خبر ویژه

قائم مقام حزب نیمه تعطیل اعتماد ملی گفت اسلام، حجاب اجباری را قبول ندارد و اجبار برای حجاب، ریشه در احکام اولیه اسلام ندارد!

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

رسول منتجب‌نیا در نشست «بررسی وضعیت کنونی نظام در قیاس با آرمان‌های اولیه» در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد افزود: بنا به دلایلی و با این تفکر که جامعه سالم بماند و فساد دامن‌گیر جامعه نشود، در سال‌های نخست انقلاب حجاب را بر اساس حکم حکومتی اجباری کردند ولی این اجبار ریشه در احکام اولیه اسلام ندارد.


وی گفت: حضرت امام علی(ع) فرمودند، تضییع اصول، کمک به فروع، روی کار آوردن اراذل و افراد پست و به حاشیه راندن افراد لایق از علائم سقوط حکومت است.


باید از قائم مقام کروبی در حزب اعتماد ملی پرسید آیا آیات قرآنی درباره الزام حجاب را خوانده است یا نه؟ و اگر این آیات الهی را نمی‌داند یا باور ندارد، چرا لباس پیامبر(ص)   را بر تن کرده است؟ چرا اصرار دارند جامعه را به بی‌بندوباری بکشانند و چه فرقی با امثال بهائیت و سلطنت‌طلبان و صهیونیست‌ها در ترویج بی‌حجابی دارند؟!


ثانیا چرا امثال وی به جای اینکه درباره بی‌کفایتی‌های جریان غربگرای مدعی اصلاح‌طلبی و ناراضی کردن مردم در زمینه معیشت پاسخگو باشند، با احکام اسلامی کلنجار می‌روند؟ یعنی با این رفتار کبک‌گونه، مردم بی‌کفایتی این جماعت پرگو اما بی‌عرضه را متوجه نمی‌شوند؟


ثالثا اگر تضییع اصول، همین معارضه با تشکیک در احکام اسلامی، بی‌اعتنایی با طبقات پایین و ائتلاف با اشرافیت نیست، پس چیست؟ کنسرت‌بازی و مغازله با رژیم‌های فزونخواه غربی، و قبیل این کارها، اگر پرداختن به مسائل فرعی نیست، پس کدام کارها، پرداختن به فرعیات یا منهیات و محرمات است؟


و بالاخره اینکه؛ اراذل حقیقی همان‌هایی بودند که با قانون‌شکنی و گردن‌کلفتی در برابر رای مردم، گروهک‌های ضدانقلاب ورشکسته را سر انگیزه آوردند و حرمت‌شکنی روز عاشورای حسینی را به راه انداختند. برخی اعضای حزب اعتماد ملی، سردمدار همین اراذل و اوباش بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 117
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 36
  • موسوی ری شهری IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    سلام علیکم دیگر از شما اصلاح طلبانِ مفسدینِ افساد طلبِ تهوّع آور پست تر و اراذل تر هم مگه هست ؟ آخوند اینها ، آخوند نماست و برخی هم بیسوادهای بی تقوای بی ایمانی هستن که تنها ظاهر مسلمانی دارند .... مشرق چند کامنت در چند مدت دادم و منتشر نکردی اینهم روی آنها
  • IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    75 15
    مرگ بر بانک ، مرگ بر واسطه ی ربا ، مرگ بر رباخوار ، مرگ بر محارب با الله و رسولش
  • علی IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    31 30
    سلام . قطعا حجاب در اسلام اجباری است . هرچند بنده خودم طرفدار حجاب هستم حتی اگر مسلمان هم نبودم. اما سوالم اینه آیا برای مسلمانی که حجاب را رعایت نکند در شرع حدی وجود دارد و آیا اگر مسلمانی حجاب خودش را رعایت نکند از اسلام خارج میشود؟ خواهشا دوستان با آدرس به این سوال پاسخ دهند .
    • تعزیر IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      21 43
      تحریر الوسیله امام خمینی (ره) ج ۲ ص ۴۷۷ : كل من ترك واجبا أو ارتكب حراما فللإمام عليه السلام ونائبه تعزيره بشرط أن يكون من الكبائر، والتعزير دون الحد، وحده بنظر الحاكم، والأحوط له فيما لم يدل دليل على التقدير عدم التجاوز عن أقل الحدود. امام معصوم علیه السلام و نایبش ( فقیه جامع الشرایط نایب عام است ) اختیار دارد هر کسی که واجبی را ترک کرد یا گناهی را مرتکب شد تعذیر نماید به شرطی که از کبایر باشد ، و مقدار تعذیر پایین تر از حد است ، و اندازه اش بستگی به نظر حاکم دارد ، و احتیاط آن است که از کمترین حدها تجاوز نشود . ★ یکی از عوامل کبیره شدن گناه اصرار بر آن است حال اگر بر فرض بدحجابی و بی حجابی را گناه صغیره هم بدانیم اما اصرار بر آن باعث کبیره شدن آن بوده و مورد تعذیر می تواند باشد
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      سوال مهمتر اینه که کجای قرآن گفته شده کسی هم که مسلمان نیست باید حجاب رعایت کنه
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      15 8
      هیچ حد و جریمه ای وجود نداشته با وجودی که جامعه اسلامی بوده
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      14 34
      به ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸ در صدر اسلام اصلا اتفاق نیفتاد زنان آزاده کشف حجاب کنند که حالا حد بخواهد یا نخواهد. چون کنیزان طبق قانون اسلام فاقد حجاب هستند و هیچ زن آزاده ای نمی خواست به چشم کالا و کنیز به او نگاه کنند. امروزه فرهنگ برده صفتی شیوع یافته و برخی زنان ظاهرا آزاده اند اما تمنای نگاه خریدارانه مردان را دارند.
    • M.sh IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      7 21
      بله ولی چون حجاب در کشور ما قانونی شده عمل نکردن به ان خلاف قانون هست وشخصی که حجاب رو رعایت نکنه قانون شکن خواهد بود.
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      9 11
      پاسخ به « هیچ حد و جریمه ای ... » : مگر نیازی بوده ؟ قبل از اسلام هم حجاب بوده که اسلام کاملش کرده
    • رضا IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      28 7
      توجه بفرمایید: " بشرط أن يكون من الكبائر" یعنی " به شرطی که از کبایر باشد " درحالی که حتی فقیه سختگیر وپارسایی مثل آیت الله دستغیب هم این موضوع رو ازکبائر ندونسته پس بی جهت تفسیر وتحریف نکنید. خیلی چیزها هست که شما براون اصرار میکنید پس همه آنها داخل در گناهان کبیره است؟؟؟؟؟ دامنه کبائر روگسترش میدید وحکم شرعی رو به نحو دلخواه تغییر میدین. شما داخل در دایره ای میشوید که خداوند برای تفسیر کنندگان آیات متشابهات " به رای و دلخواه خودشون" تعیین فرموده . شما موردی را دارید که درصدر اسلام کسی بابت بیحجابی تعزیر شده باشه؟؟؟ نگو اونموقع کسی بیحجاب نبوده که اصلا" پذیرفتنی نیست. بالاخره همه گونه آدم همیشه وجود داشته. ضمنا" بنده بسیاربه حجاب برای مرد وزن معتقدم و آنرا لازم وافتخار میدونم ولی با اجبار کاری درست نمیشه. پناه برخدا ازشر فتنه های آخرالزمان .
    • پاسخ به « سوال مهمتر ... » IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      2 2
      در آیه ای همه انسانها را به بندگی و اطاعت فرا می خواند : یا ایها الناس اعبدوا ربکم الذی خلقکم ، لذا همه انسانها از آن جهت که انسان اند ملزم به اطلاعت و بندگی هستند ، پس با واسطه این فرمان همه مکلف به تکالیف الهی ( از جمله وجوب و لزوم حجاب ) می باشند ، اما از آنجا که اهل ایمان و باور شایسته خطاب الهی در خصوص فرمان الهی اند ، چه اینکه داوطلب بندگی و اطاعتند ، تکالیف شرعی را در خطاب به ایشان تعیین فرمود ، لذا توجه خطاب به ایشان آنرا از دوش دیگران بر نمی دارد .
    • AE ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      0 0
      آقا شما اینقدر طرفدار قرآنی ,چرا ازدواج را رواج نمیدی؟؟
    • پاسخ به رضا IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      4 16
      آقا رضا واقعا به خودت زحمت دادی فهرست کتاب گناهان کبیره مرحوم آیت اللّٰه شهید دستغیب رو ببینی ؟ گناه ۴۰ کدام گناه کبیره است ؟ ۴۰ - اصرار بر گناه . سعی کنید شرح و توضیح این گناه رو ببینید آن بزرگوار آیات و روایات مستند کبیره بودن گناه صغیره مورد اصرار را ذکر و اجماع فقها بر آن را متذکر شده اند . سعی کنیم سریع به دیگری تهمت نزنیم که گناهی ... . با بالاخره ... می خواهید ... ؟! منظور از درست نشدن با اجبار چیست ؟ الآن در دنیا با دزدی برخورد اجباری نمی شود ؟ با قتل چطور ؟ چون قتل و دزدی همچنان ادامه دارد برخورد اجباری رو کنار گذاشتند ؟
  • موسوی IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    42 35
    خدا نابود کند تفکر ضد دینی اصلاح طلبی را که بجز نابودی دین چیزی را نمیخواهد.
  • من IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    15 15
    صحیح است.
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      5 0
      شان نزول آیه حجاب چیست ؟
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      10 3
      شما مگر داستان زن یهودی و پیامبر را نشنیده اید؟ کجایه قرآن گفته شده که زنان غیرمسلمان باید حجاب داشته باشند؟
    • AE ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      2 2
      از هونجایی که زنان غیر مسلمان در جامعه اسلامی بیحجاب نبودند!
    • AE ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      0 6
      کجای دین گفته که مرد,نمیتونه عورتشو به زنها نشون بده؟؟؟ ههههههههه
    • پاسخ « مگر ... » IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      1 0
      در این آیه همه انسانها را به بندگی و اطاعت فرا می خواند : یا ایها الناس اعبدوا ربکم الذی خلقکم ( سوره بقره آیه ۲۱ ) ، لذا همه انسانها از آن جهت که انسان اند ملزم به اطاعت و بندگی هستند ، پس به واسطه این فرمان همه ( و از جمله کفار ) مکلف به تکالیف الهی ( از جمله وجوب و لزوم حجاب ) می باشند ، اما از آنجا که اهل ایمان و باور شایسته خطاب الهی در خصوص فرمان الهی اند ، چه اینکه داوطلب بندگی و اطاعتند ، تکالیف شرعی را در خطاب به ایشان تعیین فرمود ، لذا توجه خطاب به ایشان آنرا از دوش دیگران بر نمی دارد .
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      0 0
      داستان زن یهودی و پیامبر ؟ توضیح ؟
  • IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    22 18
    افرین بر نویسنده حرف حق گفتی
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    22 28
    مگه شما زمان پيامبر بوده اى كه ميدونى لباس پيامبر چه شكلى بوده پيامبر انقدر از مردم و شبيه مردم بودن
    • محمد IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      20 11
      شما سطح فکر و دغذغه ت شده لباس پیغمبر در صورتی که نص صریح ایه قرآن در باره حجاب را فراموش کرده اید. سوره نور آیه 31 و سوره احزاب آیه 59، حتما بخون!
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      19 7
      لباسی که شما الان میپوشی ببین از کجا اومده؟
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    5 10
    درود
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    16 28
    اینقدر کبری وصغری نکنید به جان هم نیفتید اگر هر مسئله ای در جامعه موجب تعارض شد برای حل آن به ارای مردم یعنی دمکراسی اسلامی مراجعه کنیم دیگر بهانه دست دشمنان خارجی نخواهیم داد
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      19 13
      مگر الآن بر اساس همان دموکراسی اسلامی حکومت تشکیل ندادیم ؟ و مگر قانون حجاب و امر به معروف و نهی از منکر مصوبه مجلس برآمده از آن نیست ؟
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      6 6
      بعد از فوت رسول الله هم همین اکثریت یک انتخاب اشتباه داشتن و رفتن سراغ ابوبکر اما حکم دین چیز دیگه ای بود و شرع حکم به تبعیت از علی علیه السلام می کرد بنابر این نمیشه در احکام دین به نظر اکثریت رجوع کرد
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      3 7
      دمکراسی اسلامی ! از کجا آمده است ؟ چرا نظرات به بن بست خورده غربی را تکرار می کنید هیج موقع آرای مردم بر حکم الهی ارجحیت ندارد در طول تاریخ همیشه پیامبران و اولیاء الهی ارشاد گر اکثریت مردمی بودند که می خواستند به راههای متفرق بروند در قران بطور مکرر اشاره شده که اکثریت مردم راه را تشخیص نمی دهند پس راه اصلی نجات راه خدا و احکام الهی است
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    29 16
    اگر می خواهیم سخنان کسی را نقد کنیم نباید با فحش و تهمت و برچسب زنی باشد با منطق و استدلال باید باشد . تا کوچکترین نظری خلاف عقایدمان می شنویم رگ های گردنمان بیرون می زند ، چشم ها را می بندیم و دهان را باز می کنیم . با آرامش هم می توان نظر مخالف داد و دافع نبود .
  • علی IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    21 12
    آیا در قران،لفظی ازحجاب اجباری بکاررفته است؟
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      33 19
      یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً؛(احزاب/59) اى پیامبربه همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها [روسرى ‏هاى بلند] خود را بر خویش فروافکنند، این کار براى اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است (و اگر تا کنون خطا و کوتاهى از آنها سر زده توبه کنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است.»
    • اجبار برای همه گناهان از جمله بدحجابی قابل اعماله IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      13 15
      مرحله سوم امر به معروف و نهی از منکر ، اعمال قدرت و اجبار برای برخورد با همه معاصی است ، و عدم رعایت حجاب هم یکی از معاصی است ، در ضمن به جهت پیشگیری از هرج و مرج این مرحله الآن به عهده حکومت است .
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      5 10
      با سلام اولا که در این آیه ظاهرا صحبتی از اجبار نشده فقط گفته شده بگو اما واقعیت این است که کلام خداست. در شرعا کلام صریح خدا یعنی واجب. این ار که همه میدانند مثل اینکه قران میگوید نماز بخوانید خوب ظاهرا نگفته واجب است اما در عقل خوب واجبا است دیگر دوما ظاهرا در آیه گفته شده به زنان مومن بگو نه کسانی که هیچ اعتقادی ندارند خوب این به معنی واجب نبودن نیست بلکه به معنی این اینه که هرکس رعایت کند از مومن بودن اوست. و نشانه مومن است. سوما جلباب و نوع حجاب قابل تفسیره اما در اينكه منظور از ((جلباب )) چيست مفسران و ارباب لغت چند معنى براى آن ذكر كرده اند: 1- ملحفه (چادر) و پارچه بزرگى كه از روسرى بلندتر است و سر و گردن و سينه ها را مى پوشاند . 2-مقنعه و خمار (روسرى ). 3- پيراهن گشاد. گرچه اين معانى با هم متفاوتند ولى قدر مشترك همه آنها اين است كه بدن را به وسيله آن بپوشاند (ضمنا بايد توجه داشت ((جلباب )) به كسر و فتح جيم هر دو قرائت مى شود).اما بيشتر به نظر مى رسد كه منظور پوششى است كه از روسرى بزرگتر و از چادر كوچكتر است
    • AT ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      3 4
      به ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸ با این حساب نماز هم اجباری نیست. شما باید بدانید این دستور و احکام قرآن اولا معنای واجب دارد و احدی از مسلمانان در 14 قرن گذشته جز معنا را برداشت نکرده است. ثانیا : قرآن ادامه و تکمیل کننده کتابهای آسمانی قبل است مگر آنکه حکمی را منسوخ کند. تورات به صراحت حجاب را واجب کرده و در اسلام هم هرگز این حکم تورات نسخ نشده است. تنها قدری ساده تر شده. یعنی اجبار پوشاندن صورت که برای زنان یهود هست در اسلام حذف شده است و صرفا مستحب است.
  • عبدالرحمن IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    5 11
    قد بلیت الامه براع مثل راع امثالهم. اللهم نجنا منهم .... این تذهبون.....
  • عبدالرحمن IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    22 34
    از این قوم بعید نیست تا دو روز دیگر اصلا منکر خداوند و قبر و قیامت و حساب و کتاب الهی شوند.!!!!! اینها در کجا تحصیل کرده اند؟؟؟؟
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    12 10
    آیا آيات حجاب توصيه به همسران پيامبر است فقط برای باقی مردم نیست؟
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      15 12
      آیه 30 سوره نور: ای رسول ما، به مردان مؤمن بگو تا چشمها بپوشند [نگاه‏هایشان را کوتاه کنند یعنی هنگام نگاه به یکدیگر به صورت خیره به هم نگاه نکنند. از نگاه به گونه وراندازی پرهیز کنند] و فروج و اندامشان را (از کار زشت با زنان) محفوظ دارند که این بر پاکیزگی (جسم و جان) شما اصلح است و البته خدا به هر چه می کنید آگاه است. آیه 31 سوره نور: ای رسول به زنان مؤمن بگو تا چشمها را (از نگاه ناروا) بپوشند و فروج و اندامشان را از عمل زشت محفوظ دارند و زینت و ارایش خود را جز آنچه قهرا ظاهر می شود بر بیگانه آشکار نسازند و باید روسری (مقنعه) خود را بر روی سینه و گریبان خویش قرار دهند و زینت و جمال خود را آشکار نسازند جز برای شوهران خود و پدران و پدران شوهر و پسران خود و پسران شوهر و برادران خود و پسران برادر و خواهران خود و زنان خود (یعنی زنان مسلمه) و کنیزان ملکی خویش و اتباع (خانواده که رغبت به زنان ندارند) از زن و مرد یا طفلی که هنوز بر عورت و محارم زنان آگاه نیستند (و از غیر این اشخاص مذکور احتجاب و احتراز کنند) و آن طور پا به زمین نزنند که خلخال و زیور پنهان پاهایشان معلوم شود [بگونه ای راه نروند که جلب توجه کنند] و ای اهل ایمان همه به درگاه خدا توبه کنید باشد که رستگار شوید. آیه 33 احزاب: و در خانه هایتان بنشینید و آرام بگیرید [و بی حاجت و پرورت از منزل بیرون نروید] و مانند دوره جاهلیت پیشین آرایش و خود آرایی نکنید و نماز به پا دارید و از امر خدا و رسول اطاعت کنید. آیه 59 احزاب: ای پیامبر به زنان و دختران خود و زنان مؤمن بگو که به زنان مؤمن بگو که جلباب‏های (روسری) خویش را به خود نزدیک سازند [روشن است که وقتی به زن بگویند روسری ات را به خود نزدیک کن مقصود این است آن را رها نکن، آن را جمع و جور کن و خود را با آن بپوشان] که این کار برای اینکه آنها شناخته شوند از تا از تعریض و جسارت آزار نکشند بر آنان بسیار بهتر است و خدا آمرزنده و مهربان است.
  • عبدالرحمن IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    20 12
    پول و ثروت و مقام و شهرت چه بلایی که سر بشر نیم آورد؟!!! یارب مباد که گدا معتبر شود/ گر معتبر شود ز خدا بی خبر شود
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    20 23
    در سال 97 پروژه حجاب ستیزی اصلاح طلبان وارد فاز نهایی خود میشود و زنها و خواهرهای آنان در سطح بسیار وسیع بصورت بی حجاب در خیابانها ظاهر میشوند .
    • نام حقیقیشان ببریم نه نام دروغین و برعکس IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      26 6
      چرا میگیم اصلاح طلبان ؟! چرا دروغ اولشون رو قبول کردیم ؟! مگر قرآن نمی فرماید : ألا إنهم هم المفسدون ، آگاه باشید حقا آنان همان فساد برپاکنندگانند ؟! مگر آنچه ما از اینها می بینیم و می شنویم غیر از این است ؟!
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    4 4
    بهتره اول تفسیرقران روبخونند بعد حرف بزنند.
  • مهدی IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    11 32
    هیچ جای قران، از حجاب چیزی گفته نشده ؟
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      4 4
      خواب زیادی خوب نیست
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      2 4
      شما واقعا با خودت چند چندی؟
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    15 10
    ژورنالیست محترم: از شما سوالی دارم " آیا به نظر شما عملکرد جمهوری اسلامی ایران آن طور که از اسم و نامش و آرمان هایش بر می آید بوده است یا خیر؟ خواهشا منطقی پاسخ بدهید نه از روی شور ناگهانی
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      12 10
      به خاطر ضعفهای عملکریمون ، جمهوری اسلامی بده ؟ کجا عملکردها کاملا درسته که ما ... ؟ الآن همین انعکاس مطلب فوق و تلاش کاربران برای سالم سازی محیط جامعه یک فعالیت جمعی خوب است یعنی جمهوری اسلامی
    • AE ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      1 2
      اشکال به مسلمانی ماست!وقتی به کسی رای میدی که با ....میاد ومیگه درجواب خبرنگار که مردم معترضند؛؟مردم به چیزهای دیگه هم معترضند...!خب مطالبات اقتصادی یعنی پر...
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    35 9
    خام کردن مردم با شعارهای شهوتی و آزادی حجاب و ... دیگه خریداری نداره جز چند تا بی ادب که اونا هم مطمئنن با خودشونن
  • sghld IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    20 11
    خدمت عزیز شما بعضی چقدر احمقند. مملکت را بار کامیون کردند و دارند می برند، و فساد و تلرام و اینستاگرام و بعضی گیر حجاب یا بی حجابی اند.
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      7 5
      چقدر کوچکیم که فکر شیطانی کوچک انگاری گناه را به عنوان دارو می نگاریم و مشکلات دیگر را برای توجیه توصیه به غفلت به رخ می کشیم !
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    21 6
    جامعه با بی حجابی به سمت بی بند و باری میره اما با دزدی و اختلاس و دروغ و ریا و ... هم به سمت بی بند و باری میره
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      8 4
      پس باید با هر دو مبارزه کرد نه آن که به بهانه لزوم توجه به یکی از توجه به دیگری باز داریم
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    17 8
    دلیل اینکه اینها ایقدر از کیهان بدشون میاد همینه . کیهان مثل موشک بالستیک نقطه زنی میکنه و این برای جریان نفوذیه بهایی ، خیلی دردناکه.
  • علی IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    9 3
    این آقایان تا الان کجا بودند حالا که نمی توانند ملیلرد ی بخورند به احکام اسلام گیر می دهند . واقعا دنبال منافع خودشان هستند .
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    4 2
    احسنت!
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    16 5
    مشرق نزن این حرفو! همین لباس مقدس ابزار کارشه! اگه بذاره کنار چجوری نون بخوره!
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      2 1
      شیطون هم از سابقه سجده هزاران سالش سوء استفاده کرد پس سجده بده ؟
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      2 0
      درسته! متاسفانه برای بسیاری از قشر روحانیت این لباس شده وسیله دنیا طلبی!
    • AE ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      1 0
      بعضی آخوندها ,از دسته آخوندایی هستند که جهنم از بوی تعفنشون به شکوه درمیاد.
  • ali IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    16 8
    افساد طلب که دیگه شاخ و دم نداره از این بهتر نمیشه
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      11 3
      احسنت ؛ به دروغ و برعکس نامشان را اصلاح طلب ! می نهند ؛ اما ما که نباید دروغ آنها رو تایید کنیم
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    10 2
    در سوره نور، آیه 31 در مورد حجاب خداوند می‏فرماید: «و قل للمومنات یغضضن من ابصارهن و یحفظن فروجهن و لا یبدین زینتهن الا ماظهر منها ولیضربن بخمرهن علی جیوبهن...؛ و به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را [از هر نامحرمی] فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را آشکار نگردانند مگر آنچه که از آن پیداست و باید روسری خود را بر گردن خویش [فرو اندازند]...». (این آیه در چند بخش به وظیفه زنان در زمینه نگاه، پوشش و... پرداخته است
  • US ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    5 2
    درود
  • رضاا IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    27 22
    اخه تا کی میخواهید با این لیچار گفتن و ها و متهم کردن همه به صهیونیست بودن و منافق بودن به حیات خودتون ادامه بدید . تا کی توهین به عاشورا و پرچم و فلان رو بهانه کنید . مشرق جان اتفاقا دقیقا برعکسه شما مثه کبک سرتون زیره برفه . بیا بالا عمو جون کل نظام وجودش در خطره دیگه بحث از حجاب گذشته عمو جون
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      11 20
      اگر خطری نظام رو تهدبد بکنه وجود نجس بعضیهاست که واقعیات عالم نمای خودشون رو انکار می کنند ؛ و البته امت حزب الله اجازه برخی غلطها رو به حول و قوه الهی به مسوخین نخواهد داد .
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      6 38
      تو و اون اربابات توی خطرین عمو قراضه .یشین نق نق نزن .
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      1 5
      تو یک بی غیرتی!
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    8 2
    ولا یبدین زینتهن الا لبعولتهن...حکم مواردی را که زنان می‏توانند در آنجا حجاب خود را برگیرند و زینت پنهان خود را آشکار سازند بیان کرده است
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      5 0
      ابتدا منع از ابراز زینتو زیبایی سپس موارد مستثنی را فرموده
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    9 2
    (يا ايها النبى قل لأزواجك و بناتك و نساء المؤمنين يدنين عليهنّ من جلابيبهنّ)احزاب/59 اى پيغمبر به زنان و دخترانت و زنان مؤمنان بگو تا جلبابهاى خود را نزديك آرند. و نيز اين آيه: (ولايبدين زينتهنّ إلاّ ما ظهر منها و ليضربن بخمرهنّ على جيوبهنّ)نور/31 و آشكار مكنند زينت خود را جز آنچه پديد است از آن, و بزنند خمارهاى خود را بر جَيبهاى خويش.
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    8 1
    آیه ۳۱ سوره نور و آیه ۵۹ سوره احزاب به طور صریح به این بحث پرداخته اند: «وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَکَتْ أَیْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَهِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلى‏ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفینَ مِنْ زینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمیعاً أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛(سوره 31نور) و به زنان مؤمن بگو که چشمان خویش فروگیرند و شرمگاه خود نگه دارند و زینتهاى خود را جز آن مقدار که پیداست آشکار نکنند و مقنعه ‏هاى خود را تا گریبان فروگذارند و زینتهاى خود را آشکار نکنند، جز براى شوهر خود یا پدر خود یا پدر شوهر خود یا پسر خود یا پسر شوهر خود یا برادر خود یا پسر برادر خود، یا پسر خواهر خود یا زنان همکیش خود، یا بندگان خود، یا مردان خدمتگزار خود که رغبت به آن ندارند، یا کودکانى که از شرمگاه زنان بى‏ خبرند. و نیز چنان پاى بر زمین نزنند تا آن زینت که پنهان کرده‏اند دانسته شود. اى مؤمنان، همگان به درگاه خدا توبه کنید، باشد که رستگار گردید..
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      6 4
      در قرآن توصيه به زنان پيامبر و زنان مومن شده است اما منظور همه زنان است نمیشود که برای یکی واجب باشد برای دیگران نه
    • AE ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      0 1
      اینجوری که شما میفرمایید؛شما یا ملحدی ویا غیر مسلمان؛وشامل مراتب حقوقی آن میشوید؛مثلا حق ازدواج دائم با دخترانتون نیست وحق ازدواج بامردانتان به کل نیست...
  • اسلام دوست IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    12 2
    با توجه به سخنان بی اساس این آقای روحانی نما که گفته است «روی کار آوردن اراذل و افراد پست و به حاشیه راندن افراد لایق از علائم سقوط حکومت است» درست است و علی الظاهر منظور این آقای فریخته همفکرهای ایشان یعنی همین ... و ...در دولت فخیمه است . و خدا نیاورد آن روزی را که مردم تکلیف انواع شما بی سوادها ودوستانتان را از سریر قدرت به پائین بکشانند .
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    14 3
    با اینکه ...ویی این روحانی نمای نفسانی واضح است می شود بررسی کرد که چرا تا قبل از تماس حضرات با دنیای غرب حرفی در انکار حجاب در تمام مسلمانان وجود نداشت و حالا ناگهان عده ای رسما به تقلید از اومانیستها قصد حذف و یا نادیده گرفتن قرآن و روایات و اجماع همه مسلمانان را دارند. اما بگذارید الا فرض کنیم این آقا راست می گوید و در اسلام اصلا حرفی از حجاب نیست! اما ایشان جواب دهد کجای اسلام گفته پرداخت بیمه شخص ثالث و یا چراغ راهنمایی واجب است؟ آیا قانون چیزی جز اجبار است؟ آیا نمی شود قانون پرداخت بیمه یا کلاه کاسکت یا ممنوعیت دزدی و قتل و... همنه را اختیاری کرد و گفت باید خود مردم به این درجه از درک برسد که آگاهانه و با اختیار قوانین را رعایت کنند؟ و آیا این همه موارد تخلف در کشور از این قانونها وجود ندارد؟ قطعا چرا. پس چرا هیچ کس خواستار حذف این قوانین نیست؟ حال این حرفها که برای قانون بشری بود. جایی که قانون الهی برای انجام کاری وجود دارد عده ای با کدام منطق ساز مخالف می زنند؟ جالب اینکه بین همه قوانین حجاب ساده ترین قانون است. کدام عقل سلیمی باور می کند استفاده از یک روسری چند گرمی برای زنان سخت تر از ساعتها آرایش و پوشیدن لیاسهای تنگ و بدن نما باشد؟ قضیه بسیار واضح است. این عده دشمن خدا هستند. هر قانونی هر قدر اجباری و سختگیرانه باشد از نظر آنها تا ساخته بشر باشد بلامانع است. اما هر قانونی که دستور الهی است باید شکسته شود. غربیها اینکار را با حذف حجاب در قرن 19 آغاز کردند و حالا ازدواج قوم لوط را رسمیت می دهند. باز هم به بهانه اینکه خواست مردم است! یعنی رسانه ها اول چند نسل مردم را شستشوی مغزی می دهند و ارزشهای جوامع را عوض می کنند و سپس به این حرکات رسمیت قانونی می دهند. بعد هم می گویند دموکراسی است! آری. دموکراسی تنها ابزار فراماسونرها برای وارد کردن انسانها به سجده در مقابل شیطان است. غربزده های ایرانی هم هر کار غرب بکند را کورکورانه می پذیرند. اگر غربیها حجاب را قانون کند آنها دیگر اعتراضی به قانون حجاب نخواهند داشت.
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    11 2
    خیلی پررو و وقیحند که در شهر امام رضا چنین چیزهایی می گویند!
  • مهدی ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    13 2
    اقای منتجب نیا به دلیل همان حدیث حضرت علی دولت تدبیر به خاطر حضور اصلاح طلبان نامرد شایسته سرزنش است
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    11 2
    حوزه علمیه باید مجوزی برای اظهار نظر در باب آیات و روایات داشته باشد که تنها در صورتی که توانایی افراد بر فهم دقیق قرآن و احادیث کاملا اثبات شود، به آنها داده شود. چرا هر کسی که فقط چند سال درس خوانده آن هم معلوم نیست چقدر واقعا می فهمد باید بتواند این لباس را بپوشد. کم از این دسته روحانیون ضربه نخورده ایم. قطعا مسئولان حوزه باید اقدامی بکنند
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    12 1
    حوزه علمیه باید مجوزی برای اظهار نظر در باب آیات و روایات داشته باشد که تنها در صورتی که توانایی افراد بر فهم دقیق قرآن و احادیث کاملا اثبات شود، به آنها داده شود. چرا هر کسی که فقط چند سال درس خوانده آن هم معلوم نیست چقدر واقعا می فهمد باید بتواند این لباس را بپوشد. کم از این دسته روحانیون ضربه نخورده ایم. قطعا مسئولان حوزه باید اقدامی بکنند
  • داریوش IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    12 4
    اصلاح طلبان اینگونه بجان مردم و هم دیگر افتادند واصولگرایان هم که بجان اموال مملکت و اختلاس افتادند خدا به داد مردم برسد که گرفتار این بازی های سیاسی و حرف های صد من یه غاز شدند بابا در مردم گرانی وبیکاری و توان پائین مردم برای گذرای زندگی هستش درد مردم آلودگی هوا و گرد خاک وبیماری هستش درد مردم این است که هروز خبر اختلاس هزاران میلیارد از بیمه و صندوق ها ی بازنشستگی و پتروشیمی هستش
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      0 4
      داریوش تو زیاد حرص نخور پوستت خراب میشه!
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      1 11
      زر زر نکن!
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      10 3
      1- دزدیها و هیزیها کار خود افسادطلبای ملعونه! 2- حرف از حکم الهی حجاب زدن حرف صد من یه غاز نیست! 3- اینا که گفتی درده خیلیم درده ولی درد بی حجابی و بی عفتی هم درد کمی نیست بلکه از دردهای دیگه بزرگتره!
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    23 3
    حجاب بهانه است انقلاب نشانه است
  • سهیل بشردوست DE ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    11 1
    گور غیر خودی ها و مزدوران اسراییل و بهایی ها بدست خودی ها کنده خواهد شد...
  • DE ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    12 7
    عزیزم در ایران هیچ جیز اجبار نیست حق انتخاب داری. الان شما حجاب میبینی در ایران خداییش؟ اتفاقا مشکل اینه که مردم ازادانه و اگاهانه انتخاب نمیکنند . مثلا ساپورت لباس فاحشه ها اسست در دیگر کشورها اما دخترهای ایرانی میپوشند در خیابانها و ....پس باید به عقل و منطق باید گردن دهی و حیا و پاکی و خانواده ها را حفظ کنیم
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      7 4
      درسته! خیلی از دخترا و زنهای ایرانی خودشون رو به شکل فاحشه ها زینت میدن و لباس اونا رو میپوشن مثل ساپورت و بوتهای ساق بلند! زمینی که این بی شرمها روش راه میرن میخواد دهن باز کنه!
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    12 3
    محض اطلاع اين آقاي روحاني نما حجاب براي اديان ديگر هم بوده و هست راهبه ها حجاب را بطور كامل رعايت مي كنند
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    15 3
    حالا می فهمیم چرا امام زمان ع از این همه جمعیت به اصطلاح مسلمان فقط 313 نفر یار ایشان هستن چون در این دوره امامان هم دارن زیر سوال میرن
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      7 2
      و این که برخی از خواص جلو امام زمان (عج) می ایستند و حضرت آنها را از سر راه برخواهند داشت
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    2 5
    وقتی دادگاه به اصطلاح ویژه روحانیت در مقابل عمامه به سری که رسما معاد و وجود جهنم را انکار می کند ساکت است چرا این دشمن خدا حجاب را انکار نکند؟
  • ایرانی واداده IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    4 3
    آیات ذکر شده از قران مجید که دوستان استناد کردند همه در مورد اهمیت حجاب میباشد . درست . ولی اسلام هیچوقت از زور واجبار برای ترویج یک فرهنگ و آموزه های دینی استفاده نکرده است که مصداق آیه شریفه " لا اکراه فی الدین قد تبین الرشد من القی ...الی آخر میباشد. مبنی هر دین و خصوصا دین اسلام اختیار است . انبیاءالهی برای تبلیغ وتعلیم هیچکاه از زور واجبار استفاده نکردند و برعکس راه وچاه را به مردمشان نشانداده وانتخاب را به عهده آنها گذاشته اند .انسان ذاتا حریص است به آنچه که منع شده است . درعوض دین اسلام دین جاذبه هاست یعنی اگر فواید هر "بایدها "وضرر هر "نبایدهایی "که در دین اسلام به آن تاکید شده است به خوبی معرفی گردد نه تنها کسی حریص به انجام آن می کردد بلکه آنرا سرلوحه زندگی خود قرا خواهد داد. در شروع انقلاب آگرچه رهبر انقلاب زنان را مخیر به پوشش چادر کردند ولی به مرور زمان پوشش چادر برای زنان ایران یک فرهنگ شد چرا؟ چون آنها آسیب هاییکه از بد حجابی وبی حجابی مشتق گردیده بود و جامعه را به ورطه هلاکت نزدیک کرده بود را احساس کرده و نتیجه آن شد که خود زنان ایران حجاب را امری ضروری میدانستند .اما امروزه جوانان ما تحت تاثیر تبلیغان بیگانگان وبدخواهان ایران به نا کجا آباد کشیده شده که در این خصوص متاسفانه مواضع تند وگاها بیجا ونااگاهانه مسیولین هم موجب تسریع این مقوله گردیده است.
  • احمدخواجوند IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    10 5
    باعباوقبای فاستونی انگلیسی لباس پیغمبرمحقق نخواهدشد
  • GB ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    4 10
    به این اقا بگین دختر و زن خودشو بی حجاب کنه بعد به زن مردم بپردازه واقعا خجالت اوره از این انتظار دیگه ای نمیتونه داشت
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    5 2
    اگر براي احكامي مثل نماز و روزه بايد قانون تصويب كرد براي حجاب هم همينطور كنيد
    • AE ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      1 1
      واقعا سطح شعورت همینه...!نماز فردیه ؛روزه فردیه ولی درملاعام روزه خواری کنی,حد میخوری!!حجاب فردیه!؟یعنی اگه نماز نخونی کسی میاد بهت حد میزنه؟؟؟
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      1 1
      ترک نماز و روزه لزوما مرئی نیست ، اما بی حجاب و بدحجاب وقتی وارد صحنه اجتماع می شود نامرئی است ؟ در مساله برخورد با بدحجابی مساله تبعات زیان بار آن است آیا عواقب آن قابل انکار است ؟
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    8 8
    مرگ بر ترکیه و نوکرانش
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      2 1
      مرگ بر نوكران روسيه و چين و داعشي هاي مزدور ، زنده باد ملت ايران
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    3 5
    خداوندا یعنی با این همه بی حیایی و بی عفتی و بی غیرتی لجام گسیخته در ایران که حتی روحانی نماهای بی دین هم حامی اونا شدن موعد ظهور منجی موعود(عج) نرسیده؟! قربونت برم ای حکیم توانا ای قادر متعال دیگه میخوای این یک وجب پارچه رو هم از بدنشون بزنن کنار تا «کما ملئت ظلما و جورا» محقق بشه؟! اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    5 4
    نفرین پیامبر(ص) و حضرت زهرا(ص) شامل حالت ای افساد طلب بی دین!
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    4 8
    شیطان احساس خطر کرده و به دست و پا زدن افتاده و پروژه بلند مدت اندولیزه سازی ( به انحطاط کشیدن مسلمانان اندلس اسپانیا با ترویج بی بندباری و شهوترانی و تصرف آنجا توسط مسیحیان ) ایران رو داره شتابزده اجرا میکنه . غافل از اینکه ایران امروز با آندلس چند صدسال پیش خیلی فرق داره . اصلا ملت ایران با تمام مردم دنیا فرق دارند
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      0 0
      هیچ فرقی ندارند. این صهیونیستها هستند که با تفاسیری که از کتاب مقدس دارند مردم عیلام (= ایران) از روز اول در فکر کندن ریشه مردم ایران بودند. برای همین همزمان با اعلامیه بالفور در 1917 برنامه قتل عام مردم ایران در وحشتناکترین قحطی ساحتگی و سیستماتیک تاریخ اتفاق افتاد.
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    0 0
    دوستان یک سوال برام پیش اومد که نتونستم براش جوابی بیابم دوستانی که اطلاع دارند ما رو هم اگاه کنن «وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَكَتْ أَیْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلى‏ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفینَ مِنْ زینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمیعاً أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ؛[نور/۳۱] و به زنان مؤمن بگو كه چشمان خویش فروگیرند و شرمگاه خود نگه دارند و زینتهاى خود را جز آن مقدار كه پیداست آشكار نكنند و مقنعه ‏هاى خود را تا گریبان فروگذارند و زینتهاى خود را آشكار نكنند، جز براى شوهر خود یا پدر خود یا پدر شوهر خود یا پسر خود یا پسر شوهر خود یا برادر خود یا پسر برادر خود، یا پسر خواهر خود یا زنان همكیش خود، یا بندگان خود، یا مردان خدمتگزار خود كه رغبت به آن ندارند، یا كودكانى كه از شرمگاه زنان بى‏ خبرند. و نیز چنان پاى بر زمین نزنند تا آن زینت كه پنهان كرده‏اند دانسته شود. اى مؤمنان، همگان به درگاه خدا توبه كنید، باشد كه رستگار گردید.» مگر نه اینکه اشاره این آیه و آیات دیگر به زنان مومنه است ولاغیر؟
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    2 0
    حاج آقا مسئلتون؟! تا چه میزان حجاب آزاد شود؟ فقط روسری برداشته شود ؟ دامن کوتاه مجاز شود؟ بیکینی مجاز شود؟ شاید یکعده بگویند فقط روسری براداشته شود..خب عده ای هستند که بگویند نه دامن کوتاه هم مجاز شود...باز عده ای هم خواهند گفت بیکینی چرا مجاز نشود.... اگر قدرت دست طیف اولی ها بیافتد به دومی ها و سومی ها چه پاسخی خواهند گفت؟ اگر قدرت دست طیف دومی ها بیافتد به طیف سومی ها چه پاسخی خواهند گفت؟ با این تفاسیر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    1 1
    بي حجابي يعني سرقت از حريم امنيت خانواده ها و جامعه. هر قدر بي حجابي گسترش يابد، فساد فراگيرتر مي شود.
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    2 1
    انسان بايد انسانيت و شرافت و عقلانيت داشته باشد ، هيچ اجباري در دين نيست ، عمروعاصها و خوارج هم ادعاي دينداري داشتند و از طرفي بيت المال را ميچاپيدند . عدالت و احترام به خواست ملت و آزادگي بالاترين دينداريست
  • AE ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    1 0
    ببین چه چیزی رو این افساد طلبها گیر آوردن؛باهاش افتضاحاتشون رو ماله کشی کنند واعتراضات مردم رو جهت میدن!!!واقعا اینا منافقند...
  • AE ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    3 1
    حجاب اجباریه وبس؛شما وقتی امیرالمومنین دربازار رد میشه واختلاط زن ومرد رو میبینه چی میگه؟؟؟ چرا از امیرالمومنین سواستفاده میکنی؟چرا لعن ونفرین پیامبر در احادیث بیحجابی وبدحجابی ,به خصوص درآخرالزمون رونمیخونی!؟
  • AE ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    2 1
    کجای قرآن گفته که مردها باید عورتشونو بپوشونند!!؟همین آیه سوره نور؛ودر کجای قرآن گفته مردان غیر مسلمان نباید با شورت بیان تو خیابان !!!؟؟؟؟یا عورت تا کجاست؟کسی جواب داره؟؟؟!!! ولی شما در احادیث میبینید؛پیغمبر به مردی که رانش معلوم بود فرمود ران,جزو عورت است وبپوشان...! در مورد زن هم همینطوره احادیث به روشنی مشخص کردند؛صورت وکف دست؛برای زن وبرای مرد قسمتی از سینه و ساقها ودستهاوسرو گردن؛اگر قرار بر بیحجابی باشد مردان اولویتند,,,,,!!ولی چرا اینکارا رو نمیکنند ولی بعضی زنها استقبال فراوان میکنند؟؟؟؟؟من از این زنان بیزارم,چون بیحیا وبی عفت ودعوت کننده به شهوتند....
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    0 0
    سلام،اینکه حجاب مناسب از وسوسه های شیطانی تا حدی ممانعت می کند همه آن را قبول دارند و اینکه چرا در این زمان حساس به این مقوله زیاد پرداخته میشود بایستی قبول کرد رسانه های فارسی زبان خارجی 24 ساعته روی این مسئله کار می کنند.وبا توجه به بروز فساد های گسترده در داخل کشور جمهوری اسلامی ایران که هیچ کسی هم جوابگوی مسئله نبوده لذا برای بیان مخالفت با بوجود آورندگان چنین معضلات که اسلامی بودن روش حکومت پشتوانه آنها است،اقدام به رفع حجاب می کنند کاری که ظرافت خیلی زیادی برای مقابله با آن مورد نیاز می باشد.نتیجه اینکه عناصر حکومت و دولت بایستی اقدامات عملی موثر سیاسی واقتصادی را در جهت رفع فقر وجلب رضایت عموم ملت را در کوتاهترین زمان ممکنه مبذول دارند. اگر نمیتوانند مردم را بحال خود بگذارند.
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    2 2
    آقا من واقعا برام سواله، تو قرآن میگه به زنان "مومن" بگو. یعنی شرط ایمان داشتن حجاب داشتنه. لااکراه فی الدین هم که داریم. تو حجرات هم خطاب به بعضیا گفته "نگویید ایمان آوردیم، بگویید اسلام آوردیم". خوب پس اگر زنی ولو مسلمان حجاب رو نخواد ممکنه، فقط از دایره ایمان خارج میشه نه اسلام. تو را به خدا جواب بفرمایید تا من از تردید درآم. مشرق بدجنس، سوالم رو بذار من جواب میخوام و برای مسخره بازی این مطلب رو ننوشتم. اگه نمی تونی لااقل خودت مقاله بذار. مرسی، اه.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    1 2
    مرده شور اصلاح طلبان را ببرن . یکمشت منافق دشمن اسلام و عصمت و پاکدامنی
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    1 1
    این ها به دنبال زیر سوال بردن اصل دین و اسلام هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس