همون گذشتن
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    6 1
    حمله مسلحانه خودش مگه اعدام نداره؟
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    5 1
    اشتباه کردند.
  • طاهری IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    10 1
    این چه قانونیه مگه سرقت مسلحانه مجازاتش اعدام نیست چه ربطی به رضایت اولیای دم داره اینا انقد بیرحم بودن که حتی به یه گلوله هم رضایت ندادن وهروقت دیدن سرباز بیچاره جان داره یه تیر بهش زدن نکنه چون دیدین رقم دزدیشون پائینه واستون عادی شده
  • محمد IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    6 1
    این پدر ومادر خیلی اشتباه کردن که رضایت دادند
  • US ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    6 2
    ظریف و عراقچی میخوان به هر قیمتی شده آمار اعدام رو بیارن پایین تا اونور آبیها خوششون بیاد!
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      1 2
      عجببببببببببببب.شاید هم کار کار اینگیلیساس!
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    2 1
    قانون با این سارقان چه کرد
  • بینام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    0 0
    چرا در کشور هایی که اعدام وجود ندارد برای 4 نفر از ماموران که با اسله کشته شدند یک روستا را بمباران کردند تا دیگر کسی جرات تیر اندازی به ماموران را نداشته باشدحال ایران اجازه مهدهند تا خانواده مقتول را تهدید کنند که اگر رضایت ندهی یکی دیگر از شمارا میکشیم واگر قصد اغتشاش را در کشور دارید بهترین شیوه را انتخاب کردید مامور های ما نه سلاح دارند نه پشتوانه باید کنار گود بایتند ونظاره گر باشند خدا به داد مان برسد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس