کد خبر 826784
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
دهه فجر

هر ساله تلویزیون در ایام دهه فجر ویژه برنامه‌هایی را تدارک می‌بینید که این مجموعه‌ها از دیدینی‌ترین برنامه‌هایی هستند که روی آنتن می‌روند.

به گزارش مشرق، هر ساله تلویزیون  در ایام دهه فجر ویژه برنامه‌هایی را تدارک می‌بینید که این مجموعه‌ها از دیدینی‌ترین برنامه‌هایی هستند که روی آنتن می‌روند. 

شبکه یک سیما

سریال 10  قسمتی «ستارخان»، برشی از مجموعه 27 قسمتی «ایراندخت» است. سریال «ایراندخت» روایتی تاریخی از دلاوری‌ها و پایمردی‌های ستارخان، دوستان و هم پیمانان اوست و به زندگی این بزرگ مرد تاریخ ایران می پردازد.

«ستارخان»  در 10 قسمت 50 دقیقه ای آماده شده است و از پنج شنبه 12 بهمن ساعت 22:15 از شبکه یک پخش خواهد شد. این سریال روایتی از سال های پایانی زندگی این سردار بزرگ است که محمدرضا ورزی کارگردان و مصطفی شریفی تهیه کننده آن هستند.

بیشتر بخوانید:

سریال‌های جدید به تلویزیون می‌آیند

اعلام ویژه برنامه‌های دهه فجر شبکه یک سیما

سعید نیک پور، شکرخدا گودرزی، حسین مسافر آستانه، مسعود آب پرور، شایسته ایرانی و سام قریبیان، پندار اکبری، آرزو نبوت، علی زارع، باران زمانی، داریوش کاردان، ژرژ پطروسی، بهزاد خداویسی، رضا فیاضی، فخرالدین صدیق شریف، شهراد بانکی، حمیرا عظیمی و عزت الله مهرآوران در این سریال ایفای نقش می کنند.

تیتراژ این سریال را سالار عقیلی با موسیقی بابک زرین و شعری از رویا میرفخرایی خوانده است.
عوامل دیگر این اثر عبارتند از: مجری طرح کامران شهریوری، مدیرتولید حسین باقریان، طراح گریم شهرام خلج، مدیریرنامه ریزی مسعود عجمی، تدوین مستانه مهاجر، دستیار اول کارگردان محسن صادقی نسب، عکاس هلیا رضایی، طراح لباس رویا ابراهیمی، طراح صحنه علی شایانفر، جلوه های ویژه میدانی حمید رسولیان، برنامه ریز مهدی توکلی، منشی صحنه گلنوش انتظامی و مدیرتصویربرداری افشین گودرزی.

 جنگ شبانگاهی «ای ایران» به تهیه کنندگی مقداد مومن نژاد، قرار است از چهارشنبه 11 بهمن بعد از سریال شبانگاهی و حوالی ساعت 23 روی آنتن برود.

این برنامه هر شب تا 21 بهمن به طور زنده به مدت 90 دقیقه پخش می شود. این جنگ در دو بخش سرودهای انقلابی و هنرهای انقلابی هر شب روی آنتن می رود.

در بخش اول که مربوط به سرودهای انقلابی هست موسیقی های چهار دهه گذشته ایران را که در مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما وجود دارد پخش و در قالب نظر سنجی از بینندگان خواسته می شود به بهترین قطعه موسیقی رای بدهند.

سریال 10  قسمتی «ستارخان»، برشی از مجموعه 27 قسمتی «ایراندخت»

در این جشنواره موسیقیایی 60 قطعه موسیقی که همگی درباره ایران توسط خوانندگان مختلف خوانده شده است را در چهار بخش انقلابی، محلی، پاپ و سنتی پخش می شود. در  هر بخش هم 15 ترانه انتخاب شده است که در پنج شب اول برنامه این 60 قطعه در بخش های چهارگانه پخش شده و مردم به آن رای می دهند.
اما در چهار شب بعد که از دوشنبه 16 بهمن شروع می شود، 28 ترانه که بیشترین رای را کسب کرده اند دوباره رقابت می کنند. در این مرحله سه ترانه از هر گروه به مرحله فینال خواهند رسید که در این مرحله که در 21 بهمن و شب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روی آنتن می رود، از بین 15 ترانه، چهار ترانه برتر به انتخاب مردم معرفی می شود.

«10 ستاره» برنامه ای به تهیه کنندگی الهام پیرهادی با رویکرد علمی و معرفی جوانانی که در این عرصه توانسته اند با خلاقیت و نوآوری، علاوه بر ایجاد اشتغال، کسب و کار پردرآمدی را برای خود و اقتصاد ایران راه اندازی کنند.

این برنامه به سراغ 10 جوان موفقی رفته است که توانسته اند با توسل به علم و با دستانی تقریبا خالی، علاوه بر خلق ثروت هنگفت، ایده و نوآوری خود را در ایران به مرحله تجاری سازی برسانند.

این 10 جوان از شهرهای مختلف ایران انتخاب شدند و همگی آنها جزو برگزیدگان جشنواره های خوارزمی و شیخ بهایی و دارای چندین اختراع ثبتی هستند.

«10 ستاره» یک گفتگو و گپ صمیمانه با این جوانان و اطرافیان آنها است. که در هر برنامه یکی از این جوانان مبتکر و موفق با همراهی یکی از همکاران به استودیو می آیند و درخصوص موفقیت به دست آمده و روند طی شده با بینندگان گفتگو می کند. تیتراژ ابتدایی «10 ستاره» توسط امید حجت و با شعری از سامیه سلیمی خوانده شده است.

«10 ستاره» کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما است که از 12 تا 22 بهمن هر روز ساعت 18 و با اجرای حسین کلهر به مدت 45 دقیقه به طور زنده روی آنتن خواهد رفت.

مجموعه مستند «قابیلی ها» کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیما است که همزمان با اغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در 10 قسمت 20 دقیقه ای بخش هایی از تاریخ انقلاب را روایت می کند.

این مستند مجموعه ترورهای دهه 60 را به تصویر می کشاند. در این مستند با 30 نفر از افرادی که اعضای خانواده آنها قربانی ترور گروهک تروریستی منافقین شدند، گفتگو شده است. در مستند «قابیلی ها»، به شهدای ترور شهرهای سنندج، قوچان، تایباد، مشهد، شهر ری و تهران پرداخته شده است.

این مستند صرفا گفتگو با خانواده های شهدای ترور است. حسین سبطی تهیه کننده و محمدجواد رجب بیگی کارگردان مستند «قابیلی ها» هستند.

 برنامه «خاطره»  نیز از شنبه 14 بهمن در 9 قسمت هر روز ساعت 17:45 به تهیه کنندگی و اجرای لعیا عباس میرزایی با پخش تصاویر قدیمی و خاطرانگیز روی آنتن خواهد رفت.

 مجموعه مستند 10 قسمتی «قصه های انقلاب» از 12 بهمن هر بامداد، ساعت 3:45 از شبکه یک سیما پخش می شود.

 در این ایام همچنین 10 مستند ویژه و مرتبط با دوران پیروزی انقلاب اعم ار آرشیوی و جدید پخش خواهد شد. این مستندها از 14 بهمن هر روز ساعت 17 روی آنتن می رود.

شبکه دو سیما 

«زنده باد زندگی» پنجشنبه 12 بهمن ماه ساعت 9 ویژه برنامه ای را به مناسبت سالگرد ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کشور؛ تهیه کرده که تقدیم مخاطبان می کند.

این برنامه کاری است از گروه دانش و اقتصاد به تهیه کنندگی محمدجعفر خسروی که به تناسب ایام دهه فجر هر روز به یکی از مباحث مرتبط با انقلاب اسلامی خواهد پرداخت. این برنامه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 10:30 روانه آنتن می شود و بازپخش آن همان شب ساعت 15 دقیقه بامداد خواهد بود.

 برنامه گفتگو محور «ایران» با حضور دکتر علی اکبر ولایتی در ایام دهه فجر موضوع خود را به تحلیل تاریخ معاصر و نهضت پیروزی انقلاب اسلامی اختصاص داده است.

این برنامه کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه کنندگی مجید احسانی نیک که علاوه بر چهارشنبه ها و پنجشنبه ها؛ شنبه و یکشنبه 21 و 22 بهمن ساعت 21 نیز به صورت ویژه روانه آنتن خواهد شد.

 برنامه «سینما دو» به تهیه کنندگی حمیدرضا معدنچی و اجرا و سردبیری حامد عنقا با هدف انعکاس رویدادها و اتفاقات سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در ایام پیروزی انقلاب اسلامی هر شب ساعت 23:30 روانه آنتن خواهد شد.

ویژه برنامه «عصر خانواده»‌ به مناسبت ایام دهه فجر

 ویژه برنامه «همین نزدیکی» عنوان جُنگی شاد و جذاب است که با دعوت از چهره های برتر فرهنگی و هنری و با محوریت معرفی جوانان موفق و ممتاز ایرانی که هم سن و سال انقلاب هستند، روانه آنتن می شود.

این ویژه برنامه به تهیه کنندگی محمدرضا رضائیان و اجرای محمد سلوکی از پنج شنبه 12 بهمن تا یکشنبه 22 بهمن ماه ساعت 18:30 روانه آنتن می شود.

 مجموعه مستندهای سیاسی «معجزه امید» روایتی است از ابعاد گوناگون حرکت مردمی در تحقق پیروزی انقلاب اسلامی که در گروه سیاسی شبکه دو تهیه شده و در ایام دهه فجر هر شب ساعت 18:10 روانه آنتن می‌شوند.

 همچنین گروه کودک و نوجوان پخش برنامه «خاله شادونه و کلبه کوهستان» به تهیه کنندگی امید نجیب‌زاده را در نظر گرفته است که هر روز در دهه فجر ساعت 9:30 روانه آنتن می شود.

این برنامه با اجرای ملیکا زارعی روایت نمایش گونه ای است از اتفاقات و ماجراهای خاله شادونه در کلبه کوهستان که پخش آن همزمان با دهه فجر آغاز می شود.

 «فاز» (فرزندان ایران زمین) یک برنامه تلویزیونی ویژه نوجوانان در قالب مستند ـ مسابقه (رئالیتی‌شو) است که فازهای پنجم و ششم این برنامه در روزهای دهه فجر پخش می شود. قسمت چهارم هر فاز به صورت زنده تولید می شود و به موضوع دهه فجر خواهد پرداخت. این برنامه به همت مرکز اوج کودک و نوجوان به تهیه کنندگی احسان کاوه و سردبیری میلاد دخانچی و اجرای مژده لواسانی سه شنبه تا جمعه ساعت 19:20 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

 برنامه «با ما بیا» به تهیه کنندگی سید مجتبی ظریفیان که با هدف گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌هایی متناسب این گروه سنی را تهیه کرده و هر روز در ایام دهه فجر ساعت 15 روانه آنتن می کند.

 مستند گزارشی «نما دو» کاری از گروه دانش و اقتصاد با هدف انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی و نیز جشن‌های مردمی استان های مختلف کشور در ایام دهه فجر ساعت 18 پخش می شود.

 برنامه های «مثبت دو»، «تصویر زندگی»، «عصر خانواده»، «نگی که نگفتی»، مستند «مرز پُرگوهر» و ... به صورت اختصاصی در این روزها با رویکرد ویژه دهه مبارک فجر به مخاطبان تقدیم می شود.

یکی دیگر از تدارکات ویژه این شبکه جشنواره فیلم های سینمایی است که با هدف پخش فیلم های برتر سینمایی و تلویزیونی و گلچین سریال های مرتبط با موضوع انقلاب اسلامی همچون «خواب زمستانی»، «روزی روزگاری شاه‌آباد»، «حانیه»، «پیشواز»، «اسرار اتاق آبی»، «عمارت فرنگی» و ... هر شب در این ایام ساعت 24 روانه آنتن می شود.

 ویژه برنامه روز 22 بهمن نیز از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این ایام است. این برنامه به صورت زنده از محل استقرار گروه برنامه ساز در محل راهپیمایی این حماسه عظیم را به تصویر می‌کشد. گفت‌وگو با شهروندان در مسیر راهپیمایی، اجرای موسیقی‌های شاد و حماسی، حضور مجریان و برنامه سازان شبکه و همچنین توصیف شور حضور مردم در مسیر راهپیمایی بخش‌هایی از این ویژه برنامه است.

 شبکه سه سیما

برنامه «جویا شو» در 10 قسمت 45 دقیقه ای، به تهیه کنندگی حسن حبیب زاده، به یادآوری مبانی انقلاب اسلامی برای نسل جدید و گذشته می پردازد و به شبهات و سوالات جوانان در خصوص انقلاب اسلامی پاسخ می دهد.

ویژه برنامه «جویا شو» کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست که با حضورحسن رحیم‌پور ازغدی و موضوع جوانان و فعالان فضای مجازی، در ایام دهه فجر هرشب از شبکه سه سیما پخش می شود تا جوانان با مبانی انقلاب اسلامی آشنا شوند.

این برنامه از پنجشنبه 12 بهمن، هر شب، ساعت 19:30، تقدیم مخاطبان شبکه سه سیما می شود.

ویژه برنامه «هفت» برای جشنواره فیلم فجر

ویژه برنامه «سرچشمه» به تهیه کنندگی سعید عباسی، نقش و عملکرد مساجد و پایگاه‌های مذهبی در انقلاب اسلامی را بررسی می کند. مساجدی همچون مسجد کرامت در  مشهد، مسجد قبا در تهران و... از جمله این مساجد هستند.

این برنامه در 10 قسمت 30 دقیقه ای، در گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما تهیه شده است و از اول دهه فجر هر روز، بعد از اذان مغرب، ساعت 18:30، پخش خواهد شد. 

ویژه برنامه «هفت» به مناسبت دهه مبارک  فجر از 12 بهمن، بعد از اخبار شبانگاهی از برج میلاد به صورت زنده در شبکه سه سیما پخش می شود.

مجموعه برنامه «هفت» کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیماست که به تهیه کنندگی سعید پروینی، از 12 تا 21 بهمن، هر شب از ساعت 22:30، از محل برگزاری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در برج میلاد، تقدیم مخاطبان شبکه سه سیما خواهد شد. این برنامه با حضور مسئولان، نویسندگان، بازیگران، منتقدان و کارگردانان سینما به بررسی فیلم های جشنواره می پردازد.

تحلیل و بررسی فیلم های بخش مسابقه سینمای ایران با حضور بازیگران و کارگردانان، گفت و گو با داوران و شرکت کنندگان بخش های جنبی جشنواره، پخش نظرات مردم در خصوص فیلم های جشنواره، پوشش جلسات نقد فیلم های جشنواره با حضور عوامل آن و پخش گزیده ای از این جلسه در برنامه، دعوت از چهره هایی که در جشنواره از آنان قدردانی شده بود، همچنین حضور مسئولان جشنواره و سازمان سینمایی کشور از مهم ترین بخش های برنامه «هفت» در ایام جشنواره است.

برنامه ترکیبی «صبح و نشاط» به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر و با حضور در استان‌های مختلف کشور همچون شهرستان کوهدشت استان لرستان  (جمعه 13 بهمن) و شهرستان تازیان استان هرمزگان (جمعه 20 بهمن)، با مسئولان استانی در خصوص اقدامات انجام شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت‌وگو خواهد کرد. این برنامه با اجرای بهزاد کاویانی، ساعت 8 صبح پخش می‌شود.

این برنامه به تهیه کنندگی محمود رضا منتظری، کاری از گروه ورزش شبکه سه سیماست. برنامه «رکورد» با اجرا و  تهیه کنندگی محمد حسین میثاقی کاری از گروه ورزش شبکه سه سیماست که در ایام  دهه مبارک فجر (جمعه 13 و 20 بهمن ) به مسابقات رشته های مختلف ورزشی جام فجر می پردازد. این برنامه جمعه ها بعد از اخبار شبانگاهی پخش خواهد شد.

 فیلم‌های سینمایی با موضوع انقلاب اسلامی نیز از تدارک تامین برنامه شبکه سه سیماست که در ایام دهه فجر برای بینندگان پخش خواهد شد.

 برنامه های «حالا خورشید»، «طبیب»، «سمت خدا» و «جدول»، نیز هر روز موضوعات خود را با مباحث چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تقدیم بینندگان این شبکه می کنند.

شبکه چهار سیما

مجموعه تلویزیونی «آواز در باران» از 13 بهمن هر روز ساعت 17 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

این مجموعه تلویزیونی به نویسندگی و کارگردانی صدرالدین شجره درباره زندگی پرافت‌ و اخیز یک سرهنگ تبعیدی در دوران پهلوی است. اکبر زنجان‌پور، بهزاد فراهانی، میکائیل شهرستانی، سامیه لک، رسول نجفیان، زهرا سعیدی، فرخ نعمتی، آزیتا لاچینی و ... در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته اند.

ویژه برنامه «چشم شب روشن» بمناسبت دهه فجر

داستان سریال «آواز در باران» درباره زندگی یک سرهنگ تبعیدی در دوران پهلوی است که از فرمان تیر تعدادی از مبارزان سر باز می‌زند. وقتی این خبر به مقامات بالاتر گزارش می‌شود، سرهنگ خلع درجه شده و به زاهدان تبعید می‌شود. او پس از 25 سال سکونت در زاهدان با یک تاجر چای دوست می‌شود و در تجارت نیز با او همکاری می‌کند. او اهل بوشهر است و وابستگی‌هایی به رئیسعلی دلواری دارد. علاوه بر این، سرهنگ که ذوق نویسندگی هم دارد، شروع به نوشتن رمانی با موضوع مشکلات اجتماعی می‌کند...

«خط به خط» به تهیه کنندگی مرجان یگانه پرست، مجله تصویری است که شامل بازخوانی تصاویری از تاریخ انقلاب اسلامی ایران از روزهای آغازین پیروزی تا ابتدای مهر سال 1360، سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و انتخاب آیت الله سیدعلی خامنه ای به عنوان رییس جمهور می باشد. انتخابات در شرایطی برگزار شد که حکومت ایران درگیر بحران‌های شدید سیاسی و امنیتی همچون جنگ با عراق و ترور مردم و مقامات حکومتی متعدد خود بود. پخش مجموعه ده قسمتی «خط به خط» از چهارشنبه 11 بهمن آغاز و هرروز ساعت 14 پخش می شود.

صحبت ها و گفتگو های افرادی که در شکل گیری انقلاب نقش داشته اند به همراه تصاویر مستند، در مستند تلویزیونی «شاهدان انقلاب» پخش می شود.

در این ویژه برنامه که تهیه کنندگی آن را علی شعبانی برعهده دارد وقایع انقلاب را از زبان شخصیت هایی همچون مرحوم بروجردی، مرحوم عمید زنجانی ، مرحومه مرضیه دباغ، مرحوم عسگر اولادی، صادق طباطبایی، بهروزی و ... می شنوید.

«شاهدان انقلاب» کاری از گروه اجتماعی شبکه چهار سیما است که در 15 قسمت ویژه ایام الله دهه فجر در مدت زمان 15 دقیقه هر رو ساعت 19:30 پخش می شود. 

مجموعه مستند 12 قسمتی«ناگفته های تاریخ ایران و آمریکا» هر روز ساعت 13 در قالب برنامه «روزنه» پخش می شود. در این مجموعه مستند به بررسی نقاط مبهم تاریخ آمریکا و حضور این کشور در جنگ های جهانی پرداخته می شود.

مخاطبان شبکه چهار می توانند رویداد های جشنواره فیلم فجر را در برنامه تلویزیونی «ققنوس» از شبکه چهار تماشا کنند. برنامه «ققنوس» ویژه ایام الله دهه فجر و در طول برگزاری جشنواره فیلم فجر شنبه تا چهارشنبه ساعت 21:30 و پنجشنبه و جمعه ساعت 22 به روی آنتن شبکه چهار می رود. این برنامه به تهیه کنندگی اکبرزاده نیاکی رویدادهای جشنواره فیلم فجر را پوشش می دهد.

 برنامه های روتین شبکه همچون مجله شبانگاهی «چشم شب روشن» با اجرای محمد صالح علا، «مهمانخانه» با اجرای امیرحسین مدرس و «زاویه» با اجرای دکتر صلواتی نیز رنگ و بوی این ایام را می گیرد و با توجه به موضوع برنامه از میهمان های مختلف فرهنگی، هنری و سیاسی دعوت می شود.

شبکه پنج سیما

سریال «سارقین روح » کاری از گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیماست که به کارگردانی احمد معظمی و تهیه کنندگی ابوالضل صفری و هم زمان با آغاز دهه فجر تقدیم مخاطبان می شود.

اولین قسمت این سریال جمعه 13 بهمن، ساعت 19 پخش و تکرار آن ساعت 23 خواهد بود. سریال «سارقین روح» برگرفته از یک ایده و طرح پژوهش محور است که به موضوع امنیت نرم و آسیب های اجتماعی می پردازد و بر این اساس می توان گفت که داستان تقابل خیر و شر است و دانیال حکیمی بازیگر اصلی این سریال تلویزیونی به حساب می آید که با نقشی متفاوت در ردای یک کارشناس امنیتی قرار گرفته است.

ویژه برنامه«شب فیروزه‌ای» بمناسبت ایام دهه فجر

برنامه «شب فیروزه ای» با آغاز دهه فجر به استان هرمزگان شهر بندرعباس می رود و اولین قسمت این برنامه از پنجشنبه 12 بهمن، با همکاری سیمای خلیج فارس به تهیه کنندگی غلامرضا حیدری برای مخاطبان پخش می شود. این برنامه در ایام دهه فجر هرشب ساعت 21، هم زمان از شبکه پنج سیما و سیمای خلیج فارس پخش می شود.

برنامه «سفیران» کاری از گروه اقتصاد شبکه پنج سیما نیز در ایام دهه فجر هر شب پخش خواهد شد. این برنامه تلویزیونی به بررسی تعاملات جمهوری اسلامی با سایر کشورها و روابط اقتصادی، وقایع مهم بین المللی و سیاست برونگری اقتصاد مقاومتی خواهد پرداخت.

«سفیران» در دفتر سفیران جمهری اسلامی درباره موضوعاتی چون، تمایل مردم کشورهای جهان به  محصولات ایرانی، نحوه صادرات و تسهیلاتی که سفارتخانه‌ها ارائه می‌کنند، نگاه سفرا به کالاهای ایرانی و نظرشان درباره حذف دلار از معاملات فی مابین و موراد بسیاری از این دست در فضای صمیمانه به گفت‌وگو می‌نشینند. این برنامه 40 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی و اجرای عبدالله عبدی از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد.

«مهر وطن» عنوان ویژه برنامه 22 بهمن شبکه پنج سیماست که یکشنبه 22 بهمن از شبکه پنج سیما پخش می شود.

 برنامه های «در شهر»، «در استان»، «به خانه بر می گردیم» نیز در ایام الله دهه فجر معطوف به این مناسبت خواهند بود.  

شبکه قرآن و معارف سیما

همزمان با ایام الله دهه فجر ، طرح تلویزیونی «عطر انقلاب» از ساعت 6 الی 23 به صورت زنده و در زمان های مختلف به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می رود.

افتتاحیه طرح تلویزیونی «عطر انقلاب» در روز 12 فروردین و همزمان با ورود حضرت امام خمینی (ره) و آغاز دهه مبارک فجر از ساعت 9 صبح با حضور دکتر حشمت الله قنبری، حمیدرضا مقدم فر و گروه همخوانی محراب پخش خواهد شد.

ویژه برنامه زنده «طلیعه»  نگاهی به ریشه های قرآنی انقلاب اسلامی خواهد داشت که این برنامه همه روزه در ساعت 10:30 با حضور کارشناسان مطرح به روی آنتن این شبکه می رود.

برنامه زنده «نگاه خورشید» نگاهی به دستاوردهای انقلاب اسلامی دارد که این برنامه جمعه ها ساعت 9 از حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) پخش می شود.

مخاطبان کودک و نوجوان هر روز ساعت 6:30 بامداد در برنامه «نوگلان قرآنی» با آموزه ها و پیام های انقلاب اسلامی آشنا می شوند .

«قرآن کتاب انقلاب» عنوان ویژه برنامه دهه فجر می باشد که هر روز ساعت 14 با حضور کارشناسان فرهنگی، هنری و دینی به بررسی وجوه دینی و قرآنی انقلاب می پردازد.

پخش محافل قرآنی استان های مختلف کشور با حضور قاریان مطرح از دیگر برنامه هایی می باشد که همه روزه در ایام دهه مبارک فجر ضبط و با فاصله زمانی اندکی در ساعت 15 به روی آنتن خواهد رفت.

گزارش های کوتاه از فعالیت های قرآنی و معارفی در ایام الله دهه فجر در قالب برنامه های «روزنه» و «گزارش هشت» در ساعت های مختلف پخش خواهد شد .

همچنین پخش مستندهای جذاب ویژه این ایام نیز در ساعت 21:15 در دستور کار قرار گرفته است .

شبکه آموزش سیما

برنامه ای به نام «صبح روشن» در ایام دهه فجر از شبکه آموزش سیما روی آنتن می رود که به بررسی ادبیات چهار دهه انقلاب اسلامی و بن مایه های فکری و ایدئولوژی شعر و ادبیات کشور می پردازد. برنامه «صبح روشن» در 11 قسمت با موضوعات مختلف ادبیات و اجرای اسماعیل آذر پخش می شود . این برنامه به شعر، داستان، ادبیات دفاع مقدس، ادبیات کودک و نوجوان و همچنین نقش سازمان های مختلف از جمله حوزه هنری، فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و دبیرخانه شورای عالی انقلاب اسلامی اختصاص دارد.

برنامه «صبح روشن» از گروه های مختلف جامعه چه در بخش سیاست گذاری و مدیریتی و چه در بخش دانشگاهی و امور پژوهشی و به طور کلی دست اندکاران حوزه ادبیات از جمله دکتر حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، دکتر علی اکبر ولایتی، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دعوت کرده است. برنامه «صبح روشن» به تهیه کنندگی امیرحسین آذر در ایام دهه فجر هرشب از شبکه آموزش سیما پخش می شود.

 «دانشگاه انقلاب» به تهیه گزارش از نهادهای دانش بنیان که بعد از انقلاب تاسیس شده می پردازد. این برنامه کاری از گروه «دوربین هفت» به تهیه کنندگی هادی خددادی می باشد که در این ایام به تهیه گزارش از مراسم ها و جشن های برپا شده در دهه مبارک فجر خواهد پرداخت. «دانشگاه انقلاب» هر روز در دو نوبت ساعت 9 صبح و 16 روی آنتن شبکه آموزش سیما می رود.

 برنامه «صبحی دیگر» در روز 12 بهمن با حضور محمد رضا حیاتی گوینده خبر و همچنین قطعاتی از محمد نوری و سرود جمهوری اسلامی ایران و برافراشتن پرچم ایران آغاز چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی می دارد. رویکرد برنامه «صبحی دیگر» در این ایام ارزش گذاشتن به افرای است که در طی این 40 سال پرچم ایران را در سراسر ایران به اهتزار در آورده اند. این برنامه همچنین با برنامه هایی پخش خاطرات دوران انقلاب را زنده خواهد کرد. مهمانان این برنامه قهرمانان المپیادها، ورزشکاران، بازیگران و سربازان مام وطن خواهند بود. برنامه «صبحی دیگر» به تهیه کنندگی سید رامین موسوی ملکی هر روز ساعت 9:30 از شبکه آموزش سیما پخش می شود.

 برنامه «پنجره ها» نیز به تهیه کنندگی سهیل سلیمانی جمعه ها ساعت 9 صبح با دعوت از انقلابیون موثر در انقلاب اسلامی به بازخوانی دوباره انقلاب اسلامی از منظر انقلابیون اصیل و پخش تصاویری که برای اولین بار از رسانه پخش می شود می پردازد.

 برنامه«رویای خاک» به تهیه کنندگی سعید بشیری جمعه ها ساعت 23 در ایام دهه فجر با اجرای منوچهر اکبرلو به بررسی هنرهای نمایشی و شعر و موسیقی دهه فجر می پردازد.

 برنامه «روبه روی ماه» نیز کتاب خوانی با موضوع دهه فجر با بیان هنرمندان عرصه های مختلف هنری خواهد داشت. این برنامه به تهیه کنندگی داوود آجرلو هر شب ساعت 23 از شبکه آموزش سیما پخش می شود.

 برنامه «همیشه خونه» مرتبط با دهه فجر از خانواده های انقلابی، نویسندگان و شعرای انقلابی به همراه خانواده شان دعوت می کند. برنامه «همیشه خونه» به تهیه کنندگی مجید صحاف هر شب ساعت 22 از شبکه آموزش سیما پخش می شود.

 مستندهای «خورشید واژه ها» که در هر قسمت زندگی یکی از مبارزان در زمان پهلوی را نشان می دهد، «من 7000 روز بعد» بررسی انقلاب و تاثیر آن بر جهان کنونی، «به روایت دربار» روایت تاریخ از زبان مسئولین و وزراء زمان طاغوت، «وابسته» بازخوانی کوتاه از عملکرد رژیم پهلوی از زاویه استقلال سیاسی ایران، «هزار فامیل»، «یک نکته از هزاران» رهنمودهای امام از 12 بهمن 57 تا 67 به مسئولین، هنرمندان و نویسندگان،« نوفل لوشاتو»، «خط سرخ ـ انقلاب سبز»، «پائیز گرم»، «بازگشت» بازگشت امام خمینی به ایران، «در برابر طوفان» روایتگر تاریخ سیاسی و اجتماعی پهلوی دوم از زمان پادشاهی محمدرضا پهلوی تا انقلاب اسلامی و «قصه های انقلاب» به تصویر کشیدن اربعین شهدای شهرهای مختلف ایران، از دیگر برنامه های تدارک دیده برای ایام دهه فجر می باشد.

شبکه مستند سیما

مستند «روزگار رضاخانی» در 16 قسمت 30 دقیقه ای از 7 تا 22 بهمن ساعت 19:30 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.

مستند «هویدا» در 4 قسمت 40 دقیقه ای از 7 تا 10 بهمن، ساعت 22، با موضوع بررسی زندگی امیرعباس هویدا در زمان نخست وزیر پهلوی پخش می شود.

مستند «اشرف، همزاد شاه» در 3 قسمت 30 دقیقه ای 12،11و 14 بهمن با هدف بررسی ویزگی های شخصیتی اشرف پهلوی تقدیم مخاطبان خواهد شد.

 مستند 30 دقیقه ای «علم، مردی برای تمام فصول» در 4 قسمت از 15 تا 18 بهمن، ساعت 22، از اسدالله اعلم نخست وزیر دربار پهلوی می گوید.

 مستند «آقای دادستان» 10 بهمن ساعت 20 با هدف بررسی زندگی سیاسی شهید اسدالله لاجوردی از زبان خانواده، همسر و همکاران این شهید بزرگوار پخش می شود.

 مستند «ارثیه پدری» نیز 17 بهمن ساعت 20 زندگی و سرنوشت محمدرضا پهلوی را به نمایش می گذارد.

شبکه افق

سریال تلویزیونی «انقلاب زیبا» نیز که پخش آن چندی است از شبکه افق شروع شده در این ایام طبق زمان‌بندی قبلی یعنی هر شب ساعت 23:30 و تکرار آن ساعت های 9:30 و 14:30 روز بعد پخش خواهد شد.

ویژه برنامه «جهان آرا» در کشورهای سوریه و لبنان به موضوعات مختلفی پیرامون انقلاب اسلامی و وقایع تاریخی پس از پیروزی نهضت اسلامی می‌پردازد؛ این برنامه در روزهای 14، 15، 16، 21 و 22 بهمن ماه به صورت زنده روی آنتن خواهد رفت و زمان پخش آن هم ساعت 22 و تکرار روز بعد ساعت 15:30 در نظر گرفته شده است.

ویژه برنامه «جهان آرا» به مناسبت ایام دهه فجر

مجموعه مستند «در برابر طوفان» نیز طی دهه فجر امسال در 10 قسمت 32 دقیقه‌ای روی آنتن می‌رود؛ تهیه‌کننده و کارگردان این مستند، مهدی نقویان است.

«در برابر طوفان»، روایت‌گر تاریخ سیاسی و اجتماعی پهلوی دوم از زمان پادشاهی محمدرضا شاه تا انقلاب اسلامی است. در این مجموعه صداها و تصاویر دیده نشده از تاریخ معاصر کشور به نمایش در می‌آید.

همچنین قرار است در این ایام شاهد پخش سری دوم مجموعه مستند «خاطره محله ما» با تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیرعباس مجذوبی از شبکه افق باشیم؛ این سریال شامل بازسازی وقایع سال 57 است که منجر به پیروزی انقلاب شد.

مجموعه‌ای از مستندهای تولیدی و تأمینی با موضوع انقلاب اسلامی نیز طی این مدت از شبکه افق پخش شده‌اند یا در نوبت پخش قرار دارند؛ «شکوفه‌های زمستان» کاری از سید جمال عود سیمین، بررسی نقش حلقه هنری محله سی متری جی در شکل‌گیری اولین گروه‌های هنری دهه 50، «فرزند CIA» با تهیه‌کنندگی ایمان گودرزی، عملکرد و اقدامات سازمان امنیت و اطلاعات کشور در زمان شاه و «طیبه»، کاری از امین کفاش‌زاده روایتی از زندگی شهیده طیبه واعظی از جمله این مستندها هستند.

علاوه بر اینها 10 کار کوتاه شامل کلیپ، نماهنگ، سرود و ... نیز در ایام دهه فجر در میانه برنامه‌ها روی آنتن می‌روند.

شبکه سلامت سیما

برنامه مطرح و پرطرفدار «ضربان» با آغاز دهه فجر هر روز در ساعت 16 کارشناسانی را به برنامه خود دعوت کرده تا از دستاوردهای انقلاب در حوزه سلامت برای مخاطبین شبکه بگویند و اینکه دستاورد ها تا چه اندازه مطابق با برنامه های و اهداف آن ها بوده است.

از جمله میهمانان این برنامه دکتر حسن رزمی دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی که از دستاورد های حوزه سلامت دهان و دندان خواهد گفت و دکتر عبدالحسین شاهوردی سرپرست پژوهشگاه رویان نیز از عملکردهای این پژوهشگاه می گوید.

از دیگر برنامه های «ضربان» تهیه گزارش هایی از مراکز تحقیقاتی درخصوص دستاوردهای انقلاب در حوزه سلامت است. از جمله این مراکز تحقیقاتی می توان به مراکز تحقیقات مراقبت های پرستاری، گیاهان دارویی، غدد و متابولیسم و پژوهشکده ایمونولوژی و بیماری های عفونی اشاره نمود.

دیگر برنامه شبکه سلامت که منعطف با این ایام پخش خواهد شد برنامه ای است به نام «همین امروز، همین امشب» که به صورت زنده هر روز در دو نوبت صبح ساعات 9:30 و 11:30 و بعد از ظهر 5:30 و 20 روی آنتن شبکه سلامت می رود. این برنامه که اطلاعات عمومی زیادی را به مخاطبین ارائه می دهد قصد دارد در این روزها راهپیمایی یوم الله 22 بهمن را به صورت زنده پوشش دهد.

برنامه «مادر، کودک، تندرستی» هر روز ساعت 10 و دیگر برنامه های شبکه در ایام سالگرد انقلاب معطوف به این مناسبت خواهد بود.

همچنین کلیپ ها، میان برنامه ها و وله هایی با موضوع سالگرد انقلاب اسلامی و سالگرد ورود امام خمینی به کشور از دیگر برنامه هایی است که به بزرگداشت دهه فجر کمک می کند.

شبکه نمایش

شبکه نمایش نیز پخش فیلم های «عملیات سری» ساخته محمدرضا ورزی، «شکار» ساخته مجید جوانمرد، «شاطره» ساخته ایمان افشاریان، «شب برفی» و «بهمنا»ی حمیدرضا لوافی، «گروهبان» ساخته علی شاه حاتمی، «ریسمان سبز» علیرضا امینی، «دایره سرخ» جمال شورجه، «سناتور» مهدی صباغ زاده، «از نفس افتاده» قاسم جعفری، «روزنامه دیواری» خسرو معصومی و «خبرچین» ساخته نصرالله زمردیان دهه فجر را با مخاطبان خود همراهی می کند.

شبکه نسیم

شبکه نسیم برنامه های «کتاب باز»، «چهل تیکه»، «نسیم آوا» و «نسیم نما»، «حماسه 57» و کلیپ ها و نماهنگ هایی با موضوع یوم الله 22 بهمن را برای دهه فجر و همراهی با جشن چهلمین سالگرد انقلاب تدارک دیده است .

ویژه برنامه «کتاب باز» به مناسبت ایام دهه فجر

شبکه تماشا

شبکه تماشا با پخش سریال «نفس» در 30 قسمت 45 دقیقه ای و سریال «کوچک جنگلی» دهه فجر را اغاز می کند.

ویژه برنامه «ایران من» در 6 قسمت و ویژه برنامه «شوی آزادی» نیز در 4 قسمت، از این شبکه برای ببینندگان پخش خواهد شد.

همچنین این شبکه با پخش کلیپ ها و وله های ویژه این ایام با مخاطبان شبکه همراه می شود.

شبکه امید

برنامۀ «فوق العاده» و «چشم امید» که هر دو از برنامه‌های زندۀ شبکه امید است و به صورت روزانه پخش می‌شود در این ایام موضوع برنامۀ خود را متناسب با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روی آنتن می‌برد.

برنامۀ «دوربین امید» که یک برنامۀ گزارشی بوده قرار است حال و هوای این روزها را از طریق دریچۀ دوربینش به نمایش بگذارد و مخاطب را به وادی اتفاقاتی می‌برد که هر ساله در این برهه از زمان رخ می‌دهند. یکی از مکان‌ها و رویدادهایی که «دوربین امید» به آن سر می زند جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

برنامۀ «چاپارخانه» هم آیتم‌های ویژه‌ای را به مناسب دهۀ فجر آماده کرده است.

از برنامه‌های تأمینی شبکه ویژۀ این ایام هم می‌توان به «قصه‌های انقلاب» و «بچه‌های بهشت» اشاره کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس