رضایی

رئیس کمیسیون عمران مجلس در رابطه با ضعف مدیریتی دستگاه های دولتی مانند فرودگاه‌ها و راهداری‌ها گفت: نواقص، کم‌کاری و ایراد خودتان و شرایط بی‌پولی‌تان را به دوش مردم نیندازید.

به گزارش مشرق، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: ما عملکردها و مجموعه‌های زیرمجموعه وزارت راه را عملکرد قابل دفاعی نمی‌دانیم:

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن ارزیابی خود نسبت به عملکرد وزارت راه و شهرسازی نسبت به بحران به وجود آمده در پی بارش برف، اظهارداشت: برخی مدیران ما هستند که هرکجا ضعفی نشان می‌دهند و نمی‌توانند کاری انجام دهند بلافاصله می‌گویند اعتبار و پول نداریم؛ در صورتی که این مسئولان در زمانی این مسئولیت را پذیرفتند که شرایط کشور را می‌دانستند. شرایط اقتصادی کشور همین است و شما در چنین وضعیتی این مسئولیت را پذیرفته‌اید. 

وی با بیان اینکه طبیعی است که ما در کشور بحران زلزله، برف و موارد دیگر را داریم لذا دستگاه‌های مربوطه باید آمادگی لازم را داشته باشند، افزود:  آنچه که ما متوجه شدیم این است که دستگاه‌های مربوطه می‌گفتند فکر نمی‌کردیم با این حجم از بارش برف روبرو شویم همچنین تجهیزات و امکانات‌مان در مجموع کم است و به لحاظ امکانات ضعیف هستیم.

بیشتر بخوانید:

طعنه روزنامه نگار شرق به عباس آخوندی

رضایی کوچی در ادامه عنوان کرد: به نظر من هر دو بهانه ذکر شده از سوی مسئولان و دستگاه‌ها رد است و به هیچ عنوان قابل قبول نیست چرا که سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده بود که ما بارش برف در منطقه خواهیم داشت و باید در این راستا آمادگی می‌داشتند. همچنین باید تجهیزات و امکاناتی که می‌توانستند از تجهیزات بخش خصوصی و امکانات پیمانکاران استفاده کنند که این کار را نکردند که در این رابطه از نظر کمیسیون عمران مجلس ضعیف عمل کردند.

وی همچنین تصریح کرد: نهایتاً کوتاهی‌های ذکر شده از سوی دستگاه‌ها باعث نارضایتی و ناراحتی مردم شد البته اعتبارات بحران کشور را در قالب ماده 10 و 12 در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار دادیم که اینها هم به موقع به دستگاه‌ها تخصیص نمی‌دهند و باعث شده است دستگاه‌ها از ظرفیت مالی پیش‌بینی شده استفاده نکنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد با اشاره به اینکه دستگاه‌ها، فرودگاه‌ها و سازمان راهداری کشور واقعاً در بحث بحران بسیار ضعیف عمل کردند، گفت: شهرداری تهران هم عملکرد بسیار ضعیفی در این زمینه داشت، بنده بلافاصله فردای روز بحران از آنها خواستم که از مردم عذرخواهی کنند و عنوان کردم که اگر واقعاً ضعیف عمل کردید از مردم پوزش بخواهید و قطعاً مردم عذرخواهی شما را می‌پذیرند اما اینکه بخواهید وظایف خود را به دوش مردم بیاندازید و بگویید مردم مقصر هستند و مردم همکاری نکردند و یا زنجیر چرخ نبستند این ظلم به مردم است. نواقص، کم‌کاری و ایراد خودتان و شرایط بی‌پولی‌تان را به دوش مردم نیندازید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: انتقاد بنده این است که نظام ما اینقدر بیچاره نشده است که برای چند گریدل آنهم برای برف‌روبی گرفتار شود و نتواند تأمین مالی کند لذا در این رابطه دستگاه‌ها ضعیف عمل کردند.

رضایی ادامه داد: ما در قالب ماده 49 آئین‌نامه داخلی مجلس که مسئله‌ای پیش می‌آید گزارش نظارتی خود را تهیه کرده و به صحن علنی مجلس ارائه می‌دهیم در این رابطه هم به این نتیجه رسیدیم که دستگاه‌ها در این رابطه بسیار ضعیف عمل کردند و ما گزارش نظارتی‌مان را در این رابطه به صحن ارائه خواهیم داد تا بتوانیم این مشکلات را حل کنیم و اگر خلاء قانونی در این رابطه وجود دارد آن را برطرف کنیم.

وی در خاتمه گفت: ما عملکردها و مجموعه‌های زیرمجموعه وزارت راه را عملکرد قابل دفاعی نمی‌دانیم اما هنوز استیضاح وزیر راه را به ما ارائه نکرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    19 0
    این لواسان نشین های میلیاردر از خودراضی، همیشه از مردم ضعیف تحت فشار طلبکارند.اینجا همه چی متاسفانه برعکسه
  • م-ا-ی IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    14 0
    اقای اخوند ی و نوبخت و زنگنه و جهانگیری و ... همه می خواستند در پایان عمرشان اسمشان در لیسیت دولت مردان جمهوری اسلامی باشد تا افتخار ان نسیبشان شود اصلا کار به مردم و نظام و انقلاب و امام و مقاومت و ... ندارند انتقام از کسانی که برای مدتی انها را از حکومت دور کردند و دستشان را از قدرت کوتاه نمودند مد نظر انهاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس