مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل با تأکید براینکه اگر توجه اهل بیت به هنر و بهره بردن اهل هنر از پیامهای اهل بیت نبود، این عرفان اسلامی و عمق اعتقاد اسلامی را نداشتیم گفت: راه اهل بیت با خون امام حسین (ع) تثبیت شد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، دکتر علی اکبر ولایتی مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز شنبه 12 آذر ماه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فرهنگی هنری عاشورا که با عنوان "خیمه خورشید" از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد، گفت: برگزاری این نمایشگاه کار ارزشمند و جامعی است که بدلیل بهره گیری از زبان هنر تأثیرگذاری آن را بیشتر می کند.

وی افزود: هرکس در این طریق گامی برداشت می تواند اطمینان داشته باشد که گم نشده و دستگیری خواهد شد.

ولایتی گفت: اسلام با زحمت و مرارت بسیار پیامبر و یاران باوفایش، در جزیرةالعرب و بعد در جهان گسترش پیدا کرد، مجاهدات امیرالمومنین در 23 سال برای پیشرفت اسلام و سکوت 25 ساله اش برای حفظ قرآن و حکومت کمتر از 5 ساله اش موجب تبیین و ترویج واقعیتهای موجود در آیات الهی شد.

وی با اشاره به اینکه ائمه معصومین  نقش مهمی برای ماندگاری قرآن و اسلام ایفا کردند گفت: اگر صلح امام حسن(ع) در مقابل فریبکاری معاویه نبود، زمینه کربلا آماده نمی شد، امام حسین(ع) قیام نمی کرد، بنی امیه این شجره طیبه را از ریشه می کند. خون امام حسین(ع) نهال نوپای اسلام را آبیاری کرد.

دکتر ولایتی اظهار داشت: اسلام با پیامبر اکرم(ص) به وجود آمد و ابقای اسلام با امام حسین(ع) بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  تصریح کرد: کار ارزشمندی که در این نمایشگاه انجام شده استفاده از زبان رسای هنر در عرصه های مختلف برای تبیین واقعه کربلا است که تنها به شیعه اختصاص دارد و اصلا یکی از تفاوت های راه اهل بیت با دیگران در این بود که آنها توانستند در دل مردم نفوذ کنند و این امر موجب ماندگاری و تعمیق اسلام در بین پیروان اهل بیت شد.

وی یادآور شد: آنهایی که چون دزدان شب خواستند که حق ائمه را بگیرند تصور کردند اسلام همین پوسته ظاهری است که خلیفه ای بنشیند و به عنوان جانشین پیامبر(ص) خلافت کند، مردم در لفظ پیرو خلیفه و در دل پیرو اهل بیت بودند و اهل هنر در تعمیق این امر نقش مهمی برعهده داشتند.

ولایتی با اشاره به نمونه هایی گفت: در طول تاریخ اسلام شعرا و اهل ادب نقش اساسی در ترویج فرهنگ اهل بیت داشتند. تقریبا شاعر بزر گی در تاریخ ادبیات نداریم که به نوعی به اهل بیت وابسته نباشد. در دوران سخت بین عباس و بنی امیه و دست نشانده های آنها در ایران همه به نوعی ارادت خود را به اهل بیت اثبات کرده اند، نقش هنر و راه های غیرمستقیم  تأثیرگذارتر از کلام بود و آنچه که گفته اند جز از زبان شیعه برنمی آید.

وی اضافه کرد: اگر این توجه اهل بیت به اهل دل و معرفت و بهره بردن اهل دل و معرفت از پیامهای اهل بیت نبود، ما این عرفان اسلامی و عمق اعتقاد اسلامی را نداشتیم؛ راه اهل بیت با خون امام حسین (ع) تثبیت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس