کد خبر 829751
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۱
دنیس راس

سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی و مشاور رئیس‌جمهور سابق این کشور در یادداشتی نوشته وعده‌هایی که ترامپ تا کنون به عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی درباره ایران داده تا کنون فقط حرافی بوده است.

به گزارش مشرق، «دنیس راس»، سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی که در دوره چندین رئیس‌جمهور از جمله «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به عنوان مشاور فعالیت کرده در یادداشتی نوشت: «ترامپ درباره ایران تماماً حرافی می‌کند.»

«راس» نوشته که ترامپ با توجه به اینکه به صراحت درباره «تهدیدهای ایران» در منطقه صحبت می‌کند بر خلاف اوباما در میان اسرائیلی‌ها و سران کشورهای خاورمیانه فردی محبوب قلمداد می‌شود. 

با وجود این، به نوشته راس، «بخش کنایه‌آمیز ماجرا آنجا است که او هنوز سیاست‌های عملی که با کلامش تطابق داشته باشد، تدوین نکرده است.»

ترامپ تا کنون برخی از موسسات ایرانی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است، اما این کاری است که اوباما هم انجام داد. مضاف بر این، اوباما علی‌رغم تمام انتقادهایش از اسرائیل به دلیل سیاست‌های شهرک‌سازی یا از عربستان به دلیل عدم احساس نیاز برای تقسیم منطقه با ایرانی‌ها نیازهای امنیتی هر دو را تا حد زیادی در نظر گرفت.

راس نوشت: «از تأمین پول برای سامانه گنبد آهنین گرفته تا فروش ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به سعودی‌ها، او در دوران ریاست‌جمهوری‌اش به تل‌آویو و ریاض کمک کرد توانمندی‌های دفاعی‌شان را توسعه دهند.»

مقام سابق آمریکایی نوشته حمایت ترامپ از اسرائیلی‌ها و سعودی‌ها تا به امروز نمادین بوده است.

راس خاطرنشان کرده ترامپ در حالی که به سعودی‌ها وعده داده نفوذ ایران در منطقه را مهار کند، تا کنون نتوانسته در سوریه و یمن کمکی به سعودی‌ها بکند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    1 0
    منطقه خاورمیانه از یمن تا شرق مدیترانه مال ماسست حق ماست عشق ماست بوده و خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس