راهپیمایی 22 بهمن

راهپیمایی مردم ایران همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز چهلمین سال انقلاب اسلامی، در تهران و سراسر کشور، با شکوه هرچه تمام تر برگزار شد.

به گزارش مشرق، از ساعت ۹ صبح امروز، مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در تهران و سراسر میهن اسلامی، حماسه تماشایی خود را در طلیعه فجر چهلم انقلاب آغاز کردند.

بیش از ۶ هزار عکاس، خبرنگار و فیلمبردار داخلی و خارجی و ۲۵۰ خبرنگار خارجی جشن ملی مردم ایران را پوشش دادند.

 علاوه بر تهران در بیش از هزار شهرستان،‌ شهر و بخش و همچنین در بیش از ۴ هزار روستا راهپیمایی ۲۲ بهمن برگزار شد.

در شهر تهران نیز مراسم رسمی این یوم‌الله، در میدان آزادی با انجام جلوه‌های ویژه، ‌اجرای سرود و سخنرانی رئیس‌جمهور همراه بود.

قطعنامه پایانی راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن

راهپیمایان ۲۲ بهمن در قطعنامه‌ای بر لزوم تامین زندگی کریمانه مردم و مقابله با موج نفوذ و رخنه دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه ای تاکید کردند و از دولت خواست اشتغال، معیشت و رفاه مردم را در اولویت قرار دهند.

در انتهای مراسم راهپیمایی بزرگ 22 بهمن متن قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم‌الله 22 بهمن 96 قرائت شد.

برای خواندن این قطعنامه اینجا کلیک را کنید.

***

12:00/ رئیس جمهور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن:

شاهد شکست آمریکا در یک سال گذشته بودیم/ کمک ایران به عراق و سوریه به ثمر نشست/ سال آینده به خودکفایی بنزین می‌رسیم

رئیس جمهور، قانون اساسی را بزرگترین ثمره انقلاب اسلامی و میراث حضرت امام(ره) دانست و با تاکید بر اینکه این قانون، معیار اساسی برای وحدت و اتحاد در کشور است، اظهارداشت: هرکس که قانون اساسی را قبول دارد، انقلابی است و باید به او احترام گذاشت:

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در جمع راهپیمایان 22 بهمن در تهران اظهارداشت: بسیار خرسندم که در سی و نهمین سالگرد انقلاب عظیم ایران به عنوان نماینده ملت ایران به همه شما مردم فداکار و انقلابی تبریک و تهنیت عرض کنم. 

وی ادامه داد: از خداوند بزرگ، عظمت و درود فراوان برای روح امام راحل و ارواح طیبه همه شهیدانی که با نثار جان خود انقلاب بزرگ این سرزمین را به پیروزی رساندند...

برای مشاهده کامل سخنان رئیس جمهور اینجا کلیک کنید.

***

حضور وزیران سابق کشور و دادگستری و فرمانده پدافند غیرعامل در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی

حضور وزیران سابق کشور و دادگستری و فرمانده پدافند غیرعامل در راهپیمایی

لاریجانی:امروز انقلاب اسلامی تماشایی شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن از هر وسیله‌ای برای مأیوس کردن مردم استفاده می‌کند اما آنگونه که رهبر انقلاب اشاره کرد امروز روز تماشایی انقلاب اسلامی شده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم راهپیمایی 22 بهمن ماه اظهار داشت: باید نعمت انقلاب را سپاسگزاری کرد و باید دانست که انقلاب اسلامی به هیچکس و هیچ جناحی تعلق ندارد بلکه متعلق به ملت و یک روز ملی است.

حضور رییس مجلس در راهپیمایی شیراز

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی به پختگی و استواری رسیده است، گفت: از ابتدای انقلاب فراز و فرودهای بسیاری بوده اما امروز انقلاب اسلامی به این جایگاه بزرگ عزت رسیده است که دشمنان انقلاب برای مأیوس کردن مردم در شرکت جشن ملی تبلیغات بسیاری را راه انداختند.

نمایش وحدت

حضور مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی و آیت الله سیلمانی ائمه جمعه زاهدان در راهپیمایی ۲۲ بهمن
 تصویری از بمب اتم در راهپیمایی ۲۲ بهمن
حضور آیت الله جوادی آملی در راهپیمایی با شکوه مردم قم

 آیت‌الله مکارم‌شیرازی‌: هر قدر فشار دشمنان بیشتر باشد مقاومت و حضور مردم بیشتر خواهد بود

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در حاشیه حضور در راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران، با اشاره به حضور پرشور مردم اظهار داشت: مردم ما مردم هوشیاری هستند.

مرجع تقلید شیعیان تاکید کرد: هر قدر فشار دشمنان بیشتر باشد مقاومت و حضور مردم بیشتر خواهد بود، باید به چنین ملتی آفرین گفت و مشکلاتش را حل کرد.

حضور آیت الله مکارم شیرازی در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن

آملی لاریجانی: مردم پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند

 آیت الله آملی لاریجانی در راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران گفت: خداوند را شاکریم که آنروز مثل سال‌های گذشته مردم با حضور گسترده و پرشکوه شان در راهپیمایی 22 بهمن یک بار دیگر اقتدار ملی را نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در اینجا پاسخ قاطع مسلم و قطعی به یاوه گویی دشمنان که می‌خواهند که می‌خواهند تفرقه افکنی کنند افزود: مردم با هر عقیده‌ای در این راهپیمایی شرکت می‌کنند و وحدت خود را به نمایش می‌گذراند.

 آملی لاریجانی تشریح کرد: مردم پای ارزش انقلاب ایستاده‌اند با صدای رسا به همه دنیا اعلام می‌کنند که ما ارزش انقلاب را رها نکردیم و بر خط ولایت و رهبری و جمهوری اسلامی که رو به کمال می‌رود، به رغم همه فشارها ایستاده‌ایم و مقابله می‌کنیم.

رئیس قوه‌قضاییه تاکید کرد: مردم و همه مسئولان ما باید بدانند تا زمانی که وحدت و یکپارچگی، ایمان و اتکا به خداوند باشد قطعا پرودگار متعال این مردم را رها نخواهد کرد و آنان را به عزتی که از عزت خودش است می‌رساند.

حضور رییس قوه قضاییه در راهپیمایی 22 بهمن

شمخانی: سوریه به اسرائیل نشان داد دوران بزن و دررو تمام شده است

امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی در حاشیه حضور در راهپیمایی 22 بهمن، درخصوص حوادث اخیر منطقه و هدف قرار گرفتن هواپیمای اف16 اسرائیل توسط ارتش سوریه و نیز ادعای صهیونیستها مبنی بر اسقاط پهپاد ایرانی در سرزمین‌های اشغالی اظهار داشت: این یک حرف غیر منطقی است چون برای زدن یک پهپاد، جنگنده اف16 بلند نمی‌کنند.

شمخانی در راهپیمایی 22 بهمن

شمخانی افزود: در این وقایع اخیر و هدف قرار دادن جنگنده اسرائیلی، یک نکته مهم وجود دارد و آن اینکه ارتش سوریه به صهیونیستها نشان داد دوران بزن و درو تمام شده است.

وی همچنین ادعای صهیونیستها در هدف قرار دادن پایگاه ایران و سوری در خاک سوریه را دروغ خواند و گفت ما در سوریه حضور مستشاری داریم.

قالیباف:بخش عمده‌ای از مشکلات ناشی از ضعف مدیران است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم واقعا با همه مشکلاتی که بخش عمده‌ای از آن ناشی از ضعف ما مدیران است، بزرگواری می‌کنند و در صحنه حاضر می شوند.

وی با تاکید بر اینکه حضور پرشور مردم مایه افتخار ما و نشان از محبت و گذشت آنها است، اظهار داشت: مردم واقعا با همه مشکلاتی که بخش عمده‌ای از آن ناشی از ضعف ما مدیران است، بزرگواری می‌کنند و امروز که متعلق به کشور، انقلاب، اسلام و خون شهدا و  امام شهدا است در صحنه حاضر می شوند و پیمان خود را با این ارزش‌ها مستحکم‌تر از گذشته می کنند.

حضور قالیباف در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن

فیلم هوایی از حضور گسترده مردم

۱۰:۳۰/حضور روحانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن

 رییس جمهور لحظاتی پیش از خیابان آزادی تقاطع شادمان ، به جمع عظیم راهپیمایان ۲۲ بهمن ملحق شد.

 روحانی در مسیر راهپیمایی 22 بهمن: حضور پرشور و باشکوه مردم، پاسخی به توطئه‌های آمریکا و تحرکات صهیونیست‌ها در منطقه است.

 باید بیش از همیشه خودمان را برای خدمت به مردم آماده کنیم

روحانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا کرد
حضور آیت الله جنتی در راهپیمایی 22 بهمن

 رئیسی: ۲۲ بهمن نماد زنده نگه داشتن راه امام(ره) است

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ۲۲ بهمن نماد زنده نگه داشتن راه امام(ره) است گفت: ۲۲ بهمن بیان خاطرات نیست بلکه هر سالی که برگزار می‌کنیم همراه با گشایش، پیروزی‌های ملی و فراملی است که جبهه اسلامی نصیب آن شده است.

حضور تولیت آستان قدس در راهپیمایی 22 بهمن

۱۰:۰۰/ دریادار سیاری: مسیر انقلاب اسلامی یک حرکت رو به جلو است

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انقلاب اسلامی همواره و در همه ابعاد همیشه روبه جلو بوده و هست.

معاون هماهنگ کننده ارتش در راهپیمایی ۲۲ بهمن

سیاری افزود: دشمن می‌خواهد جلوی پیشرفت انقلاب اسلامی را بگیرد و هیچ ایرانی حاضر نیست در مقابل این حرکت انقلاب مانع تراشی کند.

فرمانده ارتش : آمریکا ۴۰ سال است که ملت ایران را نشناخته است

امیر سرلشکر موسوی گفت: امروز ملت ایران تشخیص داده که شیطان بزرگ یک توی دهنی محکم لازم دارد و به همین خاطر است که ما می بینیم دو ساعت قبل از برگزاری مراسم در این راهپیمایی شرکت کردند.

فرمانده ارتش در راهپیمایی ۲۲ بهمن

حضور سرلشکر صالحی فرمانده سابق ارتش در راهپیمایی ۲۲ بهمن

۹:۵۰/ وزیرامور خارجه به خیل عظیم راهپیمایان ۲۲ بهمن پیوست

حضور ظریف در بین راهپیمایان ۲۲ بهمن

۹:۴۵/ حضور سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس در بین صفوف راهپیمایان ۲۲ بهمن در کرمان

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در اجتماع گسترده و حماسی مردم کرمان در مراسم یوم‌الله 22 بهمن با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به همه مردم تبریک می‌گویم.

وی افزود: امروز در جمع مردمی حضور پیدا کردم که به آنها در ابعاد گوناگون عشق می‌ورزم و خودم را خادم آنها می‌دانم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه در طول این چند سال ‌خطرات زیادی متوجه انقلاب بوده است، تصریح کرد: ‌اما انقلاب اسلامی از آنها با سلامت عبور کرده و از این بابت خدا را شکر می‌کنیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه شکرگذار خداوند هستیم که ما را پیرو مکتبی قرار داده که نجات‌بخش انسان‌هاست، اضافه کرد: خداوند سبحان را از اینکه در همه ناملایمات ما را از یک ملت صبور و پایدار بهره‌مند کرد شکرگذاریم و این ملت فرزندان خود را در راه اسلام فدا کردند.

سردار قاسم سلیمانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن در کرمان

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ‌تقاوت بسیاری با سایر انقلاب‌ها در دنیا ‌دارد، ادامه داد: بعضی از انقلاب‌ها قشری و کارگری بودند، بعضی‌ها انقلاب عنصری بودند مثل انقلاب سیاه‌ها بر سفیدها، بعضی انقلاب‌ها نظامی بودند مثل انواع کودتاهای نظامی در دنیا، بعضی انقلاب‌ها با مداخله خارجی‌ها در یک کشور باعث یک دگرگونی و سقوط یک حاکمیت شد.

سردار سلیمانی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران ‌با هیچ یک از این عناصر شباهت ندارد و انقلابی بود که فقیر و غنی، شهری و روستایی، باسواد و بیسواد در صحنه حاضر شدند و همه اقشار را در درون خود به رهبری امام جا داد.

۹:۳۰/ بازداشت نمادین ۲ مفسد اقتصادی و یک مدیر ناکارآمد

راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران حواشی جالبی به همراه داشته که یکی از این موارد  دستگیری یک مدیر ناکارآمد و ۲ مفسد اقتصادی به صورت نمادین از سوی مردم است.

بازداشت نمادین مفسدین اقتصادی و مدیر ناکارآمد

 آماده سازی جایگاه سخنرانی رئیس جمهور

۹:۲۵/ حضور امیر سرتیپ شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش در راهپیمایی ۲۲ بهمن

فرمانده نیروی هوایی ارتش در راهپیمایی ۲۲ بهمن

۹:۲۰/ حضور علی لاریجانی در حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)

رییس مجلس سخنران مراسم ۲۲ بهمن در شیراز خواهدبود

۹:۱۵/ سردار غیب پرور: مردم به خاطر انقلاب، رهبر انقلاب و شهدا آمده‌اند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حضور مردم به معنای تایید رفتار نظام مدیریتی نیست و حساب اصل انقلاب را باید از رفتار و عملکرد برخی مدیران جدا کرد.

باید به مشکلات مردم پاسخ داده شود، باید گوش شنوایی برای شنیدن داشته باشیم اما اصل انقلاب رخدادی بی نظیر در عالم  است که ما ندای آزادی و استقلال دادیم و پایش هم ایستاده‌ایم و هزاران شهید هم رفته است.

حضور امروز مردم به معنای تایید عملکرد مسئولان نیست و مردم به خاطر انقلاب و رهبر انقلاب و شهدا آمده‌اند.

حضور سردار غیب پرور در راهپیمایی ۲۲ بهمن

۹:۱۰/ درخواست راهپیمایی کنندگان از فرمانده سپاه برای تقاص آشوبگران

راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن از دقایقی پیش در تهران آغاز شده و مردم خداجوی تهران از مسیرهای اعلام شده به خیابان اصلی آزادی وارد می‌شوند. راهپیمایی کنندگان با در دست گرفتن تمثال محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران از سپاه درخواست دارند که از کسانی که دی ماه امسال اغتشاشاتی در کشور بوجود آوردند تقاص بگیرند.

تقاص انقلابی

بر روی این پلاکاردها نوشته شده است مالک اشتر علی تقاص انقلابی و همچنین این جمله از مقام معظم رهبری با خطی ریزتر مبنی بر اینکه خسارت این چند روز آمریکا به کشور بی‌تقاص نخواهد بود بر روی این پلاکاردها وجود دارد.

محسن هاشمی و شهردار تهران برای شرکت در راهپیمایی٢٢ بهمن با مترو به سمت خیابان شادمان در حال حرکت هستند
تشییع نمادین تابوت رژیم‌ صهیونیستی در تهران

۹:۰۰/ مترو در ایستگاه آزادی توقف ندارد

با توجه به حضور گسترده مردم در حوالی میدان آزادی مترو در  ایستگاه مترو میدان آزادی توقف ندارد و مردم در یک ایستگاه قبل یا بعد باید از قطار پیاده شوند.

حضور مردم پیش از از آغاز راهپیمایی ۲۲ بهمن
نمایش اقتدار موشکی انقلاب اسلامی در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن

مسیرهای ده گانه راهپیمایی ۲۲ بهمن به سمت میدان آزادی به شرح زیر است:

مسیر شماره ۱: مسجد امام حسین(ع)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۲: مسجد جامع ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت الله سعیدی، میدان آزادی

مسیر شماره ۳: مسجد امام هادی(ع)، بلوار معلم، خیابان شهید آیت الله سعیدی، میدان آزادی

مسیر شماره ۴: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان کارگر، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۵: مسجدالجواد(ع)، میدان ۷ تیر، خیابان شهید مفتح، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۶: مسجد حضرت امیر(ع)، خیابان کارگر شمالی، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۷: مسجدالمهدی(عج)، خیابان ستارخان، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۸: مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۹: مسجد امام سجاد(ع)، خیابان اشرفی اصفهانی، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی

مسیر شماره ۱۰: مسجد امام جعفر صادق(ع) فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 23
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
    67 16
    طولانی بود نخوندم .
    • تارا IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
      این انقلاب اسلامی را به سراسر جهان صادر می کنیم
    • ویشکا IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
      نمی گذاریم عده ای عیاش این انقلاب رو منحرف کنند
    • خائن آشنا IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
      6 5
      میگن چرا فلانی امروز اینجوری حرف زد؟/ میگم من اگه عملکردی نداشته باشم/ تو مجموعه معاونم جاسوس بگیرن/ و.../
  • جهرم IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
    افرین امسال خیلی زیاد بود راهپیمایی در شهرما
  • جهرم IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
    تا آخر ایستاده ایم
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
    53 32
    خیلی خوب بود - سخنرانی رئیس جمهور ذائقه ها را تلخ کرد - رئیس جمهور از عملکرد خود ..پ
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
    29 3
    کیفیت تصاویر صدا و سیما به شدت افتضاحه
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
    34 78
    کی میشه ایران جهان را بگیرد
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
      17 15
      خدا ذخیره اش رامیفرستد جهان حاکم اسلامی عادل خواهدداشت . ایران وایرانی سربازان پیشرو وجانثار آقاامام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند . صبرکن سحرنزدیک است .
  • سیمین IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
    47 46
    بصیرت سیاسی توده مردم رمز تداوم انقلاب است
  • dokhtar enghelab US ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
    7 10
    وای که شما چقدر خوبید ملت ایران
  • chatrom.ir IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
    25 12
    22بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مبارک باد
  • باغبان پیر FR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
    26 14
    ۲۲ بهمن امسال همچون ۲۲ بهمن های سال های پیشین همانند عصای حضرت موسی سحر و جادوی دشمنان توطئه گر و خناسان و اذناب ان ها را باطل کرد .
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
    7 12
    آفرین به مردم ایرانم . از طرف یک ایرانی اصیل
  • کارگر IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
    7 11
    درود بر ملت غیور ایران
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    7 11
    عجب شکوهی؛ درود بر ملت ایران
  • نهضت جهانی صلوات IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    27 17
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم درودو سلام خدا بر امام وشهدا ومردم ولایتمدار با غیرت که حماسه جاوید یوم الله 22 بهمن امسال را تماشایی ترین کردند برای همه امت اسلام وهمه عزیزان شرکت کننده صلوات هدیه مینمائیم
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    23 13
    آفرين بر مردم بصير كه علي رغم مشكلات فراوان، به نداي امام خويش لبيك گفتند.
  • احمدخواجوند IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    31 14
    ما بیاری خداوندتاعمری برای ما هست پابه پای این انقلاب خواهیم بودوتمام مشکلاتی که همین انقلابی نماها برای ما ایجاد میکنندتحمل خواهیم کرد انشااله
  • شهرام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    2 0
    سلام، متاسفانه عملکرد مترو در برگشت برخلاف سالهای قبل، افتضاح بود. ما برای برگشت از ایستگاه استاد معین استفاده کردیم تا به سمت ارم سبز برویم. در حالیکه لحظه به لحظه بر تعداد مسافران افزوده می شد قطارهای متعدد مترو که تعداد بسیار کمی مسافر داشتند، بدون توقف از این ایستگاه عبور می کردند و باعث عصبانیت شدید مردم خسته بهمراه خانواده می شدند. بطوریکه یک فرد کنترل خود را از دست داد و تصمیم به حمله و شکستن شیشه قطارهای عبوری گرفت که بقیه مانع شدند. متاسفانه این وقایع در حضور چهار توریست ژاپنی در حال رخداد بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس