کد خبر 832130
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
تیم ملی ایران

با اعلام دیدارهای تدارکاتی تیم ملی پیش از جام جهانی، مهترین تداخل در زمان سال نو میان این بازی‌ها و دیدار پرسپولیس شکل خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربیان دو تیم پرسپولیس و تیم ملی ایران پیش از این مشکلاتی در خصوص تداخل برنامه‌های مربوط به تیم‌های خود داشته‌اند و بحث و حواشی بزرگی نیز در این رابطه شکل گرفته بود. اتفاقی که به نظر می‌رسد با اعلام رسمی هشت دیدار تدارکاتی ایران در مسیر آماده سازی جام جهانی و تداخل آن با برخی برنامه‌ها و دیدارهای پرسپولیس بار دیگر این دو را با چالش مواجه کند.


تیم ملی در مسیر آماده‌سازی برای حضور در جام جهانی روسیه دیدار با تیم‌های لیبی (26 اسفند)، تونس (3 فروردین)، الجزایر ( 7 فروردین)، سوریه (21 اردیبهشت)، ازبکستان (28 اردیبهشت)، ترکیه (7 خرداد)، یونان (12خرداد) و لیتوانی (18 خرداد) را در نظر گرفته است. اقدامی که در گام اول با توجه به کمبود دیدارهای تدارکاتی برای تیم ملی طی سالیان اخیر یک اتفاق مثبت و فوق العاده تصور می‌شود. اما همین برنامه تداخل زیادی با برنامه‌های داخلی فوتبال ایران دارد که می‌تواند موضع تیم ملی و باشگاهی را با چالش مواجه کند.

اولین دیدار تیم ملی در اسفندماه برگزار خواهد شد. دیدار با لیبی که در اواخر اسفندماه برگزار خواهد شد و با توجه به تعطیلی لیگ برتر در این مقطع، تنها 4 نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا در تاریخ 21 اسفند (استقلال- العین امارات و الوحده امارات - ذوب آهن) و 22 اسفند ( تراکتورسازی – الجزیره امارات و الوصل امارات – پرسپولیس) بازی خواهند داشت و ملی‌پوشان خود را بدون مشکل در اختیار تیم ملی قرار خواهند داد تا 4 روز بعد در دیدار تدارکاتی ایران برابر لیبی به میدان بروند.


دیدار بعدی تیم ملی در روز سوم فروردین و مقابل تونس برگزار می‌شود، جدالی که فاصله مناسبی با دیدارهای بعدی نمایندگان ایران در آسیا و همچنین برگزاری لیگ برتر خواهد داشت و این دیدار هم مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

سومین دیدار تیم ملی که گفته می‌شود در وین اتریش و برابر الجزایر برگزار می‌شود اما می‌تواند چالش بزرگی بین باشگاه‌ها و تیم ملی ایجاد کند. طبق برنامه تیم ملی روز هفتم فروردین به مصاف الجزایر می‌رود و دو روز بعد از این بازی استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر برابر نفت تهران وسایپا در چارچوب هفته 26ام لیگ برتر مصاف خواهند داد تا اولین چالش اینچنین شکل گیرد و سرخابی‌ها با بیشترین سهم در اردوی تیم ملی مطمئنا با مشکل مواجه خواهند شد.


دیدار بعدی تیم ملی نیز 21 اردیبهشت و برابر سوریه خواهد بود. دیدارهای لیگ برتر در این مقطع به پایان رسیده و از این حیث کی‌روش مشکلی برای برنامه ریزی این دیدار تدارکاتی مقابل رقیب آسیایی خود نخواهد داشت.


در این مقطع اما نمایندگان آسیایی ایران در صورت صعود از گروه خود دیدارهای خود در مرحله یک شانزدهم را در تاریخ 2 و 3 اردیبهشت (رفت) و 10 و 11 اردیبهشت (برگشت) انجام داده‌اند و چند روز بعد بازیکنان خود را به طور کامل در اختیار تیم ملی قرار خواهند داد تا در جریان آماده سازی برای جدال مقابل حریفان تدارکاتی باقیمانده و همچنین حضور در جام جهانی قرار گیرند. نمایندگان ایران در صورت صعود به مرحله یک هشتم دیدارهای خود را در مردادماه برگزار می‌کنند که رقابت‌های جام جهانی روسیه نیز به پایان رسیده است.


پرسپولیس در حال حاضر علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، وحید امیری، کمال کامیابی نیا و علی علیپور را در لیست تیم ملی دارد و استقلال نیز سیدحسین حسینی، امید ابراهیمی، امید نورافکن، روزبه چشمی، مجید حسینی و وریا غفوری را در فهرست کارلوس کی‌روش می‌بیند. ذوب آهن نیز رشید مظاهری، اکبر ایمانی و مرتضی تبریزی و تراکتورسازی احسان پهلوان و گزینه‌های احتمالی دیگر را به عنوان شانس حضور در تیم ملی می‌بیند و باید دید تداخل موجود مشکلی برای دیدارهای تیم ملی و باشگاهی ایجاد خواهد کرد یا این موضوع با تعامل طرفین برطرف خواهد شد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    1 1
    برانکارد مال این حرفا نیست
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      1 0
      پارسال دیدیم بیچاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس