گادوین منشا پرسپولیس الهلال

استقلال که مثل الهلال دو قهرمانی در باشگاههای آسیا دارد و همانند همتای سعودی هنوز در لیگ قهرمانان آسیا روی سکوی نخست نایستاده، سی و پنجمین جدال رودرروی تیمهای ایرانی با الهلال را برگزار خواهد کرد.

سرویس ورزش مشرق – نماینده کشورمان در گروه D مسابقات ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان آسیا سه شنبه شب هفته جاری در مسقط عمان باید به دیدار یکی از سرشناس ترین تیم های عربستانی برود. تیمی که چند ماه قبل با حذف استقلال خوزستان در دور یک هشتم نهایی و پرسپولیس در دور نیمه نهایی به فینال رسید و پس از اوراواردز نایب قهرمان فصل ۲۰۱۷ لیگ قهرمانان آسیا شد.

مرور تقابل های این تیم عربستانی مقابل نمایندگان کشورمان در رقابتهای آسیایی نشان دهنده برتری تیم های ایرانی مقابل این تیم عنوان دار عربستانی است.

در همین رابطه بخوانید:

کارنامه استقلال در تقابل با تیم‌های عربستانی

* در حسرت قهرمانی لیگ قهرمانان

الهلال قهرمان جام باشگاه‌های آسیا در سال‌های ۱۹۹۱ و ۲۰۰۰ موفق شده در لیگ قهرمانان آسیا دوبار رسیدن به فینال را تجربه کند. آبی‌پوشان شهر ریاض در سال ۲۰۱۴ تا فینال پیش رفتند و آنجا طی دو دیدار با ثبت شکست یک بر صفر و تساوی بدون گل برابر وسترن سیدنی به دوم شدن در آسیا رضایت دادند. این تیم در فصل قبل هم بار دیگر در فینال با شکست از اوراواردز (۱-۱ و ۱-۰) به مقامی بهتر از نایب قهرمانی دست نیافتند!

* استقلال در فکر انتقام نخستین رویارویی

الهلال عربستان در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برای اولین بار ۲۱ اسفند ۱۳۸۱ با یکی از نمایندگان کشورمان رودررو شد. مسابقات در سال ۲۰۰۳ و در العین امارات به شکل متمرکز برگزار شد و طی آن الهلال ۳ بر ۲ استقلال را مغلوب کرد. در آن مسابقه پاتریک سوفو کامرونی برابر آبی‌های تهرانی هت‌تریک (۳۴، ۷۴ و ۸۵) کرد و برای استقلال رسول خطیبی (۱۸) و علی سامره (۴۲) گل زدند. اما با این وجود در نهایت استقلال با ۳ امتیاز تیم سوم گروه C شد و الهلال تیم چهارم. قطعا تیم استقلال این هفته می تواند در تقابل مجدد با این حریف انتقام آن شکست را در کشور ثالث (مانند مسابقات ۲۰۰۳) بگیرد.

* مانع پرسپولیس در راه فینال

الهلال طی سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۷ و در لیگ قهرمانان آسیا، ۲۷ مرتبه برابر ۹ تیم ایرانی پرسپولیس (۸)، سپاهان (۴)، استقلال (۳) ذوب‌آهن (۲)، مس (۲)، صبا (۲)، فولاد (۲)، تراکتورسازی(۲) و استقلال خوزستان(۲) قرار گرفته‌ که حاصلش ثبت ۱۲ پیروزی و ۸ شکست و ۷ تساوی در کارنامه‌ اش بوده است. آخرین دیدار آنها برابر یک تیم ایرانی، سه‌شنبه ۲۵ مهر ماه سال جاری مقابل پرسپولیس (۲-۲) برگزار شد و در مجموع دو دیدار رفت و برگشت ۲-۶ از سد نماینده کشورمان گذشت تا به فینال راه یابد. مسابقه ای که عمر خریبین در دیدار رفت ۳ گل(از ۴ گل الهلال) و در دیدار برگشت هر دو گل تیمش را زد!

*یک تیم ایرانی الهلال را داغ کرد

از جمع ۷ تیم ایرانی که با الهلال در لیگ قهرمانان روبه‌رو شدند تنها ذوب‌آهن اصفهان موفق شد تا داغ کسب امتیاز را به دل آبی‌پوشان ریاضی بگذارد. ذوبی‌ها در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های سال ۲۰۱۰ ابتدا با تک‌گل قاسم حدادی‌فر نتیجه بازی رفت را به نام خود کردند. سپس در بازی برگشت با گل دقیقه ۵۵ ایگور کاسترو بار دیگر از سد این حریف نامدار عربستانی گذشتند. مسابقه ای که در شهر ریاض و مقابل چشم طرفداران پرتعداد الهلال برگزار شد.

* زخم آفریقایی ها بر تن الهلال

آلویز نانگ کامرونی در دو فصل موفق شد ۳ گل به الهلال بزند. دو گل با لباس تراکتورسازی و یک گل با استقلال خوزستان. البته گادوین منشا هم در فصل قبل دوبار موفق به گشودن دروازه الهلال شد تا پرچم آفریقایی ها در جدال تیمهای ایرانی و عربستانی را بالا نگه دارد!

جدول تقابل الهلال با تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا (اعداد داخل جدول مربوط به الهلال است)

تیم

تعداد بازی

برد

مساوی

باخت

گل‌زده

گل‌خورده

تفاضل

امتیاز

سپاهان

۴

۱

۱

۲

۵

۶

۱-

۴

پرسپولیس

۸

۳

۴

۱

۱۲

۵

۷+

۱۳

استقلال

۳

۲

-

۱

۵

۴

۱+

۶

ذوب‌آهن

۲

-

-

۲

-

۲

۲-

-

مس

۲

۱

-

۱

۴

۴

-

۳

صبا

۲

۱

۱

-

۲

۱

۲+

۴

فولاد

۲

۱

۱

-

۲

-

۲+

۴

تراکتورسازی

۲

۱

-

۱

۲

۳

۱-

۳

اس خوزستان

۲

۲

-

-

۴

۲

۲+

۶

مجموع

۲۷

۱۲

۷

۸

۳۶

۲۷

۹+

۴۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نصیر IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    4 12
    باید اعتراف کرد الهلال کلآ از نظر میزان جام ها و قهرمانی هایی که در سطح قاره بدست آورده با شش جام قهرمانی شامل دو قهرمانی در جام باشگاهی آسیا دو قهرمانی در جام در جام و دو قهرمانی در سوپر جام آسیا که در واقع مسابقه بین قهرمان آسیا با قهرمان حذفی آسیا بوده پر افتخار ترین تیم غرب آسیا هست بدون هیچ حرف و حدیثی کلا به جز استقلال و پاس تهران که در فرمت جام باشگاهی سابقه قهرمانی دارن فقط پرسپولیس از ایران تونسته در جام درجام با دو بار حضور فینال و یک قهرمانی و یک سومی با الهلال رقابت کنه البته استقلال هم دو سالی به عنوان نماینده ایران در جام در جام آسیا بود که به الشباب عربستان و الاتحاد عربستان باخت و حذف شد..
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    4 4
    بالا نوشتین ذوب آهن، الهلال را نقره داغ کرد. توی جدول نوشتین ذوب آهن 2 بار باخته!
    • فرشاد IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
      8 0
      توضیحات روی جدول رو بخون .... این اعداد عملکرد الهلال مقابل تیمهای ایرانی است و اون عدد 2 مربوط به الهلال است که به ذوب اهن باخته
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    0 0
    بابا این فقط یه فوتباله ، یه سر برد یه سر باخت و یا مساوی چرا بعضیها فوتبال رو وسیله عقده گشایی نژادپرستانه و یا سیاسی ، فرهنگی و هزار کوفت و زهر مار دیگه میکنن این فقط یه فوتباله از تماشا لذت ببرید تیم مورد نظرتون برد خوشحال بشید و باخت ناراحت و آماده برای بازی های بعدی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس