موسوی لاری

مرجع تقلیدی که اصلاح‌طلبان کنایه‌هایش را نشنیدند و خواستار رفراندوم شدند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

مرجع تقلیدی که اصلاح‌طلبان کنایه‌هایش را نشنیدند و خواستار رفراندوم شدند!

«عبدالواحد موسوی لاری»، وزیر کشور دولت اصلاحات و از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه اعتماد پیرامون ماجرای پر حاشیه «رفراندوم» اظهار کرد:

«آیت الله نوری همدانی گفته است که مسائلی در خصوص وضعیت معیشتی مردم را به رفراندوم بگذاریم. به هر حال مرجع تقلیدی به نکته‌ای اشاره کرده است و خواسته تا معیشت مردم به رفراندوم گذاشته شود. چه چیزی را در این خصوص باید به رفراندوم گذاشت؟ پاسخ این است که باید عوامل منفی در معیشت مردم به همه پرسی گذاشته شود. اینکه چه چیزی سبب شده تا قدرت خرید مردم پایین بیاید و معیشت مردم با مشکل روبه رو شود. موازی کاری‌های درون حکومت، بنگاه‌های اقتصادی غیر مسئول، نهادهای عمومی غیر دولتی، تصمیم گیری‌های خام و نپخته مدیران دولت در بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و دیگر نهادها از جمله مسائل چالش برانگیز است. اینکه از مردم بپرسیم چه عواملی در پایین آمدن قدرت خرید مردم و دشوار شدن وضعیت معیشت موثر بوده است، حرف درستی است. مرجع تقلیدی هم آن را مطرح کرده است. خوب است این مساله را به شیوه ای عملیاتی به رای مردم بگذارند و عوامل آن را از نظر مردم پیدا کنند.»[1]

*در این رابطه گفتنیست که اولا منظور حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی از جمله «اگر هوس رفراندوم دارید، در مورد معیشت مردم رفراندوم برگزار کنید، صندوقی بگذارید و آرای مردم را اخذ کنید»[2] کنایه به کم‌کاری‌های دولت روحانی بوده است نه لزوم برگزاری رفراندوم! زیرا ایشان قبل از این جمله گفته‌اند: به جای این حرفها و حاشیه سازی‌ها، وضعیت اقتصادی و معیشت مردم را درست کنند؛ طوری حرف می زنند که انگار از اوضاع جامعه بی خبرند و نمی بینند مردم از گرانی در رنج هستند.

درباره اظهارات موسوی لاری و ژست دموکراتیک او در قبال مشکلات معیشت مردم همچنین بایستی اشاره کرد که از مشکلات وضعیت فعلی عدم اجرای قانون همه‌پرسی نیست بلکه عدم پاسخگویی اصلاح‌طلبان در قبال وضع موجود است.

نطفه وضع موجود را بیش از آقای روحانی اصلاح‌طلبان گذاشته‌اند... با حمایت‌های تمام عیارشان از یک گفتمان خاص سیاسی در دوره انتخابات، با ابراز اینکه «ما فدائیان روحانی هستیم»، با ابراز دستبوسی به رئیس‌جمهور، با حمله به منتقدان دولت و با ناآگاه نامیدن مردم در قبال رفتارهای دولت.

اکنون آیا رواست که چهره‌های اصلاح‌طلب به جای عذرخواهی از مردم و پاسخگویی در قبال وضع موجود، قضیه را به رفراندوم واگذار کنند و البته با انگشت هم به سمت نهادهای کلان نظام اسلامی اشاره و مقصّرنمایی کنند؟!

صد البته چپ‌ها، این روزها حتی در حال عبور از خود رئیس‌جمهور روحانی هم هستند و به کسی بابت هیچ چیزی پاسخی نخواهند داد اما حقیقت هرگز از چشم مردم و افکار عمومی دور نخواهد ماند.

حقیقتی که پررنگی هم‌سرنوشت شدن اصلاح‌طلبان و رئیس‌جمهور روحانی را نیز به شدت به رخ می‌کشد.

***

سقوط یک سلبریتی با سقوط هواپیمای یاسوج

«مهدی پاکدل»، بازیگر تئاتر و سینما، روز گذشته و ساعاتی پس از اعلام خبر حادثه سقوط یک هواپیمای مسافربری در مسیر تهران_یاسوج، تصویری از یک هواپیما در آسمان را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و در ذیل آن نوشت:

«ما به تلخی عادت کردیم

باز هم تسلیت

باز هم»

او در ادامه این کلمات را بعنوان هشتگ در ذیل نوشته خود قرار داده است:

تسلیت، سقوط، یاسوج، سانچی، پلاسکو، زلزله، خشکسالی، برف، دلار، زندگی، امید، معدن یورت، گرد و غبار، ایران و «استعفا»!

*مهدی پاکدل که یکی از سلبریتی‌های حامی رئیس‌جمهور و اعتدالیون است و در ایام انتخابات نیز با هشتگ «تا 1400 با روحانی» از انتخاب مجدد روحانی حمایت کرد؛ چندی قبل نیز در واکنش به طرح افزایش عوارض خروج از کشور، در یک پست اینستاگرامی خطاب به دولتی‌ها نوشت:

«دوستان عزیز، این مردم خیلی بیشتر از اینا شریف‌اند. هرچقدر شما وقیحید، این مردم شریف‌اند و با سیلی صورت خودشونو سرخ نگه میدارن!»[3]

اظهار نظری که پس از آن موج ابراز پشیمانی برخی دیگر از سلبریتی‌های حامی رئیس‌جمهور روحانی نیز به راه افتاد.

آقای پاکدل در سطح بالایی از شهرت، درآمد و بازیگری در فیلم‌ها و تئاترهای مختلف قرار دارند و ایضا فیلم‌های برگزیده‌ای هم در جشنواره فجر امسال داشته‌اند اما صد البته هیچیک از مردم و مسئولان ایرانی راضی نیست که ایشان محنت‌های طبیعی و غیر طبیعی موجود در ایران را با این همه زجر تحمل کنند!

جدای از اینکه همه ایرانیان از حادثه سقوط هواپیما در یاسوج متأثر هستند و ما هم به این واسطه به خانواده عزیز درگذشتگان تسلیت می‌گوییم اما آقای پاکدل می‌توانند همین صبح فردا به کشوری در «پشت دریاها» بروند که در آن هیچیک از این خبرها نیست... نه سیل و خشکسالی، نه سقوط هواپیما، نه برخورد قطار و نه هیچ و نه هیچ.

در واقع ایشان مدیون هستند اگر چنین جایی را می‌شناسند و نمی‌روند و یا آنرا به مردم هم معرفی نمی‌کنند.

ما پیشنهاد می‌کنیم آقای پاکدل تشریف ببرند در آمریکای موعود! تا خیالشان راحت باشد و اینهمه محنت نکشند.

حمایت مهدی پاکدل از حسن روحانی در انتخابات 96

و البته در آمریکا اگر می‌روند باید بدانند که در آنجا سالی 30 هزار نفر بر اثر سلاح گرم کشته می‌شوند. همین چند روز قبل 17 نفر در فلوریدا با تیراندازی خیابانی قتل عام شدند و حوالی 5 ماه قبل هم 575 نفر در لاس‌وگاس با یک مسلسل خودکار هدف قرار گرفتند و کشته و زخمی شدند.

البته تمام اینها در حالتی است که ایشان از خطر سیل و گردباد و طوفان‌های همیشگی در سواحل کشور آمریکا در امان باشند!

همچنین است که آقای پاکدل حکما نمی‌دانند که آمریکا در رتبه اول حوادث هوایی در جهان هم هست و حتی با فرض در نظر گرفتن صرفا 18 سال اخیر نیز باز هم این کشور در مقام بالایی در زمینه این سوانح قرار می‌گیرد.

و جالب آنکه ایران در مقام 10 کشور اول دنیا هم در این زمینه قرار ندارد![4]

به سخن دیگر اینکه آقای پاکدل عقلا باید برای فرار از ناامیدی در سفر به آمریکا! از یک ایرلاین ایرانی استفاده کنند چون به لحاظ آماری امن‌تر است.

فرض بر اینکه این سلبریتی ایرانی ناامید، از تمام این ناامنی‌ها نیز عبور کند و بتواند در آمریکای موعود قدمی بردارد اما باید بداند که در معرض تیراندازی پلیس است. خاصه اینکه پلیس آمریکا در هر سال تقریبا حدود 1000 نفر و بیشتر را در خیابان هدف تیراندازی قرار می‌دهد.[5]

از این حرف‌ها نیز که بگذریم، مشخص نیست منظور آقای پاکدل از طرح استعفا در قبال رخدادهای طبیعی و حوادثی که دولت نقشی در آنها ندارد چیست؟!

حتما ایشان دقت دارند که خودشان به آقای روحانی رأی داده‌اند نه ما! اما با این حال، آقای روحانی در قضایایی مثل سانچی، خشکسالی، گردوغبار و حتی سقوط تأسف‌بار هواپیما (که هیچ ربطی به سال ساخت پرنده ندارد) دقیقا چه نقش یا تعمدی داشته‌اند که هم‌اکنون باید استعفا بدهند؟

متأسفانه علیرغم اینکه سلبریتی‌ها در سایر کشورهای جهان در سطحی از مطالعه و تحلیل قرار دارند که می‌توانند بعنوان نمادهای آن کشور نیز مطرح باشند اما این مسئله در ایران گویا با چالش‌های فراوانی مواجه است...

گفتنیست، اصلاح‌طلبان نیز به تازگی در حال ترویج عبارت «ناامیدی» و پمپاژ آن در افکار عمومی هستند.

***

اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند اشتباه قالیباف را مرتکب شوند...

باید هزینه خدمات شهرداری ما را بدهید؛ آب پاکی الویری روی دست مردم

«مرتضی الویری»، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با ویژه‌نامه روزنامه شرق، طی اظهاراتی گفته است:

«یکی از درآمدهایی که شهرداری‌ها در دنیا کسب می‌کنند، مالیات محلی است که در کشورهای مختلف نام‌های مختلفی دارد. مثلا در برخی کشورها به عنوان عوارض شهرداری اخذ می‌شود. در کشورهای پیشرفته، حکومت‌ها به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ حکومت‌های محلی و حکومت‌های ملی.

شهرداری‌ها جزء حکومت‌های محلی محسوب می‌شوند و این حکومت‌ها، مالیات محلی کسب می‌کنند...حکومت‌های محلی فعالیت‌هایی را برای زیست و زندگی مردم انجام می‌دهند. این فعالیتها علی‌القاعده باید در پارلمان محلی تصویب شود که همان شورای شهر است. هزینه این زندگی روزمره را هم مردم باید خود پرداخت کنند و این هزینه‌ها همان مالیات محلی است. ما در کشورمان از یک طرف دسترسی شهرداری‌ها به بودجه دولتی را قطع کردیم. از آنطرف، مردم را ملزم به پرداخت واقعی هزینه‌های روزمره شهری نمی‌کنیم.»

او سپس در ادامه ضمن بیان اینکه پرداخت پول بلیط مترو قسمت کوچکی از هزینه‌های مجموعه مترو را پوشش می‌دهد تصریح می‌کند:

مردم باید در چارچوبی درست، هزینه خدماتی را که مستقیم دریافت می‌کنند، بپردازند. علاوه بر آن، هزینه خدماتی که غیر مستقیم است مانند ساخت فرهنگسرا و... نیز از طریق دریافت از مردم تأمین شود. این یک درآمد صحیح پایدار است!

*ما قصد این را نداریم که مثل اصلاح‌طلبان در قبال کارنامه شهردار قالیباف، در قبال پلاسکو و... نانجیبانه رفتار کنیم. ما بر اساس تقوای جمعی فرض می‌کنیم گفتار آقای الویری علمی و بر مبنای اصولی عقلانی است. اما در این‌باره چند سؤال وجود دارد:

1_ چرا مردم تهران در طول 12 سال شهرداری محمدباقر قالیباف و حضور اصولگرایان در شورای شهر تهران چنین سخنانی را نشنیده بودند و در عین دریافت بی کم‌ّ و کاست‌ترین خدمات اما کسی از آنها طلب خدمات مستقیم و غیر مستقیم خود را نمی‌کرد؟!

2_ هزینه «خدمات غیر مستقیم» از نظر ما یک استبداد سیاسی و اجرایی تمام عیار است. کأنه آقایان می‌خواهند برای سانت به سانت وظایف شهرداری تهران مردم را سرکیسه کنند و پول تزئین شهر، ساخت پارک و غیره را هم از مردم بستانند. آیا نظر ما غلط است؟

3_ چرا آقای الویری، آقای نجفی و سایر دوستانشان در ایام انتخابات و هنگام «جنگ فهرست‌ها» و ریشخند کردن اصولگرایان و کنایه درباره ماجرای «پیروزی لیستی»! اما از این مقولات سخنی نمی‌گفتند و تئوری‌های علمی خود برای اداره شهر تهران را برای مردم باز نمی‌کردند؟! آیا اسم این کار تدلّس و ناجوانمردی نیست؟

و 4_ سالی که نکوست از بهارش پیداست... آقایانی که در نظر مردم توانایی اداره یک 24 ساعت بارش برف را هم ندارند و برای ایام دهه فجر نیز عارشان آمد که پایتخت ایران را در خور شأن تزئین کنند؛ دقیقا با چه انگیزه‌ای خواستار مالیات از مردم شده‌اند؟!

***

1_http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3707456

2_http://fararu.com/fa/print/348827

3_mshrgh.ir/808135

4_ https://www.khabaronline.ir/print/504571

5_http://kayhan.ir/fa/news/122961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 133
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 54
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    سلبریتی های خائن به مردم باید یکجوری صورت مسئله حمایت چشم بسته از کسانی که رای اوردن و برای مردم کاری انجام نمیدن باشند البته به خاطر درک پائین به چرند گویی بسنده میکنند
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      رهبر با اون عظمت دیروز گفتند از من هم میتونین انتقاد کنین اونوقت اگه یکی بیاد بگه چرا کارگران معدن یورت کشته شدند و مسافراهای امام رضای قطار تبریز سوختند و هواپیما چرا سقوط کرد باید از ایرا بره؟ یاد حرف شاه افتادم که میگفت هرکی حزب رستاخیز رو قبول نداره بره! نه داداش! انقلاب واسه ماس و نباید دست نامحرمها بیفته! مسئول کم کار باس استعفا بده! افتاد؟
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      75 9
      سلّمنا. هرکی میگه انقلاب واس ماس بمونه و انتقاد کنه. ولی کسی که روش نمی شه این جمله رو بگه یا هشتگش کنه؛ همون بهتر که بره.
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      مسئولان ما خیلی خوب هستند.
    • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      35 11
      بجز زلزله، دولتمردان در بقیه موارد مسئول هستند و باید پاسخگو باشند
    • حسین DE ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      عزیز من اینها یک بار هم از انقلاب اسلامی که ثمره خونهای همین مردم هست حمایت نکردند و فقط نق میزنند و هر اتهامی که بتونن به انقلاب وارد میکنن, خوب همچین جانورانی از کشور دور باشند و نق نزنند, برن پیش دوستان لس آنجلسی خودشون. اونوقت شما میاید رهبر انقلاب را که جان و زندگی و تمام وجودش را برای انقلاب و ایران گذاشته با اینها مقایسه میکنی؟ این اشخاص به اصطلاح معروف برای ایران چه کردند؟
    • mhm IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      76 11
      خودپرستانی که به خاطر منافعشان عده ای ساده لوح و خاکستری را فریفتند و الان هم به خاطر منافعشان 180 درجه تغییر موضع میدهند. مراقب باشید این ها بتی به نام من را می پرستند و دین ندارند.و باید زمینشان بزنیم.
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      14 73
      مشرق احمقی..این طرف معلوم نیست چی نوشته تایید کردی بعد نظرات منو تایید نمیکنی.یه پاسخگو بلد نبوده بنویسه اون وسط چیرو تایید کردی بعد اینهمه منفی مثبت گرفته بدبخت..یمشت بیعقل ادعادار هستن.گور به گور بشین..نمیدونم باز چرا میام سایت لعنتی مشرق
    • علی IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      8 11
      ای کاش توی گزارش میگفتی فقط دو هزارم درصد تعداد سوانح هوایی آمریکا است یا شایدم کمتر
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      32 16
      آقای سلبریتی توجه شما را جلب میکنم به فایل آقای نیک آهنگ کوثر که در آن اعلان میکند که چند سال قبل م. هاشمی به آمریکا رفته بوده تا با نمایندگان و سناتورهای آمریکایی برای افزایش تحریم ها ملاقات داشته باشه. شما که خودتون را مردمی میدانید لطفا بعد از مراجعه و پیدا کردن مقصر افزایش تحریم توسط برخی مغرضان داخلی مورد لطف و محبت دشمن، بیائید و واقعیت را به مردم اعلان کنید که چه افرادی تیشه به ریشه این مملکت زده اند و حالا ادعای طلبکاری هم پیدا کرده اند.
    • علی IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      7 6
      اقا یا خانم پیام دهنده در ساعت ۱۰:۳۷ ربا باعث زلزله های با خسارت هست پس اینم گردن مسئولین هست!
  • علی IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    63 7
    گزینه بعدی اصلاح طلبان بعداز نجفی الویری است که مدتی قبل شهردار تهران بوده البته با زندگی اشرافی که دارد. البته یک نکته هم باید توجه کرد اینکه چرا کسانی که الان بعنوان مسئولین شهری توسط مردم انتخاب شده‌اند از هزینه های زائد جلوگیری نمی کنند و فشاربرمردمی وارد میکنند که بسیاری از آنها با سختی امورات خود را میگذرانند؟
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      10 7
      چرا حق انتقاد برای هر طرفداری قایل نیستید ؟ حتما باید چون حمایت کنه در همه حال به به و چه چه کنه !؟ اصلا همین چک های سفید امضا باعث وضع فعلی مملکته . هرکس خواست انتقاد به جا کنه تخریبش نکنیم چون هوادار فلانی بوده .
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      12 18
      اصلاحطلب واصولگرا سروته یه کرباسن مفتخوران بیتالمال ودستشان اغشته به خون وجان ومال ملت وروزی هم گرفتار نفرین الهی میشوند
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    مردم تهران یک روز با چراغ به دنبال قالیباف خواهند گشت...
    • امیر IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      8 24
      مثلا چی؟
    • US ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      10 28
      درسته این...ه شهردار خوبی نبود اما این قالیباف هم آش دهن سوزی نبود تراکم فروشی و نابودی شهر تا عوارض و پارکبانو و ...
    • امین IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      9 4
      امیرخان، مثلاً همه چیییییییییییی
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      6 19
      نه بره همون شاتدیز و طرقبه مردم تهران تین دهاتی ها رو نمیخوان
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      3 13
      فقط شهرستانی هایی که تو عمرشون تهران نبودن و فقط 4 تا عکس از تهران دیدن یه همچین حرفی میزنن مردم تهران خوب میدونن کی خوبه کی نیست رای هاشون مشخصه.قالیباف رو ببرید همون روستاهای خودتون بکنید شهردار
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    94 17
    این موسوی لاری درکش از سخنان آیت الله همدانی همینقدره؟ براش متاسفم و مردمم که ایشون مدتی جزء وزرا بوده با اون فهم و درکش !
  • در دام غفلت دیگران اسیر IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    لعنت خدا و خلق خدا بر کسانی که از این وطن فروشان برتری طلب(اصلاح طلبان) حمایت کردند و خودشان و بقیه مردم بی گناه را اسیر مدیریت متکبرانه این افراد کردند
    • هادی IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      77 7
      لعنت خدا بر تمام کسانی که به مردم ظلم کردن
    • حسین IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      25 27
      و درود بر کسانی که از خانه نشینان و بست نشینان حمایت کردند.
  • کریم IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    62 5
    واقعا این همه وقاحت در تاریخ بی نظیره.
  • موسی طیبی IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    76 22
    آقای پاکدل به خاطر هدایت طرفداران و برخی به رأی دادن به این دولت باید شرمنده باشند نه طلبکار. وایشان حق ندارند درقبال انتقاد و...دیگران را تشویق به خروج ازمملکت کنند این ملک برای همه است و مال هرایرانی است
  • رضا IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    70 87
    «مهدی پاکدل» فرزند ايران زمينه حق داره درباره كشورش تعصب بخرج بده و از برخی ناکارآمدی‌های مدیریتی و مشکلات ومعضلات جامعه بگوید
    • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      38 13
      اين فرزند ايران زمين !! و همه اون فرزندهاي ايران زمين كه سرنوشت كشور را به دست جماعت فئودال متكبر از خودراضي بي دردي سپرده اندكه هيچ درك وفهم درستي از دردها و رنجها و بدبختيهاي مردم مستضعف نداشته و ندارند درحالي كه همه زندگي پست و مقام و ثروتهاي بادآورده شان را مديون همين مردم زجر كشيده مستضعفند , بايد قبل از هركس و هر چيز ديگري ,خودشان را ملامت و سرزنش نمايند.
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      37 7
      تعصب رو از کسی باور کنه که روش بشه واسه انقلاب و شهدای کشورش هم حرف بزنه. نه از کسی که فقط بلده فحش بده و حرفای الکی بزنه. اینا یا باید از ایران برن یا انقلاب کنن یا تحمل. فحش دادن همراه با موندن یعنی اینکه هم از توبره بخوری هم از آخور.
    • ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      1 0
      این را باید در انتخابات درک میکرد نه حالا
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    29 1
    شهرداری‌ها جزء حکومت‌های محلی محسوب می‌شوند و این حکومت‌ها، مالیات محلی کسب می‌کنند...حکومت‌های محلی فعالیت‌هایی را برای زیست و زندگی مردم انجام می‌دهند. آقای الویری پس چرا تمام امکانات رو دادین به مدیرا ، کارمندا و کارگرا رو هم محروم کردین
  • سید IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    56 14
    هر صبح به صبح مردم با شنیدن و خواندن خزعبلات اصلاح طلبان تهوع آور برایشان از درگاه دادار پاک لعنت طلب می کنند. آمین یا ربّ العالمین.
    • رها IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      24 51
      خسته نشدین از بس آرزوی مرگ برای دیگران و لعنت کردن داشتین.تو این دنیا هرچی برای دیگران بخواین به خودتون بر می گرده . پس بهتر نیست آرزوهای خوب داشته باشین شاید حال کشورمون هم خوب بشه.
    • سلیم IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      48 11
      این تز روشنفکری نمی دونم از کجا اومده ، آرزوی بد کنید ، لعنت کنید برمیگرده به خودتون...این حرفا از دهان استکبار در اومده...هرموقع میگیم مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل ، رسانه هاشون دلخور میشن ، میگن باز مردم ایران شعار همیشگی رو دادند ، یه عده هم داخل چشمشون به دهن نخست وزیر رژیم کودک کش تا ببینند چی میگه همون رو تکرار کنند...اگه لعنت کردن بد بود خدا تو قرآن شیطان لعین رو لعنت نمی کرد یا کافران رو لعنت نمی کرد ....البته اگه به شما باشه میگید این انرژی منفی هم به خدا برگشته....زلزله اومد این موج راه افتاد ....آخه ژاپنی ها یا چین تایپه ای ها هم مرگ بر امریکا یا مرگ بر اسرائیل میگن ، کشورشون هر روز زلزله میاد....نه عمو زلزله اگه میاد اگه بلا میاد به خاطر گناه میاد نه آرزوی بد و لعنت و نفرین .... که خدا رو شکر این بلایا در ایران تا وقتی روشنفکرهایی امثال شما و زیبا کلام وجود داره به خاطر کفران نعمت هرروزه هست ؛ بلای هرروزه هم داریم...تو خود امریکا سیل ، سونامی ، زلزله هست ، اونا هم برای کسی آرزوی بد میکنند یا نفرین ولعنت میکنند و یا مرگ بر امریکا میگن...کدومش ...شما ها یاد گرفتید چطور همه چیز رو بر علیه آرمانهای انقلاب کنید ...مغلطه رو خوب بلدید....ای کاش خانم رها حضوری میتونستم خیانت شما رو به کشور ثابت کنم نه مجازی....والسلام.
  • مهرداد IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    40 13
    اینها نان به نرخ روز می خورند. توبره که پر باشه همه چی خوبه ولو دهکهای پایین جامعه در رنج و عذاب باشند. این انقلاب متعلق به مستضعفین است. باید دید این چهره های هنری از چی دردشون گرفته! از دو برابر شدن عوارض خروج از کشور. خخخخخخ.
  • azam IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    27 53
    چرا آقای پاکدل برن از کشور؟؟؟ جالبه هر بلایی سر ملت میارین مردم حتی حق درد دل و ابراز ناراحتیم نداشته باشن؟
  • کریم ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    5 0
    متاسفانه تو این مملکت جاهای منفی رو از هر چیز رو تابلو میکنند !
  • azam IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    50 39
    اصلاح طلب و اصولگرا نداره همشون سو و ته یه ...
    • سید IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      26 38
      حکماً فقط تو خوبی! حیف که خلق الله درکت نکردند!
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      12 14
      اره اصلاح طلب و اصولگرا یکی ان. مثل نجفی و قالیباف که یکی بودن و هیچ فرقی ام با هم نداشتن! چرا بی عملی سیاسیتونو با این مزخرفات توجیه می کنین؟
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      5 2
      احسنت اصولگرا و اصلاح طلب دو حزب سیاسی هستند که معمولا دنبال منافع حزب خودشونن و واقعا برای مردم نیستند لذا باید از تعبیر انقلابی و ضد انقلاب استفاده بشه یعنی کشی که دنبال منافع مردم و کشور هست بگوییم انقلابی و کسی که دنبال منافع شخصی و حزبی و منافع بیگانه هست رو بگوییم ضد انقلاب
  • مهدی IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    26 9
    از بیانات مهم مولا علی( ع) است هرکس زیاد سخن بگوید عملش کم است و اینها نیز از همان قماش هستند فقط بلد هستند حرفهای بزک کرده بگویند مردم را قریب دهند و خودشان هیچ کاری از دستشان نمی ایدو مثل زمان علی (ع) که مردم بعد از به تنک آمدن از سایر خلفا به در علی (ع) ریختند و خواستند که بیاید برای آنها حاکمیت کند.
    • علی IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      8 1
      دوست عزیز الان فقط تو داری چیکار میکنی؟ انتقاد نکنن میگی چرا ساکتن انقاد کنن اینجوری :| #از_خودمون_شروع_کنیم
  • ج م IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    24 7
    از ماست که بر ماست حق دارند این ...ها که پدر مردم تهران را در بیاورند جون تهرانی ها لیستی رای داند
  • علی IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    24 12
    نویسنده عزیز و خبرگزاری مشرق چرا فکر میکنید هرکی اعتراض میکنه داره فقط به این دولت اعتراض میکنه. درسته همه ما و کسانی که به روحانی رای دادن پشیمون هستن ولی فکر نکنید اگر جای این آدم اون آدم میومد وضعیت بهتر مییشد. زندگی مردم نابود شده. شما رو به شرفتون و عزیزاتون قسم میدم یه بار انقلابی بشینیدو این مملکتو درست کنید. منظور فقط دولت هم نیست از اون بالایی بالایی تا پایین ترین مسئول باید کمک کنن نه اینکه این بندازه گردن اون و اون بندازه گردن. انقدرم خبرای مزخرف و اعصاب خورد کن نذارید. مقصر بخش عظیمی از این ناراحتی ها و اعصاب داغون مردم شمایید. #ایران__ناموس_ماست #فقط_برای_ایران
  • مجید IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    21 22
    کی رو از کجا بیرون میکنید حرف دل خیلی از این ملت را آقای پاکدل زدن درود بر شجاعتشون . راست میگید ما خیلی خوبیم آنکس که نداند و بداند که نداند لنگان خرک خویش به منزل برساند وانکس که نداند و نداند که نداند در جهل ابدودهر بماند .بمان
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      9 7
      تمام حرف سر اینه که پاکدل چرا به جای ابراز علاقه به ایرانی و ایرانی در کنار بیان انتقاد، فقط به سیاه نمایی مشغوله و جرات خارج رفتن رو هم نداره. نمی فمی؟
  • مریم IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    13 19
    اونایی که لیاقت ندارن بایداستعفابدن .آمریکابه ماچه ماجهت اطلاع توشرق ودرقاره ی آسیازندگی میکنیم مسئولین هم اگه نمیتونن استعفابدن وبرن آمریکا
  • پویا IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    15 12
    این حق مردم تهران هست که همچین بلایی سرشون بیاد که دیگه به این آدمها رای ندهند
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    13 13
    حق ادمهای نفهم همین است . هر چه سرشان بیاید کم است . طرفدارانی که بدون داشتن فکر سیاسی فقط با لج و لج بازی اینده خود و مردم را به بازی می گیرند.
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    9 0
    "اینکه از مردم بپرسیم چه عواملی در پایین آمدن قدرت خرید مردم و دشوار شدن وضعیت معیشت موثر بوده است، حرف درستی است" این جمله یعنی چی؟ باید یه مدال درست کنن بعنوان نشان بیسوادی!!!!!!!! تقدیم این آدم ها بکنن تا . . . . تویی که مسول بودی نمیدونی کی مقصر ولی مردم میدونن؟!!!!!!!!!!! تکرار تکرارتکرار تکرارتکرار تکرارتکرار تکرارتکرار تکرارتکرار تکرارتکرار تکرارتکرار تکرار و .....
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    11 20
    سلبریتی مورد حمایت شما چه برادران؟!!! دیده اید چه گفته است؟ یک سوزن و جوالدوز است وضع ا!!!
  • ج م IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    12 0
    تا بوده در این مملکت همین بوده یا مسئولین بی سواد و بی تعهد بوده اند و یا اگر هم یک کمی سواد و زیرک بودند خائن و خیانت کار بوده اند و اگر تعهد و تخصص باهم داشته اند یا گوشه گیر شدند و یا نیست و نابود شدند
  • علی IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    8 0
    بهتر نیست به جای این ترانه سرائیها و تخریب این و آن انرژی خود را صرف عمل کنید و واقعا چاره ای بیاندیشید . ! همه متاسفند اما تاسف چاره کار ما نیست چرا که تاسف آخرین عمل است زمانی که دیگر کاری از ما برنیاید .
  • رضا IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    9 5
    اصلاح طلبان بجای پاسخگویی به مردم درباره وضع موجود طلبکارهم هستن.انهایی که به اصلاح طلبان ...ولیست امیدرای دادن الان تاوان بدن.ماهم پاسوز شماشده ایم
  • احدی IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    17 14
    حرفهای آقای پاکدل بیشتر شبیه آروق بعد از غذاست شکم پر کی میفهمه درد یعنی چی چند روز دیگه عیده برای دلخوشی ما این جماعت سلفی هاشون رو از اونور دنیا برامون میفرستن ممنون که بفکر مردم هستن
    • رضا IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      0 5
      .... اصلاح طلبت
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      4 16
      آقای پاکدل هرچی هست ،خوب یا بد ،فقیر یا غنی و... دست رنج زحمات خودشو میبره
  • US ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    15 19
    خاک بر سرت مشرق که با این برخوردهای تکفیری آبروی هر چی حزب اللهی رو میبری! جوانان رو از اسلام گریزان میکنی! خاک بر سرت مشرق که بجای جذف همواره دفع میکنی!
  • مینا IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    16 17
    مگه آقای پاکدل چی گفتند . شما کی هستید که برای ایشون تعیین تکلیف میکنید که کجا برند و کجا نرند . حرف دلشو زده .
  • اصغر IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    25 14
    شما که میگید در کشور آمریکا سالانه این همه کشته بابت تیراندازی می دهند شما هم یک روز حمل سلاح را آزاد بگذارید بعد ببینید تا 24 ساعت کسی زنده می مونه
  • م ک IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    18 11
    باسلام جناب آقای پاکدل راست میگن قرارنیست چون درهرکشور اتفاق تلخ میافته نباید توجیح کرد ضعف دولت واین انقلاب را وقتی خود رهبر اعتراف میکنه به عقب ماندگی شما نمی خواد کاسه داغ تراز آش باشی و هرکس دراظهار نظر آزاد است و این را ائمه ما قبول دارن اگه اینجوری باشه چون توایران بخاطر کیفیت خودرو سالی 20هزار نفر تا 80هزار نفر میمیرن برای مسئولین امریکا توجیح بشه کشتار مدارس حرف حق پاسخ نمی خواد گوش کردن می خواد
  • ساناز IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    19 12
    شما تعیین میکنید کی ایران بمونه کی بره خرج زندگی کنه؟ هرکی از اوضاع ناراضی باشه باید از شما اجازه بگیره که نارضایتی خودشو ابراز کنه؟
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      12 9
      ابراز نارضایتی به شرط ابراز علاقه به ایرانه که اشکالی نداره. و گرنه خیانته.
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    12 16
    مشرق دوران روحانی تمام میشه اینقدر حرص قدرت نداشته باش.. نمیبینم دنیا دوروزه.. شرم اوره از همه چی داری پیراهن عثمان درست میکنی
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    17 10
    مقایسه تعداد کشته های با اسلحه در آمریکا و رتبه اول در سوانح هوایی با آنچه که در ایران هستش، اشتباهه. اگر خرید و فروش اسلحه در ایران مثل آمریکا آزاد باشه، به نظرتون چند نفر کشته میشن ؟ در سوانح هوایی هم باید به مسئله نداشتن مشکل فنی هواپیماها قبل از پرواز و کنترل و نگهداری مداوم آنها توجه شود که متاسفانه در ایران این مسئله به درستی رعایت نمیشه.
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      4 7
      بذار در مقابل آمار قطعی، حرفای شما! رو باور نکنم
  • مهرداد IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    7 3
    آقای لاری مطلبی را که آیه الله نوری همدانی فرمودند تفسیر به رای نکنید شما حداقل به هم لباسی خودتان رحم کنید
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      0 0
      حق با شماست
  • آرمان IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    10 11
    در مورد صحبت های آقای پکدل به نظرم کاملا درست میگن ایشان
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      5 6
      خب شما هم اگر جرأت انقلاب یا توانایی تحمل ندارید از ایران تشریف ببرید. موندن و نق زدن و سیاه نمایی و لجن پراکنی که فایده ای نداره.
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      3 8
      چطوره شما كه همه رو به سمت در خروجي راهنمايي مي كني خودت بري هان؟ اين جوري بهتره به نظرم... كشورمونو پس بديد و بريد هر جا دوست داريد
  • حداد IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    11 0
    همیشه مردم در امورات جامعه و کشور مشارکت داشتند و مالیات و هزینه های دیگر هم پرداخت کرده اند... فکر کنم آقای الویری در جریان چیزی نیستند که این طور با این اظهارات سر مردم منت هم می گذارند برای خدمتی که نکرده اند
  • علی IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    8 2
    وقتی افرادی تحت عنوان اصلاح طلب خودشان را در جامه ملت معرفی می کنند و شعارهای قشنگ قشنگ می دهند اما در عمل چیزی برای گفتن ندارند در نتیجه هر روز ما را به قهقهرا می برند؛ از طرفی دیگر باید شاهد این اتفاقات باشیم
  • صبح IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    7 19
    خدا رو شكر به يمن شبكه هاي مجازي ديگه نميشه براي مردم تعيين تكليف كرد . مشرق روزنامه زرد و بي آبروي ايران هست كه كاملا مشخصه برپايه تحجر داعشي و براي براندازي افق روشن ايران طراحي شده
  • ali IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    12 12
    مثل اینکه ما فراموش کردیم که امریکا روزانه چند پرواز و ما در ایران چند پرواز داریم.الان حساب کن در کدام رده ایستاده ایم
  • رضا IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    13 25
    خیلی وقیح بود اون خبر سقوط یک سلبریتی . البته شاید وقیح هم نبود و حرف دل شما و ایدولوژی شما و همفکرانتون باشه .که صد البته همینطور هست که اجازه ی تنفس هم به مخالفاتون نمیدید . این چه استنباطه کثیفی هستش که چون یکی با ما مخالفه یا از فلانی حمایت کرده یا ... باید بهش حمله کنیم و باید از کشور بره هری بیرون !! دقیقا مثه دوران سقوط شاه که میگفت هرکی نمیخاد رستاخیز رو هری بیرون . چقدر خطرناکه این اندیشه خدا ازتون نگذره
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      5 0
      مخالف چی و کی؟ مخالف روحانی؟!!!! آقای مثلا محترم مگر امثال شما چهار سال بی ثمر دولت محبوبتون رو ندیدید باز هم با وقاحت ازش حمایت کردید و موافقش بودید والله که از ابتدا مخالفها کسان دیگری بودند شما مخالف نبودید اما ژست اپوزیسون گرفتن همواره برای اعضای حزب باد مثل آب خوردنه نمیشه که هر وقت عشقتون کشید خرابکاری کنید و برای رفع و رجوعش با قباحت به همه بتازین و بزنید به اون راه
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      4 0
      شما خوابی یا خودتو به خواب زدی برادر رضا؟! حرف سر اینه که اینهمه سیاه نمایی در عین اینکه پاکدل یه کلمه از علاقه به نظام و پرچم و انقلاب نمی گه ینی نفاق. راه نفاق هم همونیه که مشرق نوشته... اگه مردی انقلاب کن... اگرم نیستی هرّی...
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    3 16
    زنده باد روحانی. با این حرف های سلبریتی های بیفکر چیزی از ارزش ها و خدمات این دولت کم نمیشه.
    • ايراني غيور IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      10 3
      هر بلايي سرتان بياد حقتان است
  • علی IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    13 11
    با سلام مقایسه کشورما با کشوری مثل آمریکا دربحث سوانح هوایی درست نیست تعداد پروازهای یک روزدریک ایالت آمریکا بیش ازپروازهای کل کشورمااست اما سوانح هوایی آنها خیلی کمترازسوانح ما می باشد.
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    5 2
    اینها نمونه بارز و آشکار نفاق هستند و از منافق انتظاری نمی رود ،
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    3 14
    من يه نخبه ام. نخبه ي قديمي. پسرم هم نخبه ست و من تو اين دو راهي دست و پا مي زنم كه مثل خودم واسه اين مملكت فناش كنم يا بفرستمش بره؟
    • آدم IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      5 2
      دلبرم نخاله ها به خودشان نخبه میگویند .
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      3 16
      اگه یک نخبه در ایران بمونه اون استعدادی که خدا بهش داده برای خدمت به بشریت رو هدر داده و اون دنیا باید جواب پس بده
  • دانشجو IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    11 8
    حالم از این اصلاح طلبا به هم می خوره اینها در خلاف مسیر انقلاب اسلامی و مردم انقلابی حرکت می کنند و آخر و عاقبتی ندارند. این وعده قران کریم است که : والعاقبه للمتقین.
    • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      3 1
      هیجانی تصمیم گرفتن و به نوعی یعمی خریت است عقل حکم میکنه در این دنیا بی رحم با سیاستهای درست مردم کشورت را از مصیبتهای جهانی دور کنی مثل دفع خطر داعش و ترورریسم. ای کاش میفهمیدید
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      5 2
      برگزاری رفراندوم درباره روحانی و مبارزه با ثروتهای بادآورده مدیران را قبول داریم اما مرد نیستید اگر باخیتد بخواهید سطل آشغال آتش بزنید و به مساجد و حسینه ها حمله کنید
    • رسوتی IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      1 2
      دانشجوی عزیز...... به نظرت اصولگراها بهتر عمل کردن؟ من به هیچکوم تعلق خاطر ندارم و از هردو تنفر دارم ولی همچین فکر نکنی که اصولگراها گلی به سر این مردم زدن.
  • SE ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    13 1
    خیلی ها در ایران از شهادت لاجوردی خوشحال شدند. بسیاری از روزنامه ها حتی از به کاربردن عنوان شهادت برای او خودداری کنند و نوشتند قتل اسد لاجوردی تا همه بفهمند چه کسانی در داخل ایرانی نفوذی و منفقین جدید هستند و رابط منافقین قدیم.
    • آدم IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      0 7
      کسی هم ناراحت شد؟؟؟؟ البته به جز مزدوران.
  • رسول ترک IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    6 1
    بساط لاشخوری پهن شد خدا بخواد
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    3 11
    چرا حرف حق تلخه اونکه نمیگه آمریکا خوبه شما نویسنده ی عزیز چرا دوزاریت دیر می افته اصلا حالیت نیست چقدر حرفهایش درست ومنطقی ست.
  • قربانعلی DE ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    7 1
    ملت ایران به ان بنی صدر خائن که مورد تایید امام بود رای دادند اما او هم خیانت کرد تقصیر ملت ایران چیست که هرکسی را انتخاب میکند یا بی عرضه در می اید یا خائن جورج بوش هم میگفت هر که با ماست دوست ماست و هرانکه نیست بر علیه ماست...فرق شما با انها چیست
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      6 3
      نه کی گفته لنی صدر مورد تایید امام خمینی بود خودشون گفتند با بنی صدر مخالف بودن چون مردبهش رای دادن ایشونم قبول کردند
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    12 8
    همین مونده پاکدل ... اظهار نظر کنه !!
    • م IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      4 9
      نه فقط تو نظر بده کاقیه
  • وطن IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    9 4
    خدایا کشور را از دروغ خشکسالی و اصلاح طلب و مدیران دوتابعیتی نجات بده
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      2 6
      و از توتاليتاريزم
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      5 12
      خدایا از دست اصولگراها ما رو نجات بده
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    11 7
    يه جوري از روحاني بد ميگين انگار روحاني تاييد شده شوراي نگهبان نبود . انتخاب بين رييسي تندرو بود و روحاني ميانه رو . متاسفانه در واقع اين بازي دوسر باخت بود
    • امیر IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      1 0
      خطاب به 11:29، امثال شما فقط بلدید با کلمات بازی کنید و به تفکرات مخالف خودتون برچسب تندروی بزنید، در حالیکه تندروی در عمل ثابت می‌شود، تندرو کسانی بودند که در سال 88 به رای اکثریت تمکین نکردند و هشت ماه کشور را به آشوب کشاندند و موجب کشته شدن عده ای شدند، نه آقای رییسی که به قانون تمکین کرد و حتی به رییس جمهور منتخب تبریک هم گفت. جالبه پس از گذشت چند ماه هنوز هم باورتون نشده که فریب خوردید و بازم می گید تندرو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • طاها IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    3 4
    یعنی این بدبخت فلک زده یه چیزی نسنجیده گفت: مشرق عزیز شما این بشر رو با خاک یکسان کردی. ولی انصافا کامل مطلب رو ادا کردی.
  • بی نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    7 13
    م توهین نکنید و جوری وانمود نکنید که الان مد شده هر کسی حرف درست بزنه بهش انگ میزنن که فلانی ژست دموکرات گرفته بابا مردم بز نیستن
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      1 1
      اگر رو بز نبودن ادعا داری میتونی دلیل سکوت امثال پاکدل تا موعد افزایش عوارض خروج رو روشن کنی؟!!!!!
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      1 0
      حرف درست؟ واقعا؟ کسیکه با اشراف به ناکارآمدی عده ای باز هم همون عده رو تبلیغ میکنه اصلا میتونه حرف درست هم بزنه یا اصولا فقط بلده با غرض مثل شما خودنمایی کنه، عزیزم هوسورزی با خیرخواهی زمین تا آسمون فاصله داره
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    2 0
    آیت الله های گرامی عزیز
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    2 3
    فقط می شه گفت خاک بر سرت با این شعورت
  • دختر ایران ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    9 26
    مثل اینکه نمیدونی مردم کرمانشاه تو چادراشون سیل رفته بدبخت ترشون کرده، اینا ازین مملکت حق ندارن؟ اونام ناراضی ان بفرمایی برن.
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      0 1
      چرا خلط مبحث میکنی اصلا خوندی؟!!!! یا فقط بدو بدو اومدی یه چیزی گفته باشی
  • علی علیمحمدی IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    5 1
    جناب آقای الویری جنابغالی چندین سال شهدار تهران بودید چه گلی به سرد مدم زدید که باز هم از شما اینگونه استفاده میکنند واقعا که در مملکت ما قحط الرجال است
  • رضا IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    2 10
    در جواب به مطالب بالا باید بگویم در آمریکا که آمار کشتن با اسلحه بالاست از یک طرف اینو در نظر بگیرید حمل اسلحه هم سخت نیست اگر اون شرایط در ایران می بود یکی از شما الان اینجا نبودید که که پشت میزهایتان سنگر گرفته اید و به دولت می تازید. من مدافع دولت نیستم ولی تجربه تلخ گذشته نشان داده که شما هم هیچ پوخی نیستید که حالا انتقاد می کنید
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      7 3
      لطفا نگارش زشتتون رو تطهیر کنید و بعدا نظر بدید الان شما از غیب خبر دارین که اگر اسلحه آزاد باشه اینجا همه همدیگرو میکشن؟!!!! اینقدر با قاطعیت در مورد نادانسته ها حرف زدن از حماقته عزیزجان
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    3 1
    در نظر نویسنده محترم آقای پاکدل چون نمی خواهند از ایران بروند و ترجیح میدهند که بمانند و در کنار مردم باشند عادت خطرناکی است که باید از ریشه خشک شود و اگر اعتراضی هم شود صد تا اهانت باید بشنود. فقط فراموش کرده اند که با ما با کسی عهد اخوت نبسته ایم و ملاک حال فعلی افراد است نه اینکه طرف هر کاری خواست بکند و دلخوش باشد که طرفدرانش چشم بسته از او حمایت می کنند
  • زهرایی IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    5 7
    یعنی آقای پاکدل حق اعتراض کانتقاد نداشتن؟؟
  • ناشناس IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    5 10
    مگه آقای پاکدل دروغ گفته؟ راستی یه چیزایی را یادش رفته
  • زهرایی IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    5 10
    واقعا آقای نویسنده اگر آمریکا نبود شماها میخواستین این همه بدبختی وفلاکت رو با کجا مقایسه کنید
  • ایران IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    5 10
    به نظرتون به روحانی رای نمیدادیم باید به کی رای میدادیم؟
  • ب م IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    7 2
    اقای پاکدل اول از اینکه انتخاب خودته دوم استعفای روحانی رو قبول داریم صد در صد
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    7 15
    شمايي كه از آقا پاكدل انتقاد ميكني وميگي بره امريكا زندگي كنه . خودت كجاي كاري . اگه شما عرضه داري يه هفته بيا تو هواي اهواز ببينم ميتوني زندگي كني . يا برو يك هفته سر پل ذهاب .
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      7 2
      مگه خود پاکدل تو هوای اهواز زندگی میکنه که شما تز میدی
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    5 11
    مشرق شعر گفتن حدی داره سقوط یک سلبریتی! جمع کنین بابا چرا همیشه می خواین با آمار و ارقام مسخره تون نشون بدید اینجا آرمان شهره
  • معتمد IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    5 2
    برگزاری رفراندوم درباره روحانی و مبارزه با ثروتهای بادآورده مدیران را قبول داریم اما مرد نیستید اگر باخیتد بخواهید سطل آشغال آتش بزنید و به مساجد و حسینه ها حمله کنید
  • ali IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    14 5
    اين روزها هنرمند نماها بدون مطالعه و بي سواد فقط بلدن ‍‍روشن فكر بازي در بيارن سليقه هنر هم به طرف اسلام آمريكايي سوق يافته البته مهم نيست چون ما با رهبريم
  • شهروند ایرانی IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    2 2
    چرا تو نمیری
  • رسوتی IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    4 12
    هرچند که برادران گرامی مشرق نظر بنده رو منتشر نمیکنن، ولی حداقل برای خودشون مینویسم که حداقل یه سوزن به خودشون هم بزنن. ضمن اینکه من نه به اصولگرا معتقدم و نه به اصلاح طلب. هر دو گروه به یک اندازه به جامعه ایرانی و اسلامی ما لطمات جبران ناپذیری زدن. 1- این آقای بازیگر حداقل از بسیاری از مسئولین ما شجاع تره که به اشتباه خودش معترفه. این خیلی مهمه. 2- اولین چیزی که جامعه با توجه به نوع تفکر، از شما و همفکران شما توقع داره "صداقته" که متاسفانه در شما خیلی کم رنگه و این مقوله یکی از هزاران دلیل بی اعتمادی مردم نسبت به شماست. 3- ما در این کشور ، فیلترهای متعددی داریم که حداقل بتونن مردم رو به سمت و سوی درستی مشاوره و را هنمایی بدن. همین رییس جمهور از فیلتر شورای نگهبان نگذشته؟ وزیران ایشون از فیلتر مجلس عبور نکردن؟ با این وضع ما نباید به این فیلتر ها و کارایی اونها شک کنیم؟ یه تعداد مدیر به مدت 4 سال 80 میلیون ایرانی رو سرکار گذاشتن و حداقل باید برای دور بعد فکری میشد. 4- چندتا نمونه میتونید مثال بزنید که در ایران یک مسئول و مدیر ارشد رو به خاطر عدم کفایت و کارایی معزول کنن؟ مسئولین و مدیران ما به حدی مصونیت دارند که از هیچ عملی عقب نمینشینن. اینهمه مصونیت برای چیست؟ ما مسلمان نیستیم؟ اینهمه اجحاف و فساد و ظلم و بی عدالتی در یک کشور اسلامی. ه. یکی به همین آقا بگه به صورت تصادفی فقط یکی از مناقصات رو بازرسی کنه. یا خبر نداره... یا ....چقدر عوام فریبی؟؟؟ تا کی محق بودن؟؟؟ هر حزب و جریانی با یدک کشیدن کلمه "امام" و "انقلاب" فکر میکنه که فقط خودش حق داره و لاغیر. کوچکترین اشتباهی رو قبول نمیکنه بعد شماها ادعا میکنید که آمریکا طوفان داره لولو داره تفنگ داره. فکر میکنید اگه همینطور پیش بره ، چند سال آینده چه بلایی گریبان این ملت رو بگیره. یا علی
  • سناتور IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    6 15
    مشرق و تمام دارو دسته چاخان پردازشون فقط به ظاهر متشخص و طرفدار آزادی هستند! ایشان مرگ را فقط برای همسایه می پسندند آقای پاکدل هم تا وقتی طرفدارشون بود سلبریتی فرهیخته بود ولی حالا که انتقاد میکنه دیگه باید بره خارج و ... شرم بر شما باد که نه مسوولیت پذیری هستید نه جیب هایتان از پول و رانت حرام حالا حالا پر می شود و نه به خدا و قیامت و ... اعتقاد دارید.
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    4 1
    مشرق درباره عوارض شهرداری بگو برای یه خوونه هفتاد متری 400 هزار تومن عوارض اومده! چه جوری میتونیم بدیم؟؟؟
  • حامد NL ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    10 9
    مشرق ابله. واقعا به خریت تو ایمان اوردم!. اگر امریکا امار سقوطش بالاست. به این خاطره که هزاران هواپیما روزانه در این کشور پرواز میکنن. واگر امار هواپیماهای شخصی رو بهش اضافه کنی به دهها هزار هواپیما میرسی! کل هواپیماهای فعال در ایران سه رقمی نمیشه. امریکا بیش از هزار فرودگاه فعال داره. فرودگاههای فعال ایران به زور به 20 تا میرسه.
    • امین IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      0 0
      خودت هم می دونی کشورهایی هستند که تعداد فرودگاههای فعال و تعداد هواپیماهای تقریباً مشابه ایران دارند ولی آمار حوادث هوایی آنها با وجود سن کمتر ناوگان هوایی آنها، به مراتب بیشتر از ایران است، می توانی به آمار رجوع کنی، جنابعالی فقط در مورد آمریکا صحبت کردی و بسیاری دیگر از کشورها را از قلم انداختی.
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    3 2
    دولت در زلزله تقصیری نداره، اما در سوء مدیریت بحران و عدم رسیدگی لازم به شهروندان که نقص داره، نداره به نظر شما؟!!!!!!!!!!!!
  • یک دهاتی IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    0 0
    من روستایی هستم با کمترین امکانات چرا هزینه های شهری مثل تهران از بیت المال داده شه باید از استفاده کنندگان از اون همه امکانات از استفاده کنندگان گرفته شه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس