کد خبر 832680
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
حمله داعش به داغستان روسیه

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله مسلحانه به کلیسایی در جمهوری داغستان روسیه را که چندین کشته و مجروح برجای گذاشت، بر عهده گرفت.

به گزارش مشرق، شبه‌خبرگزاری «اعماق» که سخنگوی گروه تروریستی داعش محسوب می‌شود، اعلام کرد داعش مسئولیت حمله به یک کلیسا در جنوب روسیه را برعهده گرفته است.

خبرگزاری‌های روسیه، شامگاه یکشنبه به نقل از وزارت بهداشت در اقلیم داغستان گزارش دادند که یک مرد به گروهی، که در حال خروج از کلیسایی در اقلیم بودند، تیراندازی کرد که در پی آن، پنج تن کشته و دست‌کم پنج تن دیگر زخمی شدند.

وزارت داخلی اقلیم داغستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، یک مهاجم ناشناس با استفاده از تفنگ شکاری در شهرک «کیزیلیار» اقدام به تیراندازی کرده که بر اثر آن چهار زن، که در حال خارج شدن از کلیسا بودند، کشته شدند. یک نفر دیگر نیز بر اثر شدت جراحات وارده بر اثر این تیراندازی، در بیمارستان جانش را از دست داد.

طبق اعلام پلیس، این حمله را یک زن و یک مرد صورت دادند، که زن قبل از آن‌که مرد اقدام به تیراندازی به جمعیت کند، از صحنه فرار کرد و سپس توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

داغستان در سال‌های اخیر- در کنار چچن - یکی از مراکز اصلی اعزام تروریست به جبهه‌های نبرد داعش در میان جمهوری‌های شوروی سابق بوده است.

خبرگزاری «اینترفاکس» روسیه نیز به نقل از منابع رسمی، از کشته‌شدن عامل این حمله مسلحانه خبر داد و اعلام کرد که مهاجم یکی از اهالی شهرک کیزلیار و 23 ساله بود.

داغستان یکی از 85 بخش فدرال فدراسیون روسیه محسوب و تحت فرمان مسکو اداره می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس