هیوندای کونا

هیوندای کونا جدیدترین خودروی کراس اوور کوچک کمپانی هیوندای است و طی چند ماه آینده وارد بازار خواهد شد.

به گزارش مشرق، هیوندای کونا جدیدترین خودروی کراس اوور کوچک کمپانی هیوندای است و طی چند ماه آینده وارد بازار خواهد شد. عرضه این خودرو در بازار آمریکا از ماه مارس آغاز می شود و مشتریان خواهند توانست مدل پایه این خودرو یعنی مدل SE را به قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ دلار خریداری کنند.


با احتساب دلار ۴۶۰۰ تومانی این رقم چیزی کمتر از ۹۲ میلیون تومان می شود و در ایران اگر بخواهید با این پول یک خودروی کره ای سوار شوید باید کیا سراتوی نسل قبل تولید داخل را خریداری کنید که آنهم با قیمت کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان از نوع آپشنال نیست و امکانات کمی دارد. گران قیمت ترین مدل هیوندای کونا نیز ۳۰ هزار دلار قیمت دارد.
 

هیوندای کونا

مدل پایه‌ی SE کونا به یک موتور ۲ لیتری با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر مجهز است که نیروی این موتور با استفاده از یک گیربکس شش دنده اتوماتیک به چرخ های جلویی انتقال پیدا می کند. اگر بخواهید مدل SE را به صورت چهارچرخ محرک خریداری کنید باید مبلغ ۲۰ هزار و ۸۰۰ دلار را پرداخت کنید.


متاسفانه هیوندای مدل کونا را تنها با گیربکس اتوماتیک عرضه می کند و خبری از گیربکس دستی روی این خودرو نیست.


تیپ بعدی این خودرو SEL است که ۲۱ هزار دلار در نسخه ی تک دیفرانسیل و ۲۲ هزار دلار در نسخه ی دو دیفرانسیل قیمت دارد. همچنین با پرداخت ۱۵۰ دلار علاوه بر قیمت خودرو می توانید تیپ SEL را با سقف مشکی رنگ خریداری کنید. از نظر موتور و گیربکس مدل SEL با مدل پایه SE یکسان است و تفاوتی ندارند. ‍
 

هیوندای کونا

مدل بعدی کونا مدل لیمیتد است که در این مدل از موتور قدرتمند ۱.۶ لیتری توربو استفاده شده است که می تواند ۱۷۶ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این مدل همچنین به یک گیربکس دوبل کلاچ از نوع ۷ سرعته مجهز است که عملکرد و راندمان بالایی دارد. قیمت این نسخه ۲۴ هزار دلار برای مدل تک دیفرانسیل و ۲۶ هزار دلار برای نسخه‌ی دو دیفرانسیل است.


گران ترین مدل هیوندای کونا نیز مدل Ultimate است که از نظر فنی با مدل لیمیتد یکسان است اما آپشن های رفاهی بیشتری دارد.


این مدل ۲۷ هزار دلار در نسخه ی تک دیفرانسیل و ۲۸ هزار دلار در نسخه‌ی دو دیفرانسیل قیمت دارد و اگر بخواهید تمامی آپشن ها را برای آن سفارش دهید قیمت آن به بالاتر از ۲۹ هزار دلار خواهد رسید.

هیوندای کونا


با توجه به صحبت های مدیران کرمان موتور این احتمال وجود دارد که در سال آینده شاهد واردات یا مونتاژ هیوندای کونا در بازار کشورمان باشیم، در این صورت قیمت ۱۵۰ الی ۲۰۰ میلیون تومانی برای این مدل به هیچ عنوان دور از ذهن نخواهد بود.

منبع: خودروبانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    60 0
    خداحق این ملت را از برخی مسولینی که با کم کاری و عدم مسئولیت نسبت به رسالتشان خیانت می کنند را بگیرد
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    24 0
    تازه این قیمت مدل سال ، چند مدل پایین تر را با چند میلیون میتوان خرید، مرگ بر امریکا!!!!!!!! واقعا متاسفم برای کشوری که همه چیزهای ان برعکس همه کشورهاست ،
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    10 0
    تازه این قیمت مدل سال ، چند مدل پایین تر را با چند میلیون میتوان خرید، مرگ بر امریکا!!!!!!!! واقعا متاسفم برای کشوری که همه چیزهای ان برعکس همه کشورهاست ،
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    28 16
    مشرق گوساله از یک طرف می گی ماشین تولید داخل مردم بخرند و از ایران خودرو و سایپا حمایت کنند واز طرف دیگه میگی ماشین کرونا هیوندا قیمتش این قدر تومان است فلان فلان تو دورویی شما به اصطلاح و...ها بی همتا هستید .اگر قیمت این ماشین تو امریکا ارزان است از اون بلاد کفر وارد کنید ولی به همان قیمت اینقدر هم به شعور مردم توهین نکنید .
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    34 0
    مهم اینه که یه هزار تا کارگر این صنایع داخلی به بهای جان هزاران هموطن و کلی ضرر اقتصادی ناشی از مصرف بیشتر سوخت اصطهلاک بیشتر و کاهش نارضایتی جامعه و اعتماد بنفس ملی یه حقوق بخور نمیری میگیرن
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    17 1
    خلایق هر چه لایق.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    11 0
    نامردااااا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس