سردارنائینی

متأسفانه همان جریانی که در دفاع مقدس کمک نکرد در سه دهه بعد از دفاع مقدس با همان نگاه بخش‌های مختلف سیاسی و فرهنگی کشور را در دست داشته و نتوانستیم به توفیق خوبی برسیم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار علی‌محمد نائینی مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و مسئول مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس که در نشست تخصصی با محوریت میراث معنوی دفاع مقدس و نقش آن در استمرار انقلاب اسلامی در گرگان بیان کرد: وقتی آسیبی در کشور وجود دارد باید آن را علاج کرد، تهدید منشأ خارجی دارد و ناشی از خصومت و دشمنی است و زمانی می‌تواند به نتیجه برسد که ضعفی در داخل وجود داشته باشد.

مسئول مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت: زمانی می‌توانیم تهدید را حذف کنیم که بدانیم آمریکا دست از منافع خود بردارد، در سه صورت تهدید قابل‌حذف است اینکه غربی‌ها و آمریکا دست از منافع خود بردارند و یا ما از آرمان‌های خود دست‌برداریم یا اینکه به قدرتی برسیم که در مقابل تهدید آسیب‌پذیر باشیم.

درباره مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بیشتر بدانیم:

فصلنامه «نگین ایران» دوباره آمد + عکس


وی ادامه داد: مردم در راهپیمایی۲۲ بهمن نشان دادند که انقلاب اسلامی یک حقیقت بی‌بدیل و معنادار است. مردم عملکرد مسئولان را از انقلاب اسلامی تبیین کردند و هرچند بار مسئولیت مسئولان سنگین شد این حضور را مسئولان باید قدر بدانند و پاسخگو باشند. دفاع مقدس جرأت حرف زدن از انقلاب اسلامی را به ما داد. به برکت دفاع مقدس است که انقلاب اسلامی تثبیت می‌شود و نظام اسلامی مستقر می‌شود و نیرویی که انقلاب کرده در ساختار قدرت قرار می‌گیرد و اداره کشور را به عهده می‌گیرد.

سردار نائینی


سردار نائینی با اشاره به شکل‌گیری و فعالیت نهادهای انقلاب اسلامی ازجمله سپاه خاطرنشان کرد: امروز شاهد پنج نیروی سپاه هستید یکی نیروی مقاومت بسیج و یکی نیروی سپاه قدس که قدرت اول و تعیین‌کننده انقلاب اسلامی است این‌ها همه ریشه در دفاع مقدس دارد.


وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری از دفاع مقدس به‌عنوان ثروت ملی یادکردند، تصریح کرد: متأسفانه توجهی به این مهم نشده است واقعاً چه ثروتی را در اختیارداریم همه این ثروت به برکت بصیرت و اخلاص شهدا به‌دست‌آمده است.  اگرروحیه حاکم بر دفاع مقدس نبود ما به این ثروت ملی نمی‌رسیدیم. استقامت، پایداری و ایستادگی در برابر دشمن با این روحیه شکل می‌گیرد و همه در ذیل ولایت معنا دارد.


وی بیان کرد:اگر بصیرت در جامعه وجود نداشته باشد فتنه‌ها به راه می‌افتد.کربلاها به راه می‌افتد، اگر صداقت نباشد هوا و هوس به مدیران و نخبگان حاکم می‌شود و نتیجه نفوذ خواهد بود.شهدا رابطه عمیق اعتقادی به امام خمینی (ره) داشتند امام راحل نیز همین‌گونه بودند امام به بسیج، رزمندگان و سپاه عشق می‌ورزید چون صداقت و خلوص آن‌ها را می‌دیدند.


وی بی‌اعتنایی به قدرت‌های استکباری در دفاع مقدس را تجربه اصلی در پیروزی انقلاب اسلامی قلمداد کرد و افزود: با اتکا به مدیریت انقلابی باید خودمان را توانمند کنیم. امروز اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی به این راحتی ممکن نیست غربی‌ها مطرح می‌کنند که بازدارندگی کامل در ایران ایجادشده است.


مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: در حوزه‌های اقتصاد و فرهنگ متأسفانه همان جریانی که در دفاع مقدس کمک نکرد و دنبال حل جنگ به روش سیاسی بود در سه دهه بعد از دفاع مقدس با همان نگاه بخش‌های مختلف سیاسی و فرهنگی کشور را در دست داشته و نتوانستیم به توفیق خوبی برسیم و این ربطی به چپ و راست یا اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارد.

وی بابیان اینکه امروز در جنگ نرم دشمن دنبال یارگیری از درون نظام است، تصریح کرد: جنگ نرم فرآیندی است که از تضعیف باورهای دینی جامعه شروع می‌شود و به سازمان‌دهی اغتشاش و رویارویی به‌نظام منجر می‌شود که فرآیند پیچیده و نامحسوس است. در حال حاضر بیش از دو هزار اندیشه‌ورز در آمریکا فعال هستند تا اندیشه‌های انقلاب اسلامی را تئوریزه کنند.


سردار نائینی یادآور شد: امروز بخش زیادی از مشکلات کشور ناشی از این است که مسئولان کشور روحیه و منش دفاع مقدسی ندارند، خودشان مأیوس هستند و امید به آینده و توان داخلی ندارند. رمز پیروزی انقلاب اسلامی  در مدیریت انقلابی و باور به توانمندی داخلی در دفاع مقدس است. این روحیه باید در مسئولان کشور تقویت شود تا بتوانیم به پیشرفت و تعالی دست پیدا کنیم.


وی گفت: مدیریت جریان انقلاب در جبهه‌های جنگ در مدیریت کشور تأثیر گذاشت اگر این جنگ نبود قدرت دفاعی ما قطعاً تثبیت نمی‌شد و امروز انقلاب اسلامی ایران قدرت منطقه‌ای نبود. متأسفانه در دولت‌های بعد از جنگ به این تجربه متراکم تاریخی ملت ایران در دفاع مقدس به‌عنوان رمز ماندگاری، بالندگی و رمز پیشرفت توجه نشده است.


مسئول مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس افزود: امروز شاهدیم ۳۰ سال از جنگ می‌گذرد متأسفانه در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و تا حدودی سیاسی مشکل‌داریم، در عرصه سیاسی هرگاه بر اصول انقلاب اسلامی که ایمان به خدا، اقتدار و توان ملی، استقلال نظام اسلامی و مرزبندی با استکبار است، توجه کردیم نتیجه گرفتیم.


وی با اشاره به الگو بودن دفاع مقدس در حوزه اقتصاد، بیان کرد: متأسفانه در مقابل الگوی دفاع مقدس در عرصه اقتصادی، مقاومت وجود دارد خیلی افراد به الگوی اقتصاد مقاومتی باور ندارند. مشکل ما این است که بسیاری از مدیران کشور راه طی شده را اعتقاد ندارند یا واقعاً باور ندارند و نمی‌خواهند این مسیر را ادامه دهند و یا توان آن را ندارند هرجایی مشکل‌داریم عمدتاً از نداشتن تفکر انقلابی است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حمید IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    5 2
    هروقت دیدی مدیرانی و یا افرادی مانند قضات...رییس گمرک .....رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالاو افرادی از این دست که شغلهای حساس دارن یا حتی فلان وزیر مورد سوء قصد قرار گرفت یا خانوادش تهدید شد...... بدونید که کارشو داره درست انجام میده....چرا تیم دانشمندان هسته شهید شدن......چون داشتن کارشونو بدرستی انجام میدادن......
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      0 0
      البته مسئولان خوب رو دارن تخریب میکنن از قبل هم بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس