22 بهمن

مراجع عظام تقلید و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر حضور پرشور و شعور ملت در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن تاکید کردند و این حضور را دارای پیام های روشنی برای دشمنان نظام اسلامی دانستند.

به گزارش مشرق، حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی در درس امروز خود طی سخنانی بر حضور ملت در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کردند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با صدور بیانیه‌ای حضور همگان در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن را بیعت مجدد با ولایت فقیه و پاسداشت دستاوردهای نظام اسلامی دانست.

بیشتر بخوانید:

روحانی مردم را به راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد

دعوت رئیس قوه‌قضائیه از مردم برای حضور در راهپیمایی

مسیرهای ۱۰ گانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران

ملت در 22 بهمن دشمنان را مأیوس می‌کنند

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن دهه فجر و پیروزی انقلاب گفت:‌ در راهپیمایی‌ 22 بهمن همه شرکت می‌کنند و به دشمن ضربه می‌زنند و مشخص می‌شود که مردم پس از 40 سال هنوز به انقلاب علاقه دارند و دشمن مأیوس و ناامید می‌شود؛ این اغتشاشات امید کاذب برای آنها ایجاد کرده بنابراین با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن نشان دهیم این امید به ناامیدی منتهی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌دانیم که انقلاب ما با همه انقلاب‌ها تفاوت دارد. انقلاب‌های دیگر متکی به شرق یا غرب بوده و بدون مرکز اتکا نمی‌توانستند انقلاب خود را پیش ببرند ولی انقلاب اسلامی بدون تکیه بر هیچ کدام از این عوامل پیشرفت کرده است.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: هشت سال جنگ به کشور تحمیل شد و ما در بدترین شرایط و دشمن در بهترین شرایط بود یعنی تمام دنیا به آنها کمک می‌کردند و حتی سلاح کشتار جمعی در اختیار آنها قرار می‌دادند ولی تحمل کردیم و دشمن نتوانست کاری کند و اکنون یک وجب از خاک ما در اختیار دشمن نیست.

وی با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب گفت:‌ وحدت از جمله عوامل پیروزی بود که امروز شعار می‌دهیم ولی در عمل برخی خلاف آن گام برمی‌دارند. ‌اختلاف عامل شکست است و انسان عاقل به سراغ شکست نمی‌رود.

راهپیمایی 22 بهمن عزت و اقتدار ملت را به دنیا نشان می‌دهد

آیت‌الله حسین نوری همدانی نیز پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد:‌ حفاظت از انقلاب از واجبات است؛ هر کسی لازم است به اندازه توان خود به حفظ انقلاب بپردازد. در روز 22 بهمن می‌خواهیم به دنیا قدرت خود را در برابر اغتشاشات ضعیف اخیر نشان دهیم.

وی تصریح کرد: انقلاب خواب از چشم مستکبران ربوده و 40 سال با عزت و افتخار در برابر کارشکنی‌های غرب و استکبار ایستاده است.

این مرجع عظام تقلید با بیان اینکه چند زن در تهران حجاب خود را برداشتند و دشمنان فکر کردند انقلاب سست شده است گفت: دشمنان به این امر دلخوش کردند که انقلاب ضعیف شده در حالی که آنها نخاله بودن خود را نشان داده‌اند که در هر جامعه ای این افراد وجود دارند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: در راهپیمایی 22 بهمن لازم است تا عزت، قدرت و وحدت خود را به دنیا نشان دهیم البته باید در نظر داشت حرکت‌ پیرامون ولایت ضامن سعادت است.

حضور ملت در راهپیمایی 22 بهمن بیعت مجدد با ولایت فقیه و پاسداشت دستاوردهای نظام است

در اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت یوم الله 22 بهمن آمده است: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از الطاف و نصرت‌های الهی بود که خداوند نصیب ملت ایران کرد «ذلِکَ فَضلُ اللَّهِ یُؤتیهِ مَن یَشاءُ». این انقلاب بزرگ امروز در حالی وارد چهل سالگی خود می‌شود که مسیری پر عزت و سرشار از اقتدار را پیموده است. سربلندی امروز ما نتیجه و پاداش عهد و پیمانی است که با خدا و رسول خدا برای نصرت دین الهی بسته بودیم و پیروزی انقلاب اسلامی اجر عظیم الهی به وفاداری ملت مسلمان ایران است.

در این اطلاعیه تصریح شده است: علی‌رغم تمام دشمنی‌ها، کلمه‌ی طیّبه نظام جمهوری اسلامی هر روز ریشه‌دارتر و ثمربخش‌تر می‌شود، اما توطئه دشمنان متوقف نشده و همچنان ادامه دارد. کمترین سستی و اهمالی می‌تواند دشمن غدّار را به طمع اندازد تا با حیله و ترفندی جدید و نقابی دیگر پایه‌های قدرت نظام را نشانه بگیرد. لذا لازم است با حفظ انگیزه‌های دینی و توجه به جوانان پُرانگیزه و مؤمن، به تقویت اقتدار درونی کشور بپردازیم و تا زمانی که ساخت درونی این نظام برپایه دین، مردم و ارزشهای الهی است، هیچ قدرتی توان ضربه زدن به این بنای پولادین را نخواهد داشت.اجرای احکام دین، عدالت خواهی و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض از اهداف و شعارهای ارزشمند انقلاب اسلامی بودند که برای حفظ انقلاب باید این شعارها را حفظ کرد و نگذاشت هیچ‌گونه انحرافی از صراط مستقیم انقلاب اسلامی صورت بگیرد.

در این اطلاعیه آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و مقام و منزلت بنیانگذار عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(رحمة الله علیه) و شهدای گرانقدر نهضت اسلامی اعلام می‌دارد: مدیریت الهی و سکان‌داری امام راحل(ره) و پس از ایشان حضرت‌آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای‌«مدظله العالی» در ظلّ توجهات حضرت ولیعصر(عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) قدرت حقیقی اسلام ناب را به صحنه آورده است. این نیروی قدرتمند همچنان برای مبارزه‌ای بی‌امان با استکبار جهانی در میدان حضور دارد و تا پایان ظلم و ستم به این مبارزه ادامه خواهد داد. عمر با عزت انقلاب اسلامی نشان می‌دهد ولایت فقیه چه نقش عظیمی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی داشته است و رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای‌«مدظله العالی» در مدیریت بحران‌ها و چالش‌های پیش روی جمهوری اسلامی، اکنون ایران را به یک قطب قدرتمند و تاثیرگذار در تحولات جهانی تبدیل کرده است. شکست فتنه داعش در سوریه و عراق، نشر و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی در بین مسلمانان و کشورهای اسلامی، و در داخل راهبردهای کلان و عمیق معظم‌له در پیشبرد اقتدار درونی‌، تقویت باور دینی‌، بصیرت انقلابی، عدالت‌، اقتصاد و معیشت مردم و در عرصه‌ی پیشرفت‌های علمی، فناوری، نظامی، دفاعی همه از ثمرات ولایت فقیه و نظام اسلامی است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه تصریح شده است: حضور پر شور و شعور ملت بزرگ ایران در راهپیمایی 22 بهمن بیعتی مجدد با ولایت فقیه و پاسداشت دستاوردهای نظام اسلامی و ارزش‌های الهی و در حقیقت عرصه نمایش و مانور قدرت اسلام و انقلاب اسلامی است. راهپیمایی 22 بهمن نشان خواهد داد، ملت ما آگاهانه چون همیشه همراه و پشتیبان نظام اسلامی و خاموش کننده آتش فتنه‌ها و آشوب‌ها در کشور است، لذا شایسته است مسئولان و مدیران نظام اسلامی قدرت و عظمت پایه‌های مردمی نظام اسلامی را درک کنند و عمیقاً و مجدّانه در مسیر خدمت به این مردم انقلابی گام بردارند و این ملت فداکار را در مسیر عزت و اقتدار همراهی کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • رحمان محمدی اصل IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    1 4
    ملت فهیم و قهرمان ایران : همه باهم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن شرکت و بار دیگر با آرمان های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهیدان گرانقدر تجدید میثاق کرده و به دنيا اعلام خواهیم کرد ما بر همه آرمان هاي انقلاب اعتقاد راسخ داريم و تا پاي جان در اين مسير ايستاده ايم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس