داماد ترامپ

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند که جرد کوشنر نتوانسته برای دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده و احراز پستهای اطلاعاتی مهم صلاحیت‌های امنیتی لازم را کسب کند.

به گزارش مشرق، جرد کوشنر داماد ترامپ صلاحیت خود را برای احراز پستهای اطلاعاتی و دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده از دست داد.

آنطور که رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند کوشنر به دلیل عدم احراز شفافیتهای امنیتی لازم حق دسترسی به اطلاعات محرمانه را ندارد. 

براساس گزارش پولیتیکو، کوشنر و برخی دیگر از کارکنان کاخ سفید تاکنون به طور موقت از چنین دسترسی‌هایی برخوردار بودند اما با تکمیل شدن پروسه بررسی صلاحیتهای آنها از این به بعد نباید به اطلاعات محرمانه دسترسی داشته باشند.

جرد کوشنر از مقامات بانفوذ و مورد اعتماد دونالد ترامپ محسوب میشود؛ کسی که در حال تدوین طرح سازش میان اسرائیل و فلسطین از طرف دولت واشنگتن است.

برخی منابع اطلاعاتی آمریکا می‌گویند که وی به گزارشهای روزانه که در اختیار ترامپ قرار می‌گیرد نیز دسترسی دارد.

اب نوول وکیل آقای کوشنر گفته که این موضوع روز جمعه به اطلاع وی رسیده است اما تاثیری در انجام کارهای مهمی که ترامپ به وی واگذار کرده است نخواهد گذاشت.

هفته گذشته نیز یک مقام کاخ سفید به دلیل عدم احراز صلاحیت امنیتی لازم مجبور به استعفا شد. 

جورج دیوید بانکس از مقامات ارشد شورای اقتصاد ملی کاخ سفید گفته، بعد از اینکه به او گفته شده نتوانسته صلاحیت کامل امنیتی برای احراز این پست را دریافت کند از سمت خود کناره گیری می‌کند. 

صلاحیت امنیتی وضعیتی است که پس از بررسی کامل سوابق مقامات امکان دسترسی آنها به اطلاعات محرمانه یا مسائل دیگر محرمانه و امنیتی را فراهم میکند. با این حال رسانه های آمریکایی میگویند که رئیس جمهور به طور موردی میتواند درباره دسترسی افراد به اسناد محرمانه تصمیم گیری کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس