فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در سال‌های 77 و 78 سعی کردند از نقش سپاه کاسته شود گفت: امروز شاهدیم مخالفین در حاکمیت نفود کرده‌اند و سپاه نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری صبح امروز در همایش فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی سپاه که در مشهد برگزار شد با گرامیداشت یاد و نام شهدای انقلاب و دفاع مقدس گفت: روحیه جهاد و شهادت‌طلبی است که دین خدا را زنده نگه داشته است و این موضوع سبب نزول برکات، جلب نصرت و امداد الهی برای انقلاب اسلامی شده است.

وی افزود: هم آنانی که شهید می‌شوند و هم آنهایی که مجاهدت می‌کنند چه در جهاد مسلحانه و امنیتی و چه در عرصه‌های دیگر فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، همه دنبال اعتلای کلمه الله و یاری دین خدا هستیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم که توفیق بدهد بتوانیم با شناخت دقیق‌تر و عمیق‌تر از گذشته به وظایف و تکالیف انقلابی‌مان عمل کنیم.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه همه دنبال تحقق یک هدف هستیم، ادامه داد: شهیدان جان عزیزشان را فدا کردند تا آن هدف محقق شود و دیگران هم تلاش‌شان گسترش نور الهی و توسعه و گسترش انقلاب اسلامی و یاری دین خداست.

باید مجاهدانه برای رسیدن به آرمان‌های شهدا تلاش کنیم

وی شهادت را آرزوی بسیاری از افراد برشمرد و تصریح کرد: ما که می‌مانیم باید مجاهدانه و سخت‌کوشانه تلاش کنیم برای رسیدن به آرمان‌هایی که شهیدان داشتند.

فرمانده کل سپاه ماندن و تلاش واقعی در این مسیر را خیلی سخت عنوان کرد و افزود: شاید این مجاهدت حتی از خود شهادت هم سخت‌تر و ابعادش هم گسترده‌تر باشد.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه باید بدانیم انقلاب از چه ناحیه‌ای تهدید می‌شود گفت: این مسأله مهمی است که مرتبط با راه و هدف شهیدان است، آن‌ها صرفاً برای خاک و امنیت کشور مجاهدت نکردند، هدف انقلاب اسلامی خیلی بالاتر از موضوع دفاع از خاک و حتی مسائل امنیتی و مواردی از این قبیل است که ما به صورت مستقیم آن را حس و درک می‌کنیم.

وی ادامه داد: دفاع مقدس نیز صرفاً دفاع از خاک جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی نبود، دفاع از انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، آنچه امام فرمودند این بود که صدور انقلاب مدیون دفاع مقدس هشت ساله است.

یکی از تبعات دفاع مقدس، فتح فلسطین خواهد بود

این مقام عالی‌رتبه نظامی یکی از تبعات دفاع مقدس را فتح فلسطین دانست و با طرح سوالاتی افزود: همه مسئولیت و تکلیفی در قبال نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند، وظیفه ما پاسداران در این خصوص چیست؟ چه مواردی نظام را تهدید می‌کند و ما چه وظیفه‌ای داریم؟

سرلشگر جعفری با بیان اینکه تاکید بر موضوع انقلاب از قبل بوده است، گفت: انقلابی بودن، انقلابی ماندن و حرکت انقلابی همیشه در سپاه پاسداران تاکید شده است و علت آن هم روشن است که فلسفه وجودی سپاه پاسداران برای حفظ و حراست از انقلاب است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تقویت بنیه سپاه بویژه با عوامل معنوی و غیر مادی خاطر نشان کرد: این تاکید از دوم خرداد 76 و دهه دوم انقلاب شروع شد، از زمانی که توسط مخالفین انقلاب اعلام شد انقلاب اسلامی لزومی به تداوم ندارد و توقف انقلاب را اعلام کردند.

فرمانده کل سپاه اوج این موارد را سال 78 اعلام کرد و گفت: این شبهات خطرناک در آن سال‌ها مطرح شد و امروز هم محور اصلی مخالفین انقلاب همان توقف انقلاب است، منتها الان جرأت اعلام علنی آن را ندارند.

تا زمانی که آرمان‌ها محقق نشده است انقلاب ادامه دارد

سرلشکر جعفری با یادآوری مرحله‌بندی حرکت انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: حرکت انقلاب به سوی آرمان‌های والا تدریجی است و تا زمانی که این آرمان‌ها محقق نشده است انقلاب ادامه دارد.

وی با تاکید بر نقش سپاه پاسداران در مقابله با این تهدیدات، تصریح کرد: انتظارات تحولی مقام معظم رهبری از سپاه آغاز شده است، این انتظارات شامل همه حوزه‌ها اعم از ماموریت‌ها، ساختارها، آموزش و .... می‌باشد و همه این‌ها برای این است که سپاه مأموریت خودش را به‌ روز نگه دارد.

این مقام ارشد نظامی کشور در ادامه سخنان خود افزود: ما مشاهده می‌کنیم انقلاب در معرض خطر جدی قرار گرفته و مخالفین در حکومت نفوذ کرده‌اند، البته زمینه‌های آن از هفت، هشت سال قبل شروع شده بود، این خطر جدی و بزرگی است و سپاه نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد.

سرلشکر جعفری راهبرد اساسی مدنظر فرمانده کل قوا را، تقویت سازمان سپاه و پاسداران دانست و تاکید کرد: البته این راهبرد با عنایت به مؤلفه قدرت اصلی سپاه یعنی قدرت معنوی است، البته به این معنا این نیست که سپاه نسبت به تجهیزات مادی و نظامی بی‌تفاوت باشد که البته سپاه از این لحاظ نسبت به سایر قوای مسلح نظامی و انتظامی قوی‌تر و جلوتر است.

وی ساخت سپاه قدرتمند و قوی را دغدغه اصلی رهبر انقلاب از سال‌های 78 و 79 به بعد خواند و گفت: در طول این سال‌ها از درون و بیرون سپاه سعی می‌شد که از نقش آن کاسته شود و سپاه هم صرفاً یک مجموعه مسلحی مثل بقیه نیروهای مسلح باشد.

محتوای سپاه محتوای نظارت بر انقلاب است

مقام عالی‌رتبه نظامی کشورمان با بیان اینکه محتوای سپاه محتوای نظارت بر انقلاب است، تاکید کرد: این نکته باید در بدنه سپاه جا بیفتد، ما یک تشکیلات داریم به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که وظیفه آن هم پاسداری از انقلاب است.

سرلشکر جعفری ادامه داد: در این مقوله دولت که هیچ، اگر فرض کنیم که اصل نظام اسلامی به سمت گرایش‌های مخالف با انقلاب برود، جایگاه سپاه، دفاع از نظام نیست، دفاع از انقلاب است.

وی در خصوص ویژگی‌های سپاه و پاسداران توضیح داد: داشتن تدین انقلابی به معنای ایمان داشتن به آرمان‌ها و ارزش‌ها و اصول انقلاب و داشتن صداقت و پارسایی است و همچنین دارا بودن روحیه انقلابی به این معنی که کیفیت انگیزه‌ها، اعتقادات و رضایتمندی پاسدار در اجرای وظایف انقلابی خویش قرار گیرد.

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هرچه انقلاب اسلامی جلوتر می‎‌رود مخالفت‌ها علیه آن علنی‌تر و راه سخت‌تر می‌شود، افزود: این سختی به ویژه در زمانی است که ماهیت تهدید علیه انقلاب از جنس نرم و پیچیده می‌شود.

سرلشکر جعفری گفت: در این حالت وقتی افراد موضع‌گیری می‌کنند، غیر مستقیم اثر می‌گذارد، در چنین شرایطی انتظار از سپاه بزرگ است، البته توجه به این مباحث و نکات در سپاه هست اما هنوز کاملاً حل نشده است.

آمادگی سپاه باید متناسب با تهدیدات باشد

وی تهدیدات را مدام در حال تغییر دانست و تصریح کرد: پویایی دائمی و مستمر و نو شوندگی سپاه از مطالبات رهبر معظم انقلاب از سپاه است. آمادگی سپاه باید متناسب با تهدیدات باشد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: زمانی حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در همسایگی ایران تهدید بود، که به خاطر عوامل مختلف از جمله حضور مردم در صحنه دفاع از انقلاب و اقدامات امنیتی مانع از عملی شدن تهدیدات در آن زمان شد، در سال‌های اخیر هم تهدیدات اصلی و جدی مستقیماً مردم را نشانه گرفته است.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه متاسفانه برخی آگاهانه و ناآگاهانه با دشمن همراهی می‌کنند، بیان کرد: ما در معرض چنین خطر بزرگی هستیم، آن کاری که باید انجام دهیم، سپاه‌سازی و قوی کردن آن با مولفه‌های اصلی قدرت است.

وی با تاکید بر احیای امر به معروف و نهی از منکر سازمانی در درون نیروهای مسلح گفت: راهبرد اصلی، محوری و کلیدی برای ساختن سپاه معنوی همین احیای امر به معروف و نهی از منکر سازمانی است.

فرمانده‌ کل سپاه در پایان با اشاره به ضرورت یادگیری احکام مربوط به امر به معروف و نهی از منکر گفت: این موضوع احتیاج به آموزش دارد که مرحله اول این نهضت است، پس از آن باید فضای عمل به این فریضه را در سپاه ایجاد کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس