کد خبر 83235
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۸

قیام امام حسین (ع) قیام برای احیای دین خاتم‌الانبیا بود که با عاشورا و شهادت به اوج تجلی قیام حق علیه باطل و ریشه‌کنی بدعت‌ها و انحرافات امت مسلمان همراه شد و به‌راستی چه شد که عاشورا، عاشورا شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سال‌هاست که در شهادت سرور شهیدان اشک ماتم می‌ریزیم، سال‌هاست که از جفای دنیا طلبی‌ها و انحرافات امتی که دم از مسلمانی و شریعت می‌زنند به سوگ می‌نشینیم. اما چه شد که عاشورا، عاشورا شد و امام حسین با تمام هستی خویش به سوی کربلا رفت چرا دیگر راهی جز قیام باقی نماند.
 
و راهی جز فدا شدن نبود

و راهی جز فدا شدن برای ابی‌عبدالله در راه دین خدا و خاتم پیامبران نبود حقیقت حادثه‌ای تلخ که در تاریخ اسلام ثبت شد و اکنون و پس از گذشت سال‌ها، هنوز تسکینی برای شیعیان نبوده است.

قیام امام حسین (ع) با تمام سرمایه‌های وجودی از کودک شش ماه تا شهادت جوانان و به اسارت بردن زنان و اهل‌بیت رسول خدا رقم خورد.
 
انحرافات  بنیادی در جامعه اسلامی ریشه دوانده بود

قیام مقدس امام حسین(ع) در پی‌ ریشه دواندن انحراف‌هاى بـنیادى و اساسى در جـامعه اسلامى بود انحرافاتی که به گواه تاریخ از سوی خلفای اموی ‌علیه خاندان پاک حضرت محمد(ص) شکل گرفت.

در این میان عده‌ای که دم از بصریت و آگاهی می‌زدند و در رکاب رسول خدا شمشیر و پرچم‌داران حضرت بودند نیز در عمل با بی‌بصیرتی خود ‌یا با سکوت و گوشه‌نشینی خود را جدا کردند و آنان به راستی فریب‌خوردگان آن روزگارند.
 
ظهور جاهلیتی جدید در پوشش ظاهری اسلام‌ با خلافت یزید

و سرانجـام در سال چهلم هجـرى، حکومت اسلامى، سرنوشت و مقدرات امت اسلامى به دست این گروه افتاد و این سرآغازی برای ظهور جاهلیتی جدید با خلافت یزید بود.
یزید که پس از 20 سال حکومت معاویه، و بـه دنبـال مرگ وى، بـه قدرت رسید که بر این اساس و به استنادهای تاریخی اوج انحراف‌های بـنیادى، و جلوه‌اى آشکار از ظهور ‌جاهلیت نو‌ در پوشش ظاهرى اسلام با حکومت یزید رقم خورد.
 
رواج بدعت‌ها و کم‌رنگ کردن هویت دینی

آنچه که از دوران معاویه نشات گرفته بود و در زمان یزید اوج گرفت گسترش بدعت‌ها در میان امت مسلمان بود امری که کم رنگ کردن هویت دینی امت مسلمان رسول خدا (ص) را هدف قرار داده بود. حاکمیت زمامداران اموى و اجراى سیاست‌هاى ضداسلامى و ضدارزشی آنان در میان امت مسلمان بستر‌سازی حذف هویت دینى مردم و از میان برداشتن  ارزش‌هاى معنوى را در جامعه بود.

تا جایی که امام در سخنان خود در منزل (ذى حسم) فرمود: مردم بندگان دنیایند، دین بـه صورت ظاهرى و در حد حرف و سخن در زبـانشان مطرح مى‌شود، تا زمانى که معاش و زندگى مادیشان رونق دارد، در اطراف دین گـرد می‌آیند، اما زمانى کـه بـا بـلا و گرفتارى آزمایش شوند، دینداران در اقلیت هستند.
 
آغاز بدعت و انحرافات نقطه سقوط امت‌های مسلمان

جایی که بدعت‌ها زنده شود جایی که انحرافات در دل مسلمان ریشه کند جای که حرف‌ها با عمل به دین یکسان نباشد جای که آزادی نقل هر محفلی باشد و در آن جا فقط نام آزادی زیبا باشد و بس...
و جای که دیگر تبعیت  از اصول و ارزش‌های مادی معنوی در سایه بدعت‌ها کم رنگ شود آنجا نقطه سقوط امت‌های مسلمان است آنجا همان سراشیبی تاریخ امت مسلمانان است.
 
گرداب آسیب‌ها با سقوط ارزش‌ها

سخن از سقوط ارزش‏ها است، سخن از گردابی است همان گردابی که با سقوط ارزش‌ها و معنویت‌ها در جامعه مسلمان شکل می‌گیرید و همه چیز را به کام خود فرو می‏برد و فرزندان مطهر امت رسول خدا را به قتلگاه می‏برد سرهای پاک‌ترین فرزندان پیامبر خویش را شهر به شهر و در کوچه‌های خرابه کوفه گرداندند و آب از آب تکان نخورد.

و باید تأملی کرد به قیام سرور شهیدان، امام حسین و به عاشورا...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس