کیم جونگ اون

رهبر کره‌شمالی پس از دیدار با هیأت دیپلماتیکی که به کره‌جنوبی فرستاده بود، خواستار تداوم مذاکرات با سئول جهت بهبود روابط شد.

به گزارش مشرق، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی بامداد سه‌شنبه گفت تقویت «جو صمیمانه آشتی و مذاکرات» دورن-کره‌ای، از اهمیت بالایی برخوردار است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» کیم جونگ اون پس از دیدار با هیأت دیپلماتیک کره‌شمالی پس از بازگشت از المپیک زمستانی در همسایه جنوبی خود، خواستار تداوم روند مذاکرات برای بهبود روابط سئول-پیونگ‌یانگ شد.

وی همچنین نسبت به دیدار هیأت کره‌شمالی با مقامات کره‌جنوبی در حاشیه المپیک زمستانی ابراز رضایت کرده و گفت اقداماتی که سئول برای اولویت دادن به دیدار با این هیأت انجام داد، چشمگیر بود.

اخیرا به دلیل حضور ورزشکاران کره شمالی در المپیک زمستانی کره جنوبی، هیئتی بلندپایه از دو کره مذاکراتی با یکدیگر داشتند و کره شمالی اظهار امیدواری کرد اتحاد میان دو کره برقرار شود. همچنین مقامات کره جنوبی این فرصت را برای مذاکره درباره مساله اتمی کره شمالی، فرصتی بی‌نظیر نامیدند. 

در این فضا و با استفاده از فرصت پیش آمده ناشی از مسابقات المپیک، با مذاکرات صورت گرفته بین هیات‌های سئول و پیونگ یانگ، تصمیم بر شرکت کره شمالی در این مسابقات گرفته شد و در گامی مهم در راستای کاهش تنش‌ها، رهبر کره شمالی، خواهر خود را به همراه رئیس پرزیدیوم کره شمالی به بازی‌های المپیگ پیونگ چانگ فرستاد.

کره شمالی همچنین در شبه جزیره کره اقدام به آزمایش‌های موشکی و اتمی کرده و بارها آمریکا را تهدید به حملات موشکی و اتمی کرده است. پیونگ یانگ دلیل این اقدامات را حضور نظامی آمریکا در منطقه و برگزاری دائمی رزمایش‌های نظامی واشنگتن و متحدانش در شبه جزیره کره عنوان می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس