کد خبر 831880
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶
ترازمی

نخست‌وزیر انگلیس درباره دیدارش با خانم مرکل گفت: «ما موافقیت کردیم که همزمان با تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای (برجام)، همانند آمریکا در خصوص فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه نگران هستیم.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه انگلیس در ادامه هم‌آوازی‌های کشورهای اروپایی با مواضع دولت آمریکا علیه ایران گفت که کشورش همانند واشنگتن از فعالیت‌های منطقه‌ای ایران نگران است.

«ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس بعد از دیدار با «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان بار دیگر بر هم‌آوازی دولتش با دولت آمریکا علیه ایران تأکید کرد. 

به نوشته رویترز، نخست‌وزیر انگلیس درباره دیدارش با خانم مرکل گفت: «ما موافقیت کردیم که همزمان با تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای (برجام)، همانند آمریکا در خصوص فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه نگران هستیم و آماده انجام اقدامات مناسب جهت مقابله با این مسائل هستیم.»

توافق هسته‌ای بین ایران و 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (امریکا، فرانسه، بریتانیا، روسیه و چین) به‌علاوۀ آلمان در تیر 1394 مورد توافق طرفین مذاکره قرار گرفت.

کنفرانس خبری مشترک ترزا می و آنگلا مرکل بعد از دیدار در برلین، ۲۷ بهمن‌ماه (۱۶ فوریه)

دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای 1+5 از زمان اجرایی شدن «برجام» با به کارگیری سیاست‌های مخرب تلاش کرده از متبلور شدن مزایای این توافق برای ایران جلوگیری کند. 

کارشکنی‌های آمریکا در اجرای برجام از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید شدت گرفته است. او در اقدامی که نقض صریح بندهای توافق هسته‌ای با ایران محسوب می‌شود، تهدید کرده کشورش را از توافق خارج خواهد کرد و یا درباره تجارت با ایران به کشورهای اروپایی هشدار داده است.

فرانسه، انگلیس و آلمان در حین مخالفت با تهدیدهای ترامپ برای لغو «برجام»، با درخواست‌های وی برای تشدید فشارها علیه تهران در حوزه برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای همراه شده‌اند.

«رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه (دوم بهمن‌ماه) بعد از دیدار با مقام‌های انگلیسی در لندن گفت با کشورهای اروپایی بر سر تشکیل کارگروهی با مأموریت «اصلاح برجام» موافقت کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
    2 0
    از اول هم همکاری نزدیک اروپا وامریکا پس از امضای برجام( افتاب تابان) برای تحت فشار قرار دادن ایران کاملا مشهود بود
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
    2 0
    برکات افتاب تابان ادامه دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس