کد خبر 827891
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
پرچم روسیه

مقامات ارشد پارلمان روسیه تأکید کردند، هرگونه استقرار سلاح هسته‌ای در اروپا توسط آمریکا با جواب قاطع روسیه رو به رو ‌می‌شود.

به گزارش مشرق، «فرانتس کلینتسویچ» معاون اول کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان روسیه امروز شنبه تأکید کرد، مسکو قادر است به استقرار احتمالی تسلیحات هسته‌ای در پایگاه‌های ناتو و آمریکا در شرق اروپا و پاسخ قاطع دهد.

بنا بر این گزارش، این قانونگذار ارشد روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» تأکید کرد: «اگر نیروی هوایی آمریکا به تسلیحات هسته‌ای مجهز شود و این نیروها نیز در پایگاه‌های آمریکا در شرق اروپا و پایگاه‌های ناتو در بالتیک و در پایگاه‌های نظامی کشورهای شوروی سابق مستقر شوند، مسکو به سرعت و قاطعانه پاسخ خواهد داد.

وی افزود، روسیه مجبور خواهد بود تا در این شرایط، از خود دربرابر هرگونه تهدید احتمالی حفاظت کند.

کلینتسویچ تأکید کرد: «روسیه قصد انجام هیچ حمله پیش‌دستانه‌ای علیه آمریکا ندارد. چرا که هیچ نیازی برای انجام این کار وجود ندارد. استفاده از تسلیحات هسته‌ای باعث نابودی تمدن بشری خواهد شد.»

این قانونگذار ارشد پارلمان روسیه ادامه داد: «دکترین جدید هسته‌ای آمریکا هیچ همخوانی با واقعیت امروز  ندارد و اقدامی تهاجمی علیه روسیه چین است.»

«لئونید اسلاتسکی» رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه نیز گفت: «دکترین هسته‌ای آمریکا می‌تواند باعث ایجاد رقابتی تسلیحاتی شود».

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد، مسکو امیدوار  است که آمریکا به زودی توضیحاتی درباره تعدادی از خطوط مبهم راهبرد هسته‌ای جدید خود ارائه دهد.

وی تأکید کرد: «این سند که روز جمعه در واشنگتن منتشر شد، نیاز بررسی و تحلیل دقیق است و انتظار داریم که در آینده‌ای نزدیک نشست‌هایی میان کارشناسان روس و آمریکایی برگزار شود تا همکاران ما در واشنگتن توضیحاتی درباره خطوط بسیاری در این سند که هنوز مبهم است ارائه دهند».

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه نسخه نهایی سند «بررسی وضعیت هسته‌ای آمریکا» که دکترین هسته‌ای رئیس‌جمهور این کشور را مشخص می‌کند را منتشر کرد.

به نوشته دیفنس‌نیوز، دولت آمریکا در سند جدید برای اولین بار آمادگی‌اش را برای تغییر در زرادخانه هسته‌ای خود اعلام کرده است. 

مطابق این گزارش، سند «بررسی وضعیت هسته‌ای» تا اندازه زیادی مسیر ترسیم‌شده در سند سال 2010 دولت اوباما را ادامه می‌دهد. در آن از پروژه‌های نوسازی هسته‌ای آمریکا استقبال شده است. 

با آنکه سند 2018 حاوی بخش‌هایی جداگانه درباره کره شمالی، چین و ایران است، تمرکز اصلی آن به وضوح روی روسیه و ضرورت توازن قدرت با این کشور است.

در حالی که روسای جمهور قبلی آمریکا استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را تنها به زمان استفاده کشورهای رقیب از سلاح‌های کشتار جمعی برای کشتار انبوهی از غیرنظامیان محدود می‌کرد، در سند جدید برای اولین بار خواسته شده به «حملات راهبردی غیرهسته‌ای» پاسخ هسته‌ای داده شود.  

به عبارت دیگر آمریکا ممکن است از این پس برای تهدیدهایی مانند حمله سایبری به مراکز فرماندهی هسته‌ای یا زیرساخت‌های شهری، اعم از شبکه برق یا سامانه کنترل ترافیک هوایی پاسخ با سلاح‌های هسته‌ای را در نظر بگیرد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    19 12
    آمریکای بیچاره همه باهاش دشمن شدن
    • صالح IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      13 10
      بیچارگی تو سرش بخوره جرثومه ی فساد
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      0 0
      احمق نشو توسط مشرق
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      0 0
      مرگ بر آمریکا درود بر روسیه امسال سال آخره شیطان کارش یکسره رجب بشه تمومه سفی میشه دیوونه.( سفیانی)
  • سعید IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    5 15
    روس در ایران پایگاه هسته ای داشته باشه!
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      3 0
      چی میزنی انصافا
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    1 2
    مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس