سرلشکر جعفری نمایه

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معتقد است که تا وقتی به مردم نقش واقعی و اصلی در مسائل اقتصادی داده نشود، مشکلات اقتصادی قابل حل نیست.

به گزارش مشرق، سرلشکر محمدعلی جعفری شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل، اظهار داشت: امام نجات‌دهنده کشور و احیاگر اسلام ناب محمدی‌(ص) بود.

وی با بیان اینکه از خدا می‌خواهیم ما را ادامه‌دهنده راه شهدا قرار داده و در این مسیر ما را یاری کند گفت: استاندار کرمان با روحیه جهادی و همان روحیه دوران دفاع مقدس و دلسوزی بسیار خالصانه‌ای برای مردم استان کرمان فعالیت می‌کند و با همه سختی‌ها از جمله بروکراسی اداری و تمرکز اختیارات درمرکز کشور، کارهای خوبی در استان انجام داده است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس هم هیچ مانعی را جلوی خود نمی‌دیدند و از موانع با تلاش و سخت‌کوشی عبور می‌کردند افزود: بی‌عدالتی در امر توسعه کشور یک چالش اساسی است اما در استان کرمان توسعه متوازن در حال انجام است.

بیشتر بخوانید:

سردار جعفری: مردم به محض سوءاستفاده ضدانقلاب، صف خود را از آشوبگران جدا کردند

وی با اشاره به اینکه الگوسازی در کشور یک نیاز بسیار جدی برای پیشرفت و آبادانی است و در استان کرمان الگوسازی به‌خوبی انجام شده و البته کار سختی است خاطرنشان کرد: دستآوردهای انقلاب اسلامی در همه زمینه‌های مادی و معنوی بسیار بزرگ و در ابعاد مختلف است اما دستآوردهای معنوی انقلاب بسیار بزرگتر بوده است.

سرلشکر جعفری استقلال، آزادی و امنیت همه‌جانبه در کشور را یک دستآورد بزرگ دانست و گفت: دشمنان روزبه‌روز دشمنی خود را اضافه می‌کنند اما همچنان انقلاب اسلامی عزتمندانه از امنیت بسیار قابل قبولی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ مقاومت در منطقه و جهان که شکست پی در پی دشمنان را به‌دنبال داشته یک دستآورد مهم است افزود: توسعه نهضت بیداری در منطقه اتفاق افتاده و هیمنه دشمنان شرق و غرب شکسته شده که از برکت مقاومت و ایستادگی ملت ایران است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: اگر به آموزه‌های امام توجه کنیم، می‌بینیم به غیر از توسعه و عدالت در کشور، ایستادگی در برابر ظلم و ظلم‌ستیزی از نکات اصلی در اهداف انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دو بعد خارجی و داخلی دارد گفت: در بعد خارجی بسیار موفق و روبه‌جلو بوده و با شتاب در حال پیشرفت است و بار اصلی آن هم تحت عنوان مقاومت اسلامی بر عهده سردار سلیمانی است که نتیجه خوبی داشته است.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه شکست داعش به دست مقاومت اسلامی انجام شد و سایر کشورها هم به جریان مقاومت پیوستند تا حق خود را از مستکبرین عالم بگیرند افزود: اما در بعد داخلی انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های مهمی در سازندگی کشور و ایجاد زیرساخت‌های ضروری انجام شده اما در اقتصاد و معیشت مردم باید کارهای بزرگتری صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن از این طریق قصد دارد تا ما را به تسلیم وادار کند و برای همین انواع تحریم‌ها را بر مردم ایران ایجاد کرده است اظهار داشت: امید داریم که مسائل اقتصادی داخلی کشور قابل حل است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بدون حمایت هیچ کشور خارجی توانستیم در برابر دشمنان شرق و غرب بایستیم و پیروز شویم گفت: امروز هم با مدیریت جهادی و اعتقاد و باور الهی می‌توانیم با استفاده از توانمندی‌های داخلی کشور پیروز میدان اقتصادی شویم.

وی با اشاره به اینکه حل بحران اقتصادی کشور سخت‌تر از جنگ تحمیلی نیست اما نوع نگاه ما به اقتصاد باید تغییر کند افزود: در ابتدای جنگ هم مشکلی که با بنی‌صدر داشتیم همین بود که نگاه او به جنگ فرق می‌کرد و نگاه جهادی و مردمی نداشت اما بعد از او همه چیز تغییر کرد و خوشبختانه در جنگ موفق شدیم.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه کارهایی که در استان کرمان انجام شده نشان از نگاه و روحیه جهادی است و در سایر استان‌ها کمتر اتفاق افتاده است تصریح کرد: الگوی اقتصادی استان کرمان باید در سایر نقاط کشور نیز توسعه داده شود.

وی با اشاره به اینکه برای مدیریت جهادی سه شرط را مقام معظم رهبری عنوان کردند که اولین آن اخلاص است و کار باید برای رضایت الهی باشد گفت: شرط دوم آن سختکوشی و تلاش مضاعف است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تغییر و تحول ایجاد کردن همیشه مخالفت دارد افزود: شرط سوم مدیریت جهادی آن است که کار ما مخالف داشته باشد و ساده‌ترین مخالفت آن سنت‌ها و عادت‌ها به روش جاری است که باید از میان برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه کشور ما نیاز به کار و تلاش مضاعف دارد تا بتوانیم بر مشکلات داخلی غلبه بکنیم و تا زمانی که به مردم نقش واقعی ندهیم مشکلات اقتصادی قابل حل نیست خاطرنشان کرد: اینکه همه کار را دولت انجام بدهد موفق نخواهیم شد.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه در مدل اداره کشور و روش توسعه در کشور که در حال حاضر انجام می‌دهیم باید تجدیدنظر شود گفت: چالش اصلی امروز کشور فقر، فساد، تبعیض و بی‌عدالتی است و تاکید رهبر معظم انقلاب مبارزه با این سه موضوع است و مسئولین اجرایی کشور باید در این زمینه همت گمارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    1 0
    مردم ما باید مثل تمام مردم جهان ، یک شیوهء معیشت منطقی و نرمالی را پیش بگیرند . یعنی هرکس در دایرهء توانایی مالی خودش خرج و زندگی کند .
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    2 1
    درودبرسردارجعفری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس