کد خبر 831516
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۳
جورج دیوید

جورج دیوید بانکس از مقامات ارشد شورای اقتصاد ملی کاخ سفید می‌گوید بعد از اینکه به او گفته شده نتوانسته صلاحیت کامل امنیتی برای احراز این پست را دریافت کند از سمت خود کناره گیری می‌کند.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد شورای ملی اقتصاد آمریکا به دلیل عدم احزار صلاحیتهای امنیتی لازم از سمت خود کنار گذاشته شد.

براساس گزارش پایگاه خبری پولیتیکو، جورج دیوید بانکس از مقامات ارشد شورای اقتصاد ملی کاخ سفید می‌گوید بعد از اینکه به او گفته شده نتوانسته صلاحیت کامل امنیتی برای احراز این پست را دریافت کند از سمت خود کناره گیری می‌کند. 

مسئله استعفای جورج دیوید که مشاور کاخ سفید در امور انرژی و محیط‌ زیست بود در شرایطی مطرح شده که انتقادات از دولت دونالد ترامپ به دلیل آنکه بسیاری از مقام‌های دولت او بدون احراز صلاحیت‌های امنیتی در حال انجام وظیفه بوده‌اند، بالا گرفته است.

بیشتر بخوانید:

با برخی از زنان سرویس‌های جاسوسی آشنا شوید! +عکس

وی گفت: روز سه شنبه از طرف اداره مشورتی کاخ سفید به او اطلاع داده شده که به خاطر مصرف ماری جوانا نمی‌تواند صلاحیتهای امنیتی لازم را به دست اورد به همین دلیل باید از پست خود کناره گیری کند.

پولیتیکو اضافه کرد؛ مانند بسیاری از مقامات دیگر کاخ سفید، دیوید بانکس نیز با احزار صلاحیت امنیتی موقت مشغول به کار بود در حالیکه برای دائمی شدن پستش باید همه صلاحیتهای امنیتی لازم را کسب کند.

صلاحیت امنیتی وضعیتی است که پس از بررسی کامل سوابق مقامات امکان دسترسی آنها به اطلاعات محرمانه یا مسائل دیگر محرمانه و امنیتی را فراهم میکند.

دیوید بانکس سومین مقام کاخ سفید است که طی یک هفته گذشته به همین دلیل از دولت کنار گذاشته شده است. رابرت پورتر معاون ستاد کارکنان سفید چهارشنبه گذشته به دلیل رفتارهای نامناسب با دو همسر سابقش و دیوید سورنسن که در شورای کیفیت محیط زیست کار می‌کرد نیز به دلیل اتهامات شخصی از سمتهای خود کنار گذاشته شدند. هم پورتر و هم سورنسن اتهامات وارد شده را رد کرده اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس