دو برادر قاتل نمایه

دو برادر که دامادشان را در درگیری به قتل رسانده بودند از سوی اولیای‌دم بخشیده شدند و دادگاه هر کدام از آنها را به ۹ سال حبس محکوم کرد.

به گزارش مشرق، شانزدهم اسفندماه سال‌۹۴، مأموران پلیس پاکدشت جسد مرد جوانی را در کانال آبی کشف کردند که دست و پای آن با بست پلاستیکی بسته شده بود.

 با انتقال جسد به پزشکی قانونی و تشخیص هویت مشخص شد جسد متعلق به نوید ۳۵‌ساله‌ای است که بر اثر اصابت جسم سخت به سرش فوت کرده است.  به این ترتیب پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل شد و برای شناسایی عامل یا عاملان حادثه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. 

کارآگاهان در اولین گام از تحقیقات خود دریافتند مقتول به مواد مخدر معتاد بوده و به خاطر اعتیاد با همسر و برادران همسرش اختلاف داشته است.

بنابراین ابراهیم ۳۰‌ساله و مجید ۲۵‌ساله – برادرزن‌های مقتول‌- تحت بازجویی قرار گرفتند و به قتل نوید اعتراف کردند. برادر بزرگتر در توضیح به مأموران گفت: «۱۰سال از زندگی نوید و خواهرم می‌گذشت و آنها با داشتن یک فرزند دختر زندگی خوبی داشتند تا اینکه نوید گرفتار اعتیاد شد و بدین ترتیب زندگی برای خواهرم سخت شد.» 

متهم در ادامه گفت: «بارها خواستیم او را در کمپ بستری کنیم، اما زیر بار نمی‌رفت تا اینکه این اواخر متوجه شدیم نوید از کاسبان محل پول دستی می‌گیرد و به خاطر توهم شیشه به خواهرم تهمت می‌زند. با این شرایط خواهرم بار دیگر از ما خواست هر طور شده او را به کمپ ببریم.

از طرفی نوید به خاطر اخراج از کار خیلی بدخلقی می‌کرد آنجا بود که با مجید تصمیم گرفتیم او را به بهانه‌ای سوار ماشین کنیم و در کمپ بستری کنیم.‌»  متهم در خصوص روز حادثه گفت: «آن روز وقتی نوید سوار ماشین شد، اواسط راه بود که متوجه تصمیم ما شد به همین دلیل خواست از ماشین پیاده شود.

سعی کردیم او را قانع کنیم، اما دست بردار نبود که ناگهان متوجه شدیم می‌خواهد خودش را از ماشین به بیرون پرتاب کند.

به همین خاطر مجبور شدیم دست و پای او را با بست ببندیم و دهانش را چسب بزنیم. آنجا بود که فهمیدیم از نفس افتاده و بدنش یخ کرده است. وقتی مطمئن شدیم فوت کرده از ترس جسدش را در کانال آبی رها کردیم و فرار کردیم.»

بعد از تأیید این توضیحات از سوی دیگر کیفرخواست علیه دو برادر صادر شد و هر دو متهم روانه زندان شدند. در حالیکه پرونده در دادسرا قرار داشت اولیای‌دم با دریافت ۱۲۰‌میلیون تومان دیه اعلام رضایت کردند.

به این ترتیب پرونده جهت رسیدگی از جنبه عمومی جرم روی میز هیئت قضائی شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی قربان‌زاده قرار گرفت.

 بعد از اعلام رسمیت جلسه دو برادر اظهارات خود در دادسرا را انکار کردند و برادر بزرگتر رو به هیئت قضایی گفت: «‌آن روز به خاطر فشارهای بازجویی به قتل اعتراف کردم، اما این مجید بود که دست و پای مقتول را بست و جسد را در کانال آب انداخت‌.»

در ادامه برادر کوچکتر نیز خلاف اظهاراتش گفت: «در دادسرا قتل را گردن برادر بزرگترم انداختم، اما وقتی او صاحب فرزند شد عذاب وجدان گرفتم و حالا می‌خواهم حقیقت را بگویم.

من خودم نوید را به قتل رساندم و ابراهیم فقط در ماشین نشسته بود.‌» در پایان هیئت قضایی بعد از شور، با توجه به رضایت اولیای‌دم هر کدام از دو برادر را از جنبه عمومی جرم به ۹سال حبس محکوم کرد. 

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    5 0
    نمی دونم برادرزنها چه پدرکشتگی با داماد دارن که انقد امار قتل دامادها زیاد شده؟
    • US ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
      0 0
      افرین دقیقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس