کد خبر 830410
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰
معاون نتانیاهو

معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه آمریکا از روسیه خواسته وظیفه جلوگیری از گسترش درگیری‌ها میان این رژیم با ایران و سوریه را به عهده بگیرد.

به گزارش مشرق، یک دستیار ارشد «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آمریکا را از معادلات برای کمک به جلوگیری از گسترش درگیری‌ها با ایران و سوریه کنار گذاشته و از مسکو خواسته این وظیفه را به عهده بگیرد.

«مایکل اورن»، دستیار نتانیاهو در امور دیپلماسی عمومی گفت:

«بخش آمریکایی این معادله این است که آنها از ما حمایت کنند، اما در حال حاضر تقریباً هیچ اهرم نفوذی در عرصه میدانی ندارند.»

وی در این مصاحبه تلفنی با «بلومبرگ» همچنین گفت: «آمریکا سعی کرده بیش از این در سوریه خطر نکند و جزو بازی نیست.»

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ این اظهارات مقام اسرائیلی را به عنوان انتقاد از دولت آمریکا تفسیر کرده و نوشته از این نگاه، واشنگتن اقدامات کافی را برای جلوگیری از اقدامات ایران در جنوب سوریه انجام نمی‌دهد. 

تجاوز صهیونیست‌ها به خاک سوریه

رژیم صهیونیستی روز شنبه مدعی شد جنگنده‌هایش به ۱۲ هدف در عمق خاک سوریه حمله کرده‌اند. 

به ادعای تل‌آویو تجاوز هوایی روز شنبه به خاک سوریه در واکنش به ورود یک پهپاد ایرانی به اراضی اشغالی صورت گرفته، اما تهران این ادعا را رد کرده است. 

این رژیم همچنین اعتراف کرده که یک جنگنده اف‌۱۶ خود را بر اثر آتش پدافند هوایی سوریه از دست داده است. بعد از جنگ نخست اسرائیل در سال ۱۹۸۲ این اولین بار است که رژیم اسرائیل جنگنده‌اش را بر اثر آتش دشمن از دست می‌دهد.  

به نوشته وبگاه شبکه خبری بلومبرگ نتانیاهو، بعد از این درگیری‌ها مستقیماً با مقام‌های کشور روسیه در تماس بوده است. 

درخواست اسرائیل از روسیه

«اورن» گفت: «انتظار این است که روس‌ها جلوی این مسائل را خواهند گرفت چون فکر نمی‌کنم کسی در حال حاضر علاقه‌ای به جنگ داشته باشد.»

این مقام صهیونیست در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا روسیه می‌تواند ایران و سوریه را مهار کند گفت: «تصور ما این است که آنها توانایی انجام این کار را دارند.»

واکنش ایران به فضاسازی‌های صهیونیست‌ها

جمهوری اسلامی ایران بارها فضاسازی‌های رژیم صهیونیستی درباره حضورش در سوریه را رد و تأکید کرده حضور ایران در سوریه به درخواست دولت قانونی این کشور و با هدف مبارزه با تروریسم صورت گرفته است. 

دولت‌های کشورهای عراق و سوریه بارها نقش ایران و متحدانش در عقب راندن گروه‌های تروریستی در منطقه را مورد تمجید قرار داده‌اند. 

روسیه کابوس اسرائیلی‌ها را به واقعیت تبدیل کرد

از طرف دیگر اتکا به روسیه شاید از نگاه صهیونیست‌ها بهترین گزینه برای محدود کردن نفوذ ایران در منطقه به نظر برسد، اما تا کنون نتیجه دلخواه آنها را به بار نیاورده است. 

نتانیاهو در سفرهای مکررش در ماه‌های گذشته به روسیه تلاش کرده ضمن ترسیم خط قرمزهای اسرائیل درباره حضور ایران در سوریه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور را برای تغییر روال کار تحت تأثیر قرار دهد، اما تقریباً هر بار شکست خورده است.

در یکی از این دیدارها که در شهریورماه بین نتانیاهو و پوتین در شهر ساحلی «سوچی» انجام شد، پوتین -به تعبیر یک روزنامه روس- تنها کابوس نتانیاهو را به شدیدتر کرد. 

 روزنامه «پراوادا» نوشت نتانیاهو در دیدار با پوتین روز ۲۳ آگوست ۲۰۱۷ (اول شهریور ۱۳۹۷) به وی گفت که نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رزمندگان حزب‌الله آماده حمله به اسرائیل از طریق سوریه هستند.

روزنامه روس، نوشت که در جریان این دیدار علی‌رغم لحن پر حرارت نتانیاهو، پوتین آرام بود. 

رئیس‌جمهور روسیه در واکنش به اظهارات نتانیاهو گفت:

«ایران متحد راهبردی روسیه در خاورمیانه است. اما اسرائیل هم شریکی مهم برای روسیه در منطقه است.»

«پراوادا» همچنین به نقل از شاهدان عینی نوشت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هنگام گفت‌وگو با پوتین بسیار هیجانی و در مواقعی حتی تقریباً هراسان بود. او تلاش کرد توصیفی از به آخر رسیدن دنیا در صورت عدم انجام تلاش‌های لازم در قبال ایران ارائه دهد. 

این روزنامه می‌نویسد: «اما واکنش مسکو چه بود؟ در حالی که نتانیاهو با تب و تاب در حال توصیف این سناریوی شیطانی برای پوتین بود، پوتین از سر دلسوزی خمیازه می‌کشید، مثل اینکه می‌خواست بگوید: 'متأسفم که نمی‌توانیم در اینجا به شما کمک کنیم.'»

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه هم همواره بر اینکه حضور ایران در سوریه قانونی است تأکید کرده و گفته مسکو ضمانتی برای خروج نیروهای متحد ایران از سوریه نداده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    4 1
    اقای مایکل اورن شما خودتان جنگ با نیروهای مسلح سوریه کلید زده اید چرا هوچی گری میکنید وپای ایران را به وسط می کشانید خودتان هم میدانید که نیروهای مسلح سوریه انقدر قدرتمند میباشند که از پس شما بر بیایند پس تهمت به ایران نزنید دست از دروغگویی و فریب بر دارید
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    4 1
    شما که علاقه ای به جنگ ندارید موشک ها و هواپیما های شما در خاک سوریه چکار میکردن ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
  • سید محمد مصطفوی IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    10 1
    نمیبینیم قدرتمند تراز ایران درمنطقه.
    • علی IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
      1 0
      نیروی مقاومت قدرت اول منطقه و دنیاست.
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    8 1
    اگرم علاقش باشه جراتشو ندارید شما فقط باید با کودکان خصوصا شیر خواره ها بجنگید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس