کد خبر 832802
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
بیکاری

رئیس‌ دانشگاه آزاداسلامی گفت: امروز ۲۰ هزار نفر دانشجوی دکترای بیکار و ۴۷ هزار نفر مشغول به تحصیل در مقطع دکتری در سطح کشور داریم.

به گزارش مشرق، فرهاد رهبر رئیس‌ دانشگاه آزاداسلامی در سیزدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، اظهار داشت: در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه مسئله محور باید به نحوی برنامه‌ریزی کرد که برای گسترش ارتباط با صنعت و جامعه ارتباط بهتر برقرار کرد.

وی گفت: باید دست به طراحی خوشه‌های صنعتی زده شود و از توان مردم برای حل مشکلات جدی استان همدان یعنی بیکاری بهره جست.

 فرهاد رهبر ادامه داد: با توجه به پتانسیل موجود و حمایت های استاندار همدان، برای فروش محصول دانش بنیان در این استان، پتانسیل و امکانات خوبی وجود دارد و از این توان می شود برای درآمدزایی و حل مشکل مردم استفاده کرد.

رئیس‌ دانشگاه آزاداسلامی اظهار داشت: در دانشگاه آزاداسلامی هدف فقط درآمدزایی نیست؛ هدف حل مشکل مردم است و باید برنامه سال آینده در استان‌ها خیلی دقیق و عملیاتی نوشته شود و در فصل اول سال برنامه مفصلی را برای گسترش ارتباط با صنعت از استان همدان انتظار داریم.

 رهبر گفت: زمانی که ما به مردم خدمت کنیم، قطعا خدا به حرکت و نیت ما برکت می‌دهد و درآمدزایی هم تحقق پیدا می‌کند.

وی ضمن اشاره به امکانات دانشگاه آزاد اسلامی همدان تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی همدان امکانات خوبی دارد که بسیاری از دانشگاه‌های دولتی در تهران ندارند و باید از این امکانات استفاده و بهره‌گیری شود.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی گفت: باید به سمت درآمدهای دانش بنیان حرکت کرد و در این راستا نباید از خدمت رسانی به مدارس سما با در اختیار قرار دادن امکانات آزمایشگاهی غافل شد.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاداسلامی باید با آموزش ضمن خدمت به ایجاد شغل و کسب و کارهای جدید اقدام کند.

فرهاد رهبر در ادامه تاکید کرد: مدیریت هزینه یکی از راهکارهای جدی دانشگاه آزاد اسلامی است و مسائل اصلی دانشگاه مسائل فرهنگی است، در همین راستا وظایف هیئت امناء تبیین سیاست‌های راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی کشور، جزیره ای فکر کردن است و یکی از راه‌حل‌های جزیره‌ای فکر نکردن، همین برگزاری جلسه‌های هیئت امناست.

وی افزود: خوشبختانه از شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها مجوز داشتن هیئت جذب مستقل اخذ شده تا اعضای هیئت علمی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی جذب شوند.

وی تصریح کرد: ما امروز 20 هزار نفر دانشجوی دکترای بیکار و 47 هزار نفر مشغول به تحصیل در مقطع دکتری در سطح کشور داریم و اگر برای آنها فکری نشود برای کشور ایجاد بحران خواهد کرد و همه باید دست به دست هم بدهیم تا این مشکل حل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در هزینه‌های فرهنگی باید دقت نظر صورت پذیرد و هزینه فرهنگی در بودجه امسال قابل ذخیره سازی است.

فرهاد رهبر اظهار داشت: امروز نیاز کشور لشکر دانشجویی نیست، دانشگاه آزاد اسلامی زمانی وارد عرصه آموزش تحصیلات تکمیلی در کشور شد که نیاز اساسی بود و به خوبی انجام وظیفه کرد، اما امروز باید دانشگاه آزاد اسلامی تغییر ماموریت از آموزش به پژوهش دهد.

وی تاکید کرد: ماموریت ما امروز در دانشگاه آزاد اسلامی حل مسئله مردم یعنی اشتغال و درآمدزایی است و اگر در این مسیر موفق نباشیم درست عمل نکرده ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: در دانشگاه آزاد اسلامی سامانه‌ای برای اخذ استاد راهنمای دانشجویان تحصیلات تکمیلی طراحی شده، به طوری که دانشجویان به راحتی استاد راهنمای خود را انتخاب می‌کنند و هر عضو هیئت علمی بیش از 8 دانشجو را نمی‌تواند راهنمایی کند.

 فرهاد رهبر تاکید کرد: سرانه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی مبلغی افزون بر 12 میلیون تومان برای هر دانشجوست و این سرانه برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به 3 میلیون تومان نمی‌رسد، از این رو مدیریت هزینه در دانشگاه دولتی دشوار است.

 رهبر همچنین خاطرنشان کرد: برای مدیریت هزینه در دانشگاه آزاد اسلامی، اصلاح ساختار و چابک‌سازی صورت گرفته و چند سامانه متمرکز نیز که امکان نظارت سیستمی را به دانشگاه آزاد اسلامی می‌دهد مانند سامانه خرید دارایی، حقوق و دستمزد طراحی شده که اثرات آن به زودی مشخص می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    7 6
    اینها همان موقع که برای دکترا یا فوق لیسانس می رفتند می دانستند که این مدرک ، تضمینی برای یافتن شغل بهتر نیست و چقدر تحصیل کردهء بی کار هست . پس الان هم نباید زیادی متوقع باشند . به هر حال مدرک دانشگاهی که یک پتک نیست که ما آن را بگیریم و همینطوری بکوبیم توی سر همه که حالا که من مدرک دارم همه باید به من تعظیم کنند ! شاید یک زمانی مثلا پنجاه سال پیش اینطوری بود ولی جوانان امروز از همان روز اول که دانشگاه می رفتند می دانستند که آخر این راه چندان حلوایی خیرات نمی کنند ! پس الان هم لطفا ژست الکی نگیرید و تشریف ببرید سر همان کارهای ساده و معمولی مشغول شوید .
  • P IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    1 6
    دکترایی که دارید میدید الکی هستن خیلیاشون لیاقت ندارن واقعا" بیسوادن بلد نیستن حرف بزنن مشخصه باپارتی دکترشدن ...این کارا نکنید ..این همه لجنهای این مملکت را باد نکنید بوی گندش ایران را برمیدارد... خدا ازتون نگذره .
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    0 2
    با مشرق همه مفلوک و بی سواد
  • US ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    3 7
    آخه جالبه احتمالا بیشتر این مدارک هم جزو علوم انسانی و هنر هستن که نمیتونن برای کشور اقتصادی باشن و کارآفرینی بکنن. مثلا رشته تاتر یا نقاشی یا تاریخ، یا فلسف، یا روانشناسی، یا ادبیات .... رو که نمیشه براشون یه کارخونه راه انداخت و استخدامشون کرد تا شعر و نقاشی و تاریخ و نظریات ضد روانپریشی تولید کنن و در بسته بندی قشنگ به دنیا بفروشن. بالاخره انتخاب خودشون بوده،،سوادشون در حد این رشته ها بوده، و وقتی به پز گرفتن و دکترا و فوق لیاسنشون فکر میکردن، میبایست به واقعی بودن توان این مدارک در کسب و کار هم فکر کنن. قطعا بازار کاری که در انتظار یک مهندس اتومکانیک، یک پزشک متخصص، یک متخصص الکترونیک .... که میتونن یک کالا یا یک خدمت واقعی و قابل فروش به جامعه ارائه بدن با بازار کار رشته های انسانی و هنر یکسان نیست. تازه کسی هم که در رشته های مهندسی و فنی و پزشکی در طول مدت تحصیل با مطالعه مضاعف، و کار تحقیقی و مقاله علمی ، نمره بالا خودش رو تبدیل به یک نخبه علمی مولد کرده تا حضور ثمر بخشی در محیط کار و جامعه داشته باشه، با کسی که رفته فقط یک مدرک با نمره ناپلئونی بگیره و هیچ سواد علمی نداره یکسان نیست، مثل هم نمیتونن از بازار کار بهره مند بشن. کسی مقصر نیست.
  • DE ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    3 1
    دکتری یعنی تحقیق علمی در مورد فقط و فقط یک موضوع جدید ونه کل علم دنیا .چه خبره؟ تازه اکثرا آن موضوع هم در صنعت و تولید ایران موضوعیتی ندارد و مشکل فلان کارخانه خارجیست که به فلان دانشگاه خارجی مراجعه کرده وبعد دانشجوی ما اکثرابا خرج خودشان موضعی که به مامربوط نمیشود را تحقیق نموده و یک تیتر دکتری میگیرد و استفاده آنرا آن دانشگاه و کارخانه میکند.کدام تحقیق دکتری در خارج و داخل تا کنون صنعت بیمار ایران را نجات داده است؟ خوششان می آید اسم خودشان را بگذارن دکتر مثلا مکانیک بعد تفاوت میخ پرچ و پیچ را نمیدانند و در باغچه لابلای علف ها دنبال پیچ حلزونی ! میگردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس