فضلی

وزیر کشور گفت: ما می‌دانستیم این جریان به دنبال کشته‌سازی از عوامل جریان خود است.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم تشییع شهدای فاطمیه ناجا که در دوشنبه شب توسط اغتشاشگران در پاسداران تهران به شهادت رسیده‌اند ضمن تسلیت به خانواده شهدای این حادثه اظهار داشت: ما با انواع و اقسام توطئه‌ها، فریب‌ها و اقدامات از طرف دشمنان در طول مسیر انقلاب مواجه بوده، هستیم و خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

جزئیات جدید از اغتشاشات خیابان پاسداران به روایت سردار کوثری

محاکمه اراذل و اوباش داعشی بزودی

وزیر کشور با بیان این مطلب که شیطان همیشه با هویت مستقل اسلامی در تضاد بوده و همیشه جنگ باطل و شیطان برعلیه حق وجود داشته است تصریح کرد: در چند ماه اخیر مجموعه‌ای فشارهایی را در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی،‌امنیتی و اطلاعاتی شاهد بودیم که همه حاکی از کینه‌توزی آمریکا و رژیم صهیونیستی و ضرب شصتی است که نیروهای ما در منطقه در مدت 6 سال در مناطقی همچون عراق، سوریه، لبنان و یمن به واسطه حمایت‌های مستشاری به آمریکا و وهابیت زدند و آنها کینه‌توزانه به دنبال انتقال‌جویی هستند.

رحمانی فضلی ادامه داد: ما در جریان توطئه‌های آنها هستیم، آنها انواع و اقسام توطئه‌ها را علیه ایران توسط ازناب‌شان در داخل و خارج به ما وارد می‌کنند.

این مقام ارشد وزارت کشور به مجموعه اقداماتی که در دی ماه در سطح کشور رخ داد پرداخت و گفت: تحریک، تشویق و کمک ایادی خارجی را بر ا ین حوادث شاهد بودیم و آنها بسیار سرمایه‌گذاری کردند و بعد پرونده را به سازمان ملل بردند اما ملت ایران با صبوری و هوشیاریشان داد که راه خود را شناخته و تحت لوای رهبری با اعتقادات انقلابی و دینی خود در مسیر شهدا و امام راه را طی می‌کند.

جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی افزود: بعد از آن حادثه ما مطلع شدیم آنها به دنبال حوادث دیگری در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی هستند و می‌خواهند ایران را که در ناامن‌ترین منطقه به عنوان کشوری باثبات مطرح است ناامن جلوه بدهند.

وی به تجمع عده  قلیلی در جایی مشخص به عنوان اعتراضی واهی پرداخت و گفت: همه اینها برای آن بود که از آن به عنوان یک جرقه و تنش اجتماعی و امنیتی کردن فضا استفاده کنند و  ایران را ناامن جلوه دهند.وزیر کشور تصریح کرد: آنها می‌خواهند کانون ثبات و امنیت را با حوادث کوچک ناامن جلوه دهند و شرایط را بی‌ثبات نشان دهند.

جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی به عملکرد نیروی انتظامی پرداخت و گفت: ناجا مظهر اقتدار و نظم و امنیت داخلی کشور است و اینها را نه امروز بلکه همیشه مدیون این نیرو هستیم.

وی افزود: نیروی انتظامی با وسعت عملیات از لب مرز چه در خشکی و دریا و تا مرکز کشور در اقصی نقاط کشور در حوزه‌های مختلفی درایت  و هوشمندی خود را به خوبی به اثبات رسانده است و ماهی نیست که شهادت رسیدن نیروهای ناجا باشیم.

وی گفت: ما تعهد و میثاق با خدا، ولایت و مردم بسته‌ایم و کینه و خشم از مستکبر و شیطان داریم و خود را مکلف می‌دانیم که از حریم اسلام دفاع کنیم؛ این شهدا استمرار شهدای صدر اسلام تاکنون هستند.رحمانی فضلی اعلام کرد: همه کسانی که در لباس مقدس نظامی و انتظامی و امنیتی هستند منتظر شهادت هستند، هرچند برای ما سخت است عزیزی را از دست دهیم عزیزی که پیمان خون بسته است.

وی گفت: همه ما عزاداریم به ویژه خانواده شهدا که به آنها تسلیت می‌گوییم و صبر و اجر برای انها می‌خواهیم ولی این مانع از رشادت،‌شهادت‌طلبی و انجام ماموریت‌های ما نمی‌شود.

جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی به حوادث دوشنبه شب اشاره و اظهار داشت: طراحی و توطئه‌ای که در این واقعه بود این چنین بود که موضوع را از یک کانون کوچک با تهییج،‌تهدید و ایجاد اغتشاش محلی در مناطق مختلف بگستراند.

وی گفت: هدف این بود که از نقطه شروع با درگیری اقدام کنند و با عواطف و احساسات در سراسر کشور گروه‌های اقلیت را به حمایت خود جلب کنند و در جاهایی که اقلیت جریان دارد کشور را دچار تلاطم کند.

وزیر کشور با اعلام این مطلب که اخبار دقیقی داشتیم مبنی بر اینکه افراطیون این جریان به دنبال کشته‌سازی هستند و می‌خواهند با دادن کشته انگیزه لازم را برای تهییج افزایش دهند تصریح کرد: ناجا با تعقل، درایت، هوشیاری، احساس مسئولیت و دادن فرصت تلاش کرد که این موضوع اتفاق نیفتد.

وی با اعلام این مطلب که ما از برنامه همه گروه‌هایی که به دنبال بحران هستند اطلاع داریم گفت: برخورد سریع و قاطع باید یک گروه صد یا دویست نفره برای ناجا کار ساده‌ ای است اما مساله این بود که امنیت عمومی خدشه‌دار نشود و نگرانی مهمتر ما آن بود که آنها اقدام به کشته‌سازی از خود نکنند.

وی گفت: ناجا فرصت داد، کار اطلاعاتی دقیق کرد و تمام سرشاخه‌های آنها را شناسایی کردو بعد از اتمام حجت ظرف 10 دقیقه وظیفه خود را با اقتدار،‌ شجاعت و برخورد عقلانی انجام داد.رحمانی فضلی ادامه داد: ما اقتدار و شجاعت را در خرد و عقلانیت و کاهش هزینه‌ها می‌دانیم.

وی به حادثه شهادت سه مامور جان برکف ناجا اشاره کرد و افزود: یک بی‌عقل خشونت‌طلب افراطی پشت ماشین نشست و به طرف نیروها هجوم برد که نمونه آن را فقط رد جریان خشونت‌طلب کفر داعشی دیدیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: شماهایی که این عزیزان را مظلومانه به شهادت رساندید بدانید که کار مهمی انجام ندادید.وزیر کشور گفت: ما در این واقعه فکر می‌کردیم با کسانی مواجه‌ایم که در ظاهر به دنبال عرفان و سیر و سلکوک تعالی معنوی هستند اما دیدیم که با خنجر و دشنه و تیغ و درفش وارد شدند.

رحمانی فضلی ادامه داد: ما انتظار داریم که جریان اکثریت از جریان افراطی وابسته جدا شود و برای اینکه اکثریت جریان از اقلیت جدا شود اندکی صبر کردیم  وگرنه جمهوری اسلامی و نیروهای مقتدر آن در برخورد باخشونت و افراط لحظه‌ای تردید نمی‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
    19 3
    آقای وزیر! چرا بعد از هر اغتشاشی می آیید و میگویید «ما می دانستیم»؟ اگر می دانستید چرا ماجرا را در نطفه خفه نکردید که به این مرحله نکشد ؟ امروز انقلاب اسلامی عزیز بسیار مظلوم شده و از هر طرف آماج تیرهای دشمن است. دشمنان خارجی که وضعشان مشخص است اما افرادی در داخل هستند که بدتر از دشمن خارجی عمل میکنند.
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
      2 0
      بلوفه دیگه ! بلوف .....! خرج هم نداره !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس