کد خبر 827008
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
قطار

معاون مسافری راه‌آهن گفت: پیش فروش قطارهای نوروزی برای 20 روز 25 اسفند تا 15 فروردین 97 از 15 بهمن ساعت 8 صبح آغاز می‌شود و قیمت بلیت قطارهای نوروزی تغییر نخواهد کرد و افزایش نمی‌یابد.

به گزارش مشرق، با نزدیک شدن به روزهای آخر سال مردم برای مسافرت‌ در ایام  نوروز  را آماده می‌شوند و در اولین اقدام  به جستجوی بلیت‌ هستند. در همین زمینه میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن در نشست پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی، اظهار کرد: در دو روز بحرانی با بارش برف و کولاک مواجه بودیم  که با تلاش بی وقفه و شبانه روزی راه‌آهن همه مسیرهای ریلی در این مدت باز بود و قطارهای مسافری نسبت به جابجایی مردم اقدام می‌کردند.

وی تصریح کرد: در 48 ساعت بحرانی اقداماتی از جمله تشکیل ستاد بحران در مرکز، ابلاغ وضعیت فوق‌العاده، برف‌روبی سوزن‌های ایستگاه و طول مسیر انجام شد تا هیچ اختلالی در حرکت قطارهای مسافری نداشته باشیم.  علاوه بر این تاکید بر ایمنی بیشتر به خصوص در ایستگاه‌ها، بررسی وضعیت سیر قطار روی گراف، اطلاع‌رسانی در خصوص تاخیر احتمالی قطارها، حضور مدیران عامل شرکت‌های مسافربری از دیگر اقدامات انجام شد.

بیشتر بخوانید:

زمان پیش‌فروش بلیت قطارهای زمستانی اعلام شد

آخرین وضعیت قطارهای برون‌شهری در بارش برف

وی با اشاره به جابجایی رایگان مسافران در راه‌ مانده توسط قطارهای فوق‌العاده افزود: در دو روز بحرانی  432 قطار 140 هزار مسافر  را شامل 59 هزار نفر در  محور خراسان، بیش از 11 هزار نفر در محور  آذربایجان، حدود 34 هزار نفر در محور  جنوب و جنوب شرق و 33 هزار نفر توسط قطارهای حومه ای حدود 33 هزار نفر جابجا کردند.

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: از محل واگن‌ها و ترن‌ست های ذخیره قطارهای فوق‌العاده در مسیرهایی که امکان تردد برای خودرو مانند تهران-قم و تهران-زنجان و بالعکس وجود نداشت،‌ راه‌اندازی شد.

موسوی در ادامه به پیش‌فروش بلیت قطارها برای نوروز 97 اشاره کرد و افزود: پیش فروش قطارهای نوروزی برای 20 روز 25 اسفند تا 15 فروردین 97 از 15 بهمن ساعت 8 صبح از طریق اینترنت و مراکز مجاز فروش بلیت‌های قطار به صورت همزمان آغاز می‌شود.

وی با بیان این‌که 15 بهمن فقط بلیت قطار  تهران-مشهد و بالعکس به فروش می‌رسد، اظهار کرد: از ساعت  8 صبح 16 بهمن بلیت قطارهای نوروزی برای همه مسیرها از طریق اینترنت و مراکز فروش آغاز می‌شود.

وی با یادآوری این‌که سال گذشته 350 واگن بالای 45 سال از رده خارج شد،‌گفت:‌ امسال نیز 248 دستگاه واگن با عمر بالای 30 سال از سیر شبکه ریلی خارج شده است.وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته روزانه 242 رام قطار سیر می‌کنند که نسبت به سال گذشته 15.7 درصد رشد داشته است.

معاون مسافری راه‌آهن با اعلام این‌که  برای پیک نوروز سال 97 بالغ بر 4840 قطار خدمات رسانی می‌کنند، اظهار کرد: صندلی ایجادی یک میلیون و 873 هزار نفر برای نوروز 97 است که نسبت به نوروز 96 13.6 درصد رشد داشته است.

موسوی همچنین تاکید کرد:‌ قیمت بلیت قطارهای نوروزی تغییر نخواهد کرد و افزایش نمی‌یابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس