کد خبر 829563
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
جنگ یمن

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن چندین منطقه استراتژیک در استان الجوف را به کنترل خود در آوردند.

به گزارش مشرق، یک منبع نظامی به شبکه خبری المیادین گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه پیشروی‌های خود وادی سلبه، کوه استراتژیک حبش و تپه‌های مجاور آن، رشته کوه‌های کهال، منطقه وادی‌القعیف، رشته‌ کوه‌های حمر الصید، رشته کوه‌های الذیاب، رشته کوه‌های تواثنه در بخش خب و الشعف در الجوف واقع در شمال شرق این کشور را به کنترل خود در آوردند.

وی افزود که در پی این عملیات شمار زیادی از مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن  کشته و زخمی شند و 11 دستگاه خودروی نظامی آن‌ها منهدم شد و این درحالی است که 21 تن از مزدوران نیز به اسارت نیروهای یمنی در آمدند.

از سوی دیگر وزارت دفاع یمن اعلام کرد که در پی عملیات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در دو منطقه المخدره و الربیعه در بخش صِراوح در غرب مأرب، شماری از مزدوران منصور هادی کشته و زخمی و سه دستگاه خودروی آن‌ها منهدم شد.

بیشتر بخوانید:

کشته شدن ده‌ها مزدور سعودی در الجوف توسط ارتش یمن

چهارشنبه شب گذشته در پی حمله جنگنده‌های عربستان به بخش الصلو در جنوب تعز، یک مادر و دختر به شهادت رسیده و پدر این خانواده نیز مجروح شد.

درگیری‌ها بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و مزدوران منصور هادی در مناطق مختلفی از تعز همچنان ادامه دارد.

یک منبع نظامی گفت که 10 تن از مزدوران منصور هادی در پی عملیات کمین منحصر به فرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در اطراف منطقه حَیس در الحدیده در غرب این کشور کشته و ده‌ها تن نیز زخمی شدند.

از سوی دیگر نیروهای یمنی مراکز تجمع مزدوران منصور هادی در اطراف پادگان منطقه مرزی البُقع واقع بین صعده و نجران را هدف ملات توپخانه‌ای خود قرار داد

همزمان با این تحول، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی 8 بار دو منطقه الصَوح و البُقع در استان صعده را بمباران کردند.

بیشتر بخوانید:

12 شهید و زخمی در بمباران مناطق مسکونی در یمن +عکس

شماری از نظامیان سعودی در پی عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در روستای قُوی و وادی جاره در جیزان به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند. در مقابل بالگردهای آپاچی ائتلاف متجاوز سعودی با چندین راکت دار النصر، روستای حامضه و وادی جاره در جیزان را بمباران کرد.

در پی حملات موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع نظامیان سعودی در منطقه ام‌القطب الشمالیه،  پایگاه‌های البیت الابیض، الفریضه، الحسکول، و مرکز حمیه در جیزان، و پایگاه‌های الشرفه و الشبکه در نجران، شماری از آن‌ها به هلاکت رسیده و یا زخمی  شدند.

همزمان با این تحول، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی دوبار روستای مجازه در عسیر و پایگاه الطلعه در نجران را بمباران کردند.

تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه عملیات نظامی خود با هدف متوقف ساختن تجاوز عربستان موفق شدند یک نظامی سعودی را در تپه الخزّان در روستای قوی در جیزان به هلاکت برسانند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    0 0
    بیاد شهر مخا و ذباب دروازه های یمن سریع آزاد شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس