کد خبر 833722
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
سامان قدوس

اوسترسوند بعد از شکست بازی رفت مقابل آرسنال بختی برای صعود به مرحله بعدی ندارد، ولی این تیم امیدوار است که امشب با نمایشی آبرومند در ورزشگاه امارات از صحنه مسابقات خداحافظی کند.

به گزارش مشرق، اوسترسوند که نخستین حضورش در مسابقات اروپایی را تجربه می‌کند، با صعود به مرحله حذفی لیگ اروپا شگفتی‌ساز شد و وقتی قرعه این تیم را برابر آرسنال نامدار قرار داد، احساس اولیه آنها نه ترس و ناامیدی که هیجان بود. برای تیم کوچک سوئدی این فرصتی بود تا نامش در کنار بزرگان قاره مطرح شود و رسانه‌های جهان با داستان عجیب این باشگاه جوان آشنا شوند. بازیکنان گمنام اوسترسوند هم این مسابقه را فرصت خوبی برای محک زدن توانایی‌های‌شان و ویترینی بی‌نظیر برای معرفی شدن به دنیای فوتبال می‌دانستند.


با این حال شرایط بازی رفت برای بازیکنان اوسترسوند آنطور که می‌خواستند پیش نرفت و تنها بازیکنی که توانست پا به پای ستارگان آرسنال بازی کند سامان قدوس بود. بعد از این بازی رسانه‌های انگلیسی هم به تمجید از مهاجم تیم ملی پرداختند و حتی مارتین کئون، مدافع سابق آرسنال که این روزها مفسر تلویزیونی است تاکید داشت که عملکرد او از دنی ولبک، مهاجم انگلیسی توپچی‌ها بهتر بوده.


هرچند بازی رفت با برتری 3 بر صفر آرسنال به پایان رسید، ولی مهاجم شماره 9 اوسترسوند آزاری دایمی برای خط دفاع این تیم بود. او چند بار با شوت‌ دروازه اوسپینا را تهدید کرد و در دقایق آخر بازی سازنده یک ضربه پنالتی بود که توسط همبازی‌اش از دست رفت.


در آستانه بازی برگشت آرسن ونگر، سرمربی آرسنال هم به تمجید از عملکرد قدوس پرداخت و این می‌تواند اعتبار زیادی برای او باشد که در شروع مسیر پیشرفت قرار دارد. ونگر که به کشف استعدادهای جوان شهرت دارد، در پاسخ به اینکه کدام بازیکن اوسترسوند در بازی رفت چشم او را گرفت، گفت: «معتقدم بهترین بازیکن این تیم در بازی اول قدوس بود که از نظر تکنیکی و تاکتیکی بازیکنی فوق‌العاده است. او مرا تحت تاثیر قرار داد. در مجموع فکر می‌کنم آنها از نظر کار تیمی هماهنگی خوبی دارند.»


البته این پایان کار نبود و خبرنگاران از ونگر پرسیدند که آیا تمایلی به جذب قدوس ندارد؟ سرمربی سیاستمدار آرسنال اما طبق معمول از پاسخ صریح طفره رفت و گفت: «ما در دوره نقل و انتقالات نیستیم. پنجره انتقالات تازه بسته شده، اجازه بدهید کمی نفس بکشم!»


ونگر درباره بازی برگشت هم گفت: «آنها چیزی برای از دست دادن ندارند و با خیال راحت بازی می‌کنند. در شروع بازی رفت کمی مضطرب بودند و ما از این شرایط استفاده کردیم، ولی بعد از آن کیفیت‌شان را نشان دادند.»

در همین رابطه بیشتر بخوانید:

واکنش قدوس به تمجید ونگر از عملکردش


پیش‌بینی ونگر از بازی برگشت به معنی این است که قدوس در ورزشگاه امارات هم می‌تواند بدرخشد و شاید این بار دروازه آرسنال را باز کند. فراموش نکنیم که تیم لندنی یکشنبه باید در فینال جام اتحادیه مقابل منچسترسیتی بازی کند و با توجه به برتری بازی رفت مقابل اوسترسوند بازیکنان امشب تلاش می‌کنند از ساق‌های‌شان مراقبت کنند.  مهاجم تیم ملی در مراحل قبلی لیگ اروپا موفق شده دروازه گالاتاسرای، پائوک و زوریا را باز کند و گلزنی به آرسنال در ورزشگاه امارات می‌تواند حسن ختام خوبی برای این ماجراجویی اروپایی باشد. اوسترسوند در نیم فصل تمام پیشنهادها برای قدوس را رد کرد تا قرارداد او را تا سال 2020 تمدید کند، ولی بازی با آرسنال نشان داد که تیم سوئدی دیگر سقف کوتاهی برای اوست و دیر یا زود به تیم بزرگتری منتقل می‌شود.


درخشش در بازی امشب مقابل آرسنال می‌تواند در باشگاه‌های بزرگی را به روی قدوس باز کند. مهاجمی که تا یک سال پیش کمتر کسی او را می‌شناخت، حالا یکی از مردان اصلی تیم کی‌روش است و ونگر هم او را به چشم رقیبی قابل ‌احترام می‌بیند.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
    8 1
    مرحبا به این مسلمان غیور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس