کد خبر 827681
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۳
خبر ویژه

در حالی که رئیس‌جمهور و رئیس بانک مرکزی وعده کرده بودند، نرخ ارز کاهش پیدا کند، نرخ دلار مجددا تا ۴۶۵۰ تومان صعود کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

سایت انتخاب از سایت‌های حامی دولت نوشت: قیمت دلار باز هم بالا رفت. پس از حدود یک هفته کم‌نوسان در بازار ارز، دلار بار دیگر به کانال ۴۶۰۰ تومانی صعود کرده بود و به ۴۶۵۰ تومان رسید.


دلار اواخر آذرماه به ۴ هزار و ۱۸۷ تومان رسیده بود، در دی ماه در مسیر افزایشی قرار گرفت و در ابتدای بهمن‌ماه با اوج‌گیری هیجانات به بالای مرز ۴ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. با این حال، پس از رسیدن به این سقف قیمتی، در جاده کاهشی قرار گرفت و تا اوایل کانال ۴ هزار و ۵۰۰ تومان پایین آمد.


ولی‌الله سیف نهم بهمن در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان حباب نرخ ارز با توجه به روند کاهشی که در بازار آغاز شده، گفت:

بازار ارز در حال طی کردن شرایط خاص خود است و طبیعی است که بانک مرکزی طبیعتا بر این روند نظارت دارد؛ البته به نظر می‌رسد که یک التهاب در یک تا دو ماه گذشته در این بازار رخ داد که اکنون، در حال تعدیل شدن است.


او افزود: تا حدود زیادی کاهش نرخ ارز در بازار ادامه خواهد یافت، البته این کاهش در حد رقم و اعدادی خواهد بود که بتواند آن را برساند که حبابی در آن وجود نداشته باشد.


حسن روحانی رئیس‌جمهور هم دوم بهمن در گفت‌وگوی تلویزیونی گفته بود:

مردم باید بدانند که درآمد ارزی کشور از کل مخارج ارزی کشور به مراتب بیشتر است و سال آینده درآمد ارزی ما از امسال ان‌شاءالله بیشتر خواهد شد.


روحانی در پاسخ به این سوال که آیا خیال‌مان بابت دلار راحت باشد، بیان داشت: بله.


به نوشته انتخاب، آنچه دولت تاکنون نگفته دلیل افزایش قیمت دلار است. همه منابع اذعان دارند که درآمد ارزی دولت در حال حاضر حدود ۲۰ میلیارد دلار بیشتر از مخارج آن است. از طرفی، رئیس‌جمهور در همان گفت‌وگوی تلویزیونی مورد اشاره، بالا بردن عمدی قیمت دلار برای جبران کسری بودجه را با صراحت تکذیب کرد. اکنون سوال این است که پس چرا و با کدام منطق قیمت دلار بالا می‌رود؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس