حاجی بابایی

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: حذف یارانه ۲۵ میلیون نفر در سال ۹۷ بعید است.

به گزارش مشرق، حمیدرضا حاجی‌بابایی امروز در پاسخ به این سوال که آیا مجلس در روز شنبه ۲۵ میلیون یارانه‌بگیر را حذف خواهد کرد؟ اظهار کرد: بعید می‌دانم این اتفاق رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه مجلس گامی انقلابی برداشت و برای بزرگترین رقم بودجه سال ۹۷ تعیین تکلیف انجام داد، افزود: براساس مصوبه مجلس در تبصره ۱۴ به میزان ۱۰۲ هزار میلیارد تومان اعتبار هدفمندی یارانه‌ها را به خزانه دولت واریز کرده و یا شفاف‌سازی در منابع و مصارف یک گام بلند بردارد.

بیشتر بخوانید:

مجلس وعده یارانه‌ای رئیسی و قالیباف را تأیید کرد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه یک نکته کلیدی در جلسه روز پنجشنبه نیمه‌تمام ماند، بیان کرد: در جدول درآمدها و هزینه‌های کمیسیون تلفیق برای یارانه نقدی ۳۰ هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده که برای ۵۵ میلیون نفر است و این به معنای قطع یارانه ۲۵ میلیون نفر خواهد بود.

وی ادامه داد: برای رفع این نقیصه پیشنهاداتی را به مجلس ارائه دادیم که براساس آن رقم ۳۰ هزار میلیارد تومان از محل افزایش درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها یعنی فروش بیشتر آنها نه گران کردن آنها تا ۴۱ هزار میلیارد تومان افزایش یابد که بقیه بحث به روز شنبه موکول شد.

حاجی‌بابایی یادآور شد: اگر مجلس در روز شنبه به این پیشنهاد رای مثبت بدهد همه افراد براساس سال ۹۶ یارانه دریافت خواهند کرد، البته براساس قانون افراد پردرآمد برای اخذ یارانه، از طرف دولت می‌توانند حذف شوند.

وی افزود: در حالی که دولت اعلام کرده سال آینده موافق پرداخت یارانه به همه یارانه‌بگیران است در صورتی که این پیشنهاد رای نیاورد، حذف ۲۵ میلیون نفر براساس مصوبه کمیسیون تلفیق به حساب مجلس خواهد بود، البته معتقدم از مردم‌داری نمایندگان و خلق و خوی آنها چنین چیزی بعید است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • م IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    6 0
    همه را غارت کردن گیر دادید به این یارانه
  • IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
    0 3
    شنبه یارانه توسط مجلس حذف میشه یکشنبه روحانی توسط مردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس