باب منندز نمایه

عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی سنا که بعد از تبرئه از اتهاماتش بار دیگر به این سمت بازگشته از پابرجا ماندن توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرد.

به گزارش مشرق، ‌«باب منندز» که بعد از تبرئه از اتهاماتش بار دیگر به سمت قبلی خودش به عنوان عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا بازگشته درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ (برجام) اظهارنظر کرد. 

وی در گفت‌وگو با «المانیتور» گفت که قصد ندارد از جایگاهش برای کمک به لغو توافق هسته‌ای برجام استفاده کند. وی همچنین از تهدیدهای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از این توافق انتقاد کرد. 

منندز گفت: «به نظر من بهتر است رئیس‌جمهور، متحدان اروپایی‌مان را برای اعمال تحریم‌های چندجانبه با ما همراه کند.»

«چاک شومر»، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنا، بعد از تبرئه منندر از اتهامات فساد مالی به او اجازه داد بار دیگر به پست قبلی‌اش به عنوان عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی سنا بازگردد. در غیاب منندز، بن کاردین این سمت را پدیرفته بود.

«کاردین» علی‌رغم آنکه در زمان مذاکرات هسته‌ای از جمله مخالفان برجام بود، در کمیته روابط خارجی سنا با هر گونه تغییر یکجانبه در برجام مخالفت کرده بود. 

 باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا در حال همکاری با کاخ سفید برای تهیه طرحی درباره برجام است. این طرح خواستار از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران در صورت نزدیک شدن ایران به «دستیابی به سلاح‌های اتمی» است. 

 «دونالد ترامپ» روز جمعه ۲۲ دی‌ماه، در جدیدترین اقدام خود ضد برجام علی‌رغم رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران تهدید کرد ممکن است این آخرین باری باشد که این کار را انجام می‌دهد.

ترامپ گفت در صورتی که نمایندگان کنگره و دولت‌های اروپایی برای «اصلاح معایب فاجعه‌بار» برجام اقدام نکنند او در موعد بعدی تعلیق تحریم‌ها (۱۲۰ روز بعد) آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران خارج خواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا قبل از این هم در ماه اکتبر از تأیید پایبندی ایران به برجام خودداری کرده بود.

باب منندز با آنکه جزو مخالفان سرسخت برجام قلمداد می‌شود قبلاً از تصمیم ترامپ برای عدم تأیید پایبندی ایران به برجام انتقاد کرده است. 

وی در یک سخنرانی در صحن سنا ماه گذشته گفت: «خودداری از تأیید پایبندی ایران به یک توافق معیوب، کمکی به رفع نقائص آن نمی‌کند.»

منندز، با وجود این، همانند برخی دیگر از نمایندگان دموکرات در مجلس سنا معتقد است ترامپ باید تحریم‌های خارج از چارچوب برجام علیه ایران را تشدید کند.

 وی به المانیتور گفت: «اگر واقعا می‌خواهیم خارج از چارچوب برجام علیه ایران سخت‌گیر باشیم، کارهای فراوانی هستند که می‌توان انجام داد.»

منندز تصریح کرد که دولت ترامپ می‌تواند به بهانه‌های حقوق بشری تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس