کد خبر 832275
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۵
معلمان حق‌التدریس

مطالبات مربوط به ساعات حق‌التدریس معلمان شاغل، حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی، حقوق سرباز معلمان و اضافه کار نیروهای اداری چندین ماه است که پرداخت نشده است.

به گزارش مشرق، همه ساله، تعداد زیادی از کلاس‌های درس کشور با ساعات اضافه کار معلمان رسمی (ساعات حق‌التدریس) و استفاده از نیروهای حق‌التدریس آزاد اداره می‌شود و یکی از روش‌های اصلی آموزش‌وپرورش برای جبران کمبود نیروی انسانی، پرداخت حق‌التدریس به معلمان برای خالی نماندن کلاس‌های درس است.در حالیکه هر سال بخش زیادی از کمبود معلم در مدارس کشور بدین روش جبران می‌شود اما شاهد تاخیرهای چندین ماهه در پرداخت مطالبات معلمان هستیم.

بیشتر بخوانید:

حقوق معلمان در خزانه گیر کرده است

۴ ماه است هیچ حقوقی نگرفته‌ام

عدم پرداخت مطالبات معلمان از جمله ساعات حق التدریس معلمان رسمی، اضافه کار کارکنان اداری، حقوق معلمان طرح خرید خدمات آموزشی و حقوق معلمان حق التدریس آزاد، مشکلاتی برای وزارت آموزش و پرورش ایجاد کرده است و با وجود رایزنی‌های انجام شده و تخصیص اعتبار مربوطه از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، واریز مطالبات در خزانه بلوکه شده است.

در هفته‌های اخیر انتشار نمونه‌هایی از استعفای دست جمعی کارکنان اداری و معلمان در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مشاهده می‌شود؛ معلمان رسمی از ابتدای مهر امسال بابت ساعات حق التدریس(اضافه کار) خود هیچ مبلغی را دریافت نکرده اند همچنین نیروهای حق التدریس آزاد، سربازمعلمان و نیروهای طرح خرید خدمات آموزشی برای چند ماه حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

بیشترین مشکل در طرح خدمات آموزشی مشاهده می‌شود، این طرح که با هدف تحت پوشش بردن دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم کشور با مشارکت موسسان مدارس غیردولتی درحال اجراست، به دلیل عدم پرداخت حقوق معلمان با شکست مواجه شده است و معلمان شاغل در این طرح اعتراض خود را نسبت به عدم دریافت حداقل حقوق(۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان) از ابتدای مهر تا به امروز منعکس می‌کنند.

در همین رابطه علی اللهیار معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت پرداخت مطالبات فرهنگیان، گفت: تخصیص‌های آموزش و پرورش در خزانه بلوکه شده و در حال رایزنی برای حل مشکل هستیم.

همچنین مهرداد خان ماکو مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش‌و پرورش گفت: برای پرداخت مطالبات آموزش و پرورش هیچ گشایشی در خزانه انجام نشده است و بدون توجه به تخصیص بهمن ماه،‌۳۵۰ میلیارد تومان مطالبه در خزانه داریم که مربوط به ردیفهای ملی و استانی است و حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی، ساعات حق التدریس کارکنان شاغل و حقوق سربازمعلمان را نیز شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به واریز بخشی از مطالبات سال گذشته معلمان خرید خدمات آموزشی و حقوق سرباز معلمان تا پایان مهرماه عنوان کرد: معوقات حق التدریس نیروهای آزاد با حقوق بهمن واریز می‌شود و بخشی از مطالبات باقی مانده مربوط به اضافه کار کارکنان اداری و هزینه‌های مدارس شبانه روزی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • معلم IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    6 1
    پس حق الزحمه امتحانات چی شد ما که راضی نیستیم حقمون خورده بشه .کوفتتون بشه
  • حسن IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    2 0
    با سلام لطفا قبل از گذاشتن خبر کمی تحقیق کنید. حق التدریس از فروردین ماه 96 تا الان پرداخت نشده و نه 4 ماه .واقعا متاسفم.تازه از بهمن و اسنفند 95 هم مقداری مونده که معلمان امیدی به پرداختش ندارند
  • شهلا IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    1 0
    واقعاٌ فکر میکنید فقط معلمان حقوق معوقه دارند؟ می دانید با کاهش بودجه طرحهای عمرانی چندین میلیون نفر دچار عارضه عدم دریافت حقوق و مطالبات شده اند ؟ آیا حسن روحانی فکر می کند فقط باید بنشیند و بگوید تورم 7% شده ؟ کی میخواهد دربهای خزانه را باز و مطالبات مردم را بدهد؟ البته اگر دور و بری های اختلاس گر و مفسد اجازه دهند و یا پولی را در خزانه باقی بگذارند.
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    1 0
    ما تعداد زیادی هستم که از سال 1388مابه التفاوت احکام اصلاحی خود را دریافت ننموده ایم و هر بار میگویند دیون است حال از پرداخت مطالبات جاری به عنوان گذشته صحبت می کنند و در ضمن چندین سال در ادارات تابعه شهر تهران حق غذا و سرویس ما را پرداخت نکردند
  • سروش IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    1 0
    اینجا جادارد یادی کنیم از جیره غذایی هزاروپانصد تومان دانش آموزان مدارس شبانه روزی که پنج ماه است به دست فراموشی سپرده شده وهمیشه وعده سرماه می دهند ما مانده ایم باتعدادی دانش آموزان مناطق محروم .
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    0 0
    استان یزد از دی ماه سال ۹۵ پرداخت نکردن.
  • حسن IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    0 0
    این حسن روحانی بامعلمان چه دشمنی دارد که اینقدر عذابشان میدهد واقعا بایدازخجالت آب شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس