کد خبر 827966
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰
سریع القلم

مذاکرات برجام توسط ایران بر اساس دانش بین‌المللی نبود چرا که این مذاکرات دچار هیجان و احساس بود و باید مطالعات بیشتری صورت می‌پذیرفت".

به گزارش مشرق، «حامد طالبی» درخصوص اظهارات اخیر مشاور سابق روحانی درباره برجام یادداشتی در کانال مصاف منتشر کرده که در ادامه میخوانید:


سریع القلم، مشاور سابق روحانی که روزگاری نیازی به دخالت نظرات مردم در برجام نمی دید امروز به نظراتی رسیده است که مردم اعم از "تاکسی داران" و "لبوفروشان" سه سال گذشته عنوان می کردند بدون اینکه مدرک دکتری خود را از دانشگاه های خارجی دریافت کرده باشند!

محمود سریع القلم حالا که بعد از آنهمه هشدار دلسوزان، برجام با شکست مواجه شده و تقریبا هیچ دستاوردی عاید ایران نشده، در پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت گفته است:

 "اگر دستگاه دیپلماسی ما در رابطه با موضوع برجام مشاور بین‌المللی می‌گرفت و متن مذاکرات ۲۲ جلدی آمریکا و چین را مطالعه می‌کرد که چه مواردی در سال‌های ۷۰ تا ۷۸ بین آمریکا و چین اتفاق افتاده است و چگونه مذاکرات را پیش بردند، قطعاً موفقیت بیشتری با دریافت امتیازات حاصل می‌شد.


مذاکرات برجام توسط ایران بر اساس دانش بین‌المللی نبود چرا که این مذاکرات دچار هیجان و احساس بود و باید مطالعات بیشتری صورت می‌پذیرفت".

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    23 1
    "مذاکرات برجام توسط ایران بر اساس دانش بین‌المللی نبود چرا که این مذاکرات دچار هیجان و احساس بود و باید مطالعات بیشتری صورت می‌پذیرفت" از کرامان شیخ ما (جناب سریع القلم) این است شیره را خورد و گفت شیرین است 4 ساله این حرفها رو منتقدین میزدند ولی اون موقع حواله مون دادید به جهنم جناب دکتر
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    17 8
    هه دانش بین المللی و مطالعه ۲۰۰ صفحه نمی خواست کافی بود کمی ولایت پذیر بودید تا و نصایح آقا اجرا میکردید ولی چه کنیم که برفای سر قله آلپ که از پنجره هتل کوبورگ دیده میشد دلتون رو برده بود
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      4 1
      ایول شما توی اون هتل بودی که به این قشنگی صحنه رو بیان میکنی؟
  • کیا IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    11 4
    برجام اصلا مذاکره نبود برجام دیکته کدخدا بر رعیت خود بود.................... شاید۱۴۰۸
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    10 0
    سریع البلم ! میخواد از اوبعنوان دلواپس نام ببرند که قابلیت خاصی است به هرکس ندهندش !!!؟ توپهلوان پنبه ای !! باعث هرخنده ایی !! باطری این روشنفکرا تموم شده معکوس گویی میکنند .
  • علی IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    13 1
    مغرور نادان و نفهم. ویژگی ابدی غربزدگان است
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    6 1
    سریع القلم و ضخیم المخ
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    9 2
    منظور این اقا این است که از خود غربی ها باید مشورت می گرفتیم. اینها مانند تقی زاده از نوک پا تا فرق سر به غرب وفادارند!!!
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    7 0
    جالبه این جماعت خرابکاری از نوع اول و دوم را باهم میکند بعد تازه یادش می افتد که باید سر کاسه توالت مینشسته!!!
  • ناشناس IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    2 0
    برای ما که همه مذاکرات،توافقات،کشورداری،.... بر اساس دانش بین‌المللیه! واقعا جای تعجب داره
  • سربدار IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    3 0
    رهبر معظم انقلاب در طول دوران مذاکرات هسته‌ای، در توضیح‌ چرایی عدم خوش‌بینی به مذاکرات با آمریکایی‌ها، طی دیدارها و سخنرانی‌های متعدد و متنوع نکات مبسوطی مطرح کردند که از آن جمله می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: - هدفشان از مذاکره پیدا کردن راه حل منطقی نیست، بلکه تحمیل نظراتشان است (اول فروردین ۹۲ حرم رضوی) - آمریکایی‌ها غیرقابل اعتماد، غیرمنطقی و ناصادق هستند (۳۰ تیر ۹۲ دیدار مسئولان نظام) - مذاکره با آمریکا جز در موارد خاص نه‌تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضرر هم دارد (۲۲ مرداد ۹۳ دیدار مسئولان وزارت امور خارجه و سفرا و نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور) - مذاکره با آمریکا مشکلات ما را حل نمی‌کند (همان) - از مذاکرات نه‌تنها فایده‌ای عاید نشد، بلکه لحن آمریکاییها تندتر و اهانت آمیزتر شد/ طلبکاری‌شان بیشتر شد (همان) - آمریکایی‌ها پس از مذاکرات نه‌تنها دشمنیها را کم نکردند بلکه تحریمها را اضافه کردند (همان) - اظهارات آمریکاییها نشان می‌دهد نمی‌شود به آنها اطمینان و اعتماد کرد (همان) - نگرانم، چون طرف مقابل حیله‌گر است (۲۱ اسفند ۹۳ دیدار خبرگان) - طرف مقابل به‌شدّت اهل فریب و دروغ و نقض‌عهد و حرکت در خلاف جهت صحیح است (۲۰ فروردین ۹۴، دیدار مداحان) - من هیچ‌وقت نسبت به مذاکره با آمریکا خوش‌بین نبودم (همان)
  • سربدار IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    5 0
    نوبری اضافه کرد: ما دیپلمات‌ها شعبده باز و جادوگر هستیم. ما همیشه موفقیم و هیچ وقت نمی‌بینید که یک دیپلمات بگوید من اشتباه کردم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس