به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از ايسنا، محققان طي يك پژوهش، نگرش و نمرات 174 دانشجوي 20 تا 28 ساله رشته کسب و کار در مقطع کارشناسي را (28 درصد مرد، 72 درصد زن) مورد ارزيابي قرار دادند.
آنها با بررسي دادهها دريافتند: دانشآموزان دختري که خوشبينتر بودند، نسبت به کساني که کمتر نگرش خوشبينانه داشتند، نمرات بالاتري را دريافت کردند.
اين يافتهها همچنين نشان داد: اگر چه سطوح بالايي از خوشبيني در دانشآموزان پسر منجر به اطمينان بيش از حد و افزايش اعتماد به نفس در آنها ميشود، اما باعث ميشود که مدت زمان مطالعه آنها کم شود و در نتيجه نمرات پايينتري را کسب کنند.
«تامار آيسکسون» دانشجوي دکتراي دانشکده کسب و کار و مديريت و يکي از محققان اين پژوهش ميگويد: خوشبيني در دانشآموزان پسر ميتواند منجر به اطمينان بيش از حد و يا پيدايش نگرش «همه چيز به بهترين شکل انجام ميشود»، بينجامد. بنابراين به اندازه کافي مطالعه نميکنند. اما در دانشآموزان دختر، خوشبيني به تنهايي مفيد است، زيرا آنها به طور طبيعي با وجدانتر از همتايان مرد خود در اين زمينه عمل ميکنند.
«آيسکسون» ادامه داد: زنان از عزت نفس کمتري نسبت به مردان برخوردارند و به همين ترتيب آنها مطمئن نيستند که همه چيز به بهترين شکل اتفاق ميافتد، پس براي آمادگي در آزمون بهتر مطالعه ميکنند.
نتايج اين پژوهش حاکي از آن است که نگرش افراد با کسب نمره در دروس مختلف با هم مرتبط است، اما هنوز يک رابطه علت و معلولي در خصوص آن به اثبات نرسيده است.
مشروح نتايج اين پژوهش در يك کنفرانس بينالمللي در فيلادلفيا ارائه شده است.