کد خبر 827129
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
سود سهام عدالت

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: فردا ایثارگران، زنان سرپرست خانوار و دختران مجرد، فعالان قرآنی، قالیبافان، زندانیان تحت پوشش و تاکسیرانان سود کامل به حسابشان واریز می‌شود

به گزارش مشرق، بعد از اینکه سود سهام عدالت در مرحله اول به مشمولان پرداخت شد زمان آن فرا رسیده است که مرحله دوم پرداخت سود سهام عدالت آغاز شود. میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی، در نشست خبری سازمان خصوصی‌سازی درباره پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت گفت: مرحله تکمیلی سهام عدالت برای 16 گروه از جمله مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از 12 بهمن آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: مددجویان کمیته امداد و بهزیستی مشمولانی هستند که سهام یک میلیون تومان را کامل در اختیار دارند و از سود کامل 150 هزار تومانی برخوردارند.

بیشتر بخوانید:

تصمیمات جدید دولت در پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت

انتقاد پورابراهیمی از واگذاری سود سهام عدالت

پوری حسینی افزود: تنها چهار گروه کارمندان، بازنشستگان لشگری و کشوری و تأمین اجتماعی، کارگران فصلی و ساختمانی، روستاییان و عشایری که تحت پوشش کمیته امداد نیستند و کسانی که قبلاً تحت پوشش کمیته امداد بودند اما اکنون ­مددجو هستند چهار گروهی هستند که در دهه فجر سود آنها پرداخت نمی‌شود.

معاون وزیر اقتصاد گفت: از 60 شرکت موجود در سبد سهام عدالت 49 شرکت متعلق به سهامداران است، برآورد سود 3800 میلیارد تومان بوده که برای بیش از 49 میلیون نفر به‌تناسب سودی که داشتند سود تقسیم شد و در نتیجه برای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی و افرادی که سهام خود را تکمیل کرده‌اند ارزش کلیه سهام آن‌ها یک میلیون تومان است که سود این افراد 150 هزار تومان است و مابقی به‌نسبت ارزش سهام سود دریافت خواهند کرد.

وی ­افزود: همه­ ­33 میلیون نفری که شماره شبا ارائه کرده بودند سود دریافت کردند و مابقی که شماره حساب ارائه نکرده بودند 14 میلیون نفر بوده‌اند که در حال حاضر 2 میلیون نفر مجدداً شماره شبا را ارائه کرده و به­ فهرست­ دریافت سود اضافه شده‌اند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: سود سهام عدالت مشمولین عضو کمیته امداد و بهزیستی فردا مصادف با آغاز دهه فجر به‌طور کامل پرداخت می‌شود، افرادی که در مرحله 50 قبلی تومان سود دریافت کرده‌اند فردا 100 هزار تومان دریافت خواهند کرد و اگر تازه شماره شبا ارائه کرده‌اند مبلغ 150 هزار تومان فردا سود دریافت می‌کنند.

پوری حسینی­ گفت: فردا مشمولینی که به حساب آن‌ها سود واریز می‌شود به‌معنی تسویه حساب سهام عدالت برای سال 95 است.

فردا علاوه بر مشمولین عضو کمیته امداد و بهزیستی، ایثارگران، زنان سرپرست خانوار و دختران مجرد، خدام مساجد و اماکن متبرکه، مددجویان و کارکنان مؤسسات خیریه، فعالان قرآنی، قالیبافان، زندانیان تحت پوشش و تاکسیرانان سود کامل به حسابشان واریز می‌شود و سود مربوط به سال 95 به‌طور کامل سود دریافت می‌کنند.

پوری حسینی­ ادامه داد: افرادی که فردا سود دریافت نمی‌کنند سودشان نهایتاً تا پایان سال در یک مرحله تکمیلی به حسابشان با اطلاعیه‌های بعدی واریز خواهد شد.

وی تأکید کرد: 16 گروهی که فردا سود دریافت می‌کنند 22 درصد جمعیت مشمولین را تشکیل می‌دهند و مابقی مشمولین که در مراحل بعد سود دریافت می‌کنند 78 درصد کل مشمولین را تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در توضیح مبلغ نهایی سود مشمولین گفت: مشمولینی که در مرحله اول حدود 23 هزار تومان دریافت کرده‌اند در مرحله نهایی 53 هزار و 200 تومان و مجموعاً حدود 80 هزار تومان سود دریافت خواهند کرد، و سایر مشمولینی که 50 هزار تومان سود دریافت کرده‌اند در مرحله نهایی 100 هزار تومان و جمعاً 150 هزار تومان سود دریافت می‌کنند.

وی افزود: تنها راه تعامل با مشمولین سهام عدالت شماره شبا است و مشمولینی که هنوز شماره شبا ارائه نکرده‌اند هرچه سریعتر برای واریز سود اقدام کنند که بعد از بررسی سود به حسابشان واریز شود.

رییس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه "اگر مجامع بانک‌ها برگزار شود، قیمت‌های ما باطل می‌شود و باید قیمت‌های جدید اعلام کنیم"، گفت: از آبان‌ماه به بعد صورت‌های حسابرسی‌شده و کارشناسی‌شده را در هیئت واگذاری مصوب می‌کنیم؛ البته امسال تأخیر صورت گرفت که به‌دلیل تغییر دو عضو وزیر در هیئت واگذاری بود.

وی در توضیح سایر مشمولینی که فردا سود دریافت می‌کنند، افزود: فردا علاوه بر مشمولین عضو کمیته امداد و بهزیستی، ایثارگران، زنان سرپرست خانوار و دختران مجرد، خدام مساجد و اماکن متبرکه، مددجویان و کارکنان مؤسسات خیریه، فعالان قرآنی، قالیبافان، زندانیان تحت پوشش و تاکسیرانان سود کامل به حسابشان واریز می‌شود و سود مربوط به سال 95 به‌طور کامل سود دریافت می‌کنند.

وی در خصوص واگذاری شرکتهای بیمه نیز گفت: برای شرکتهای بورسی، اقدام به کارشناسی نکرده‌ایم و آیین‌نامه صراحت دارد که با قیمت نماد معاملاتی قیمت‌گذاری صورت گیرد؛ بنابراین هر سه شرکت بیمه نیز بر این اساس قیمت‌گذاری صورت می‌گیرد یعنی ملاک اصلی، قیمت تابلوی بورس است؛ اما امتیاز خاصی برای این سهم قائل نیستیم، البته درصدی هم به قیمت تابلو اضافه کرده‌ایم.

پوری حسینی ادامه داد: هر سه سهم احتمالاً با قیمت خوبی به‌فروش خواهد رفت.

پوری حسینی در خصوص فروش سهام ایران خودرو در بورس گفت: این موضوع ربطی به سازمان خصوصی‌سازی ندارد؛ اما اگر قرار باشد که سهام به‌صورت بلوکی عرضه شود، اهلیت مالی و غیرمالی متقاضیان باید ارزیابی شود؛ به این معنا که به ترن اور، بدهی بانکی و مواردی از این دست باید رسیدگی شود؛ بنابراین اگر برخورد چک‌لیستی صورت گیرد، مشکلی ندارد، ولی اگر بحث اهلیت مستمسکی برای پس زدن عده‌ای و آوردن عده‌ای دیگر باشد، ناپسند است.

رییس سازمان خصوصی‌سازی در خصوص مدیریت سهام عدالت و آزادسازی خرید و فروش آن نیز گفت: الآن 49 میلیون نفر از مردم می‌دانند که چقدر سهام دارند و سود سال 95 آنها نیز پرداخت شده است، این یک اقدام بزرگ است؛ اما بخشی از کار می‌ماند که ورقه سهام در اختیار مشمولان قرار داده شود که وقتی ورقه سهام داشته باشند، امکان خرید و فروش نیز وجود خواهد داشت.

وی اظهارداشت: به‌تازگی دولت لایحه آزادسازی سهام عدالت را به مجلس داده که بعد از تصویب بودجه 97 این کار رسیدگی می‌شود که امیدواریم این لایحه را به‌شکل تقدیم‌شده، مصوب کنند و اگر در این دستور وظیفه‌ای به‌عهده ما باشد، به‌نحو احسن انجام خواهیم داد. بحث مدیریت تا زمانی که آزادسازی انجام نشود، امکان جایگزینی مصوبه سال 89 هیئت دولت وجود ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 22
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    4 2
    من که همین رو هم بخشیدم به رییس دولت و معاونانش و اعضای کابینه نوش جونتون
  • مرحله سوم IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    2 0
    مرحله سوم
    • اسماعیل IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      5 0
      مبلغ سهام چقدراست
  • طاها IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    4 8
    من کد شبا دارم ولی تا الان سهام برام نریختن چیکار کنم
  • ا IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    1 2
    چی شد کسی نیست راهنمایی کنه
  • حسن سلمانی IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    0 2
    من کدشبا 20روز پیش دادم ولی تا الان خبری نشود
  • اقایی IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    4 1
    اولین بار خانوادگی هرنفر۲۵۰۰۰۰تومان گرفتیم دوم نگرفتیم چه کنیم
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    1 1
    من 20 روز پیش شمار شباه دادم هنوز نریختن کجا باید مراجی کنم
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    2 0
    من که جز بیماران خاص هستم چرا سهام نمیدن
  • علی گنجی چم کریم AE ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
    1 0
    من حدود،6سال پیش سودسهام گرفتیم روستابودم الان حدود2ماهه شماره شبا،درست کردیم من و خانمم نمیدونم کی برای ما واریز میشه،البته پسربزرگم حساب بانکی ندارن پسرکوچکم هم کلاس اولیه،ممنون میشم راهنمایی ام کنید
  • قاسم مطیرزاده IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    3 0
    من دعوتنامه قبول عضویت دارم ولی هنگام ثبت ش.شبا به من گفته شد که اسمم در سیستم موجود نمیباشد
  • IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    1 0
    با سلام تورا به خدا اگر راهی برای ثبت نام دو باره برای سهام عدالت وجود دارد اعلام کنید که آن زمان اول شناسنامه هایمان گم شده بود منو خانواده ام هیچ کس سهام عدالت نمی گیریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس