کد خبر 832804
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
چمدان

رسانه‌های خبری از درگیری فیزیکی نیروهای امنیتی ترامپ با مقامات امنیتی چین در جریان سفر رئیس جمهور آمریکا به پکن خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، منابع خبری از درگیری تیم امنیتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با مقامات چینی در جریان سفر ترامپ به پکن خبر داده اند.

بر اساس این خبر، درگیری میان تیم امنیت ترامپ و مقامات چینی در جریان سفر نوامبر گذشته ترامپ به چین، زمانی شروع شد که از ورود یکی از ماموران سرویس مخفی آمریکا که در حال حمل چمدان حاوی کدهای هسته ای موسوم به «فوتبال اتمی» بود، به داخل «تالار بزرگ خلق» که محل برگزاری فعالیت های قانونی و تشریفاتی جمهوری خلق چین و حزب کمونیست است، جلوگیری به عمل آمد.

«جان کلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در این بین تلاش کرده است تا مداخله کند و به مقامات آمریکایی دستور داد مسیرشان را ادامه دهند اما باز هم مقامات امنیتی چین برای بار دوم مانع انجام ماموریت مقامات آمریکایی شدند که این امر به درگیری کوتاهی منجر شد.

در جریان این درگیری، یکی از مقامات امنیتی چین، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید را گرفت و «جان کلی» دست مامور را پس زد. در این بین، مامور سرویس مخفی آمریکا نیز اقدام به گرفتن مامور امنیتی چینی کرد و او را به زمین انداخت.

نهایتا مقامات آمریکایی وارد محل برگزاری مراسم شدند و چینی ها به هیچ وجه چمدان فوتبال اتمی را که باید همواره در سفرهای رئیس جمهور نزدیک او باشد، تصاحب نکردند و حتی به آن دست نزدند.

چمدان فوتبال اتمی یک بخش حیاتی از روند آغاز یک حمله هسته ای به حساب می آید و توسط ابزارهای ارتباطاتی و جزئیات مربوط به طرح های جنگی آماده شده، تجهیز شده است.

با وجود اینکه مقامات چینی بابت این رفتار عذرخواهی کرده اند اما دیدارهای رسمی توسط سایر مقامات به چین نیز با جنجال هایی همراه بوده است. از جمله اینکه در سال 2016 میلادی «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا در شرایطی وارد چین شد و از پله های هواپیمایش پایین آمد که هیچ فرش قرمزی برای او پهن نشده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    1 0
    آخرشم چینی ها کم اوردن مال این حرفا نیستید بخواید با امریکا در بیفتید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس