کد خبر 829116
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
هواشناسی نمایه

مدیرکل پیش‌بینی‌ سازمان هواشناسی گفت: تا دوشنبه هفته آینده وضعیت جوی قابل توجهی در کشور وجود ندارد،اما از روز سه‌شنبه موجی وارد کشور می‌شود که بارش‌های مناسب‌تری دارد.

به گزارش مشرق، با آلودگی هوایی که این روزها بر آسمان شهرها حکمفرماست همه انتظار یک سامانه هوایی هستند که بتواند این حالت جوی را تغییر دهد در همین زمینه احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی‌ سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور و هواشناسی تا روزهای آینده توضیح داد: امروز و فردا موجی از کشور عبور می‌کند که ضعیف است و بارش‌های قابل‌توجهی ندارد؛ این موج، موجب بارش‌های پراکنده و جزئی در ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب قم، غرب و شرق اصفهان و خراسان شمالی در ارتفاعات خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در ارتفاعات شمال کشور و به‌خصوص گلستان هم بارش پراکنده‌ای داریم و در سواحل مازندران نیز بارش حاصل از این موج جزئی و سبک خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت سامانه بارشی در کشور

آلودگی هوا در ۵ کلانشهر کشور ادامه دارد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: تا دوشنبه هفته آینده وضعیت جوی قابل توجهی در کشور وجود ندارد و هوا به سمت گرم شدن می‌رود، اما از روز سه‌شنبه موجی وارد کشور می‌شود که بارش‌های مناسب‌تری دارد.

وظیفه افزود: البته به دلیل اینکه تغییرات مدل‌های هواشناسی زیاد است نمی‌توان به صورت کمی، عددی بابت میزان بارش داد اما بارش‌ها مناسب خواهد بود.وی اضافه کرد: بارش‌های حاصل از این موج روی نوار غربی کشور، ارتفاعات زاگرس، کردستان، ایلام، آذربایجان و تهران خواهد بود که بارش به صورت باران است و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی بیان کرد: بارش‌های حاصل از این موج نظیر بارش‌های حاصل از موج برفی اخیر نیست و بیشتر به صورت باران است.

وظیفه درباره آلاینده‌های جوی نیز توضیح داد: دو روز گذشته از نظر آلاینده‌های جوی، هوا ناسالم برای همه گروه‌ها بود، امروز صبح نیز میزان آلاینده‌ها بالا بود که به‌تدریج از بعدازظهر شرایط بهتر می‌شود، در روزهای اخیر و صبح امروز عدد شاخص آلودگی به‌ عدد 180 رسید.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی افزود: انتظار داریم بعدازظهر و اواخر وقت امروز به‌تدریج شرایط بهتر شود و آلاینده‌های جوی فقط برای گروه‌های حساس مضر باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس