صوت/ مداحی آذری مطیعی در شهادت حضرت زهرا‌ (س)

چقدر زیباست که زنان جامعۀ ما نیز نسبت به همسرانشان ویژگی رفتاری فاطمۀ زهراء(س) عمل کنند و در موضوعات مختلف از جملۀ در سخت‏‌ترین شرایط اقتصادی، از همسرشان چیزی را درخواست نکنند

به گزارش مشرق، در زمینۀ تحکیم و شادابی خانواده یکی از عوامل بسیار مهم و اساسی ، از خودگذشتگی و ایثار زن و مرد و به خصوص درنظر گرفتن شرایط اقتصادی مرد خانواده است. در همین راستا، اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در طول حیات نورانیشان بارها و بارها در صحنه‌های مختلف درس‌هایی آموزنده و زندگی‌ساز به ما محبان و شیعیان آموختند.

بیشتر بخوانید:

حضرت زهرا(س) چه کسی را «روحی لک الفداء» صدا می‌زد؟

دومین شب مراسم ایام فاطمیه با حضور رهبر انقلاب

* به عنوان مثال، روزی حضرت علی(ع) به حضرت زهراء (س) فرمود:

فاطمه جان! غذایی داری تا بیاوری و از رنج گرسنگی خلاصی یابم؟ حضرت فاطمه (س) پاسخ داد: به خدا قسم علی جان، دو روز است که در خانه غذای کافی نداریم، آنچه هم که بوده ایثار کرده‌ام و به شما و حسن و حسین داده‌ام و خودم چیزی نخورده‌ام. حضرت فرمود: چرا نگفتی تا چیزی تهیه کنم؟ حضرت فاطمه(ع) پاسخ داد: «یا اَبا الحَسَن! اِنّی لَأستَحیی مِن اِلهی اَن اُکَلِّف نَفسَکَ ما لا تَقدِرُ عَلَیه»؛ یا علی! من از پروردگارم شرم می‌کنم که از تو چیزی بخواهم که بر آن قادر نیستی. آنگاه امام علی (ع) از خانه بیرون رفت. یک دینار قرض گرفت، اما در راه به مقداد برخورد کرد که او هم چیزی نداشت. همان دینار را به مقداد داد. (مناقب ابن شهر آشوب، ج2، ص77)

چقدر زیباست که زنان جامعۀ ما نیز نسبت به همسرانشان به این ویژگی رفتاری فاطمۀ زهراء(س) عمل کنند و در موضوعات مختلف از جملۀ در سخت‏‌ترین شرایط اقتصادی، از همسرشان چیزی را درخواست نکنند که او از انجام آن عاجز باشد.  این درسی بزرگ از مهربان‌ترین مادر عالم است؛ درسی که موجب می‌شود زندگیمان رنگ و بوی فاطمی به خود بگیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس