کد خبر 826365
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
برف روبی

در یکی از اپلیکیشن‌ها نزدیک به ۱۹۰ آگهی برف‌روبی ثبت شده است. وقتی تماس می‌گیریم می‌گوید که اپلیکیشن هواشناسی گوشی‌اش را چک می‌کرده و از هفته قبل می‌دانسته تهران برفی است و برای آن برنامه داشته‌اند.

به گزارش مشرق، برف تهران بازار کسب و کار قدیمی برف‌روبی را داغ کرد؛ آن هم نه برف روب‌هایی که در خیابان داد بزنند بلکه آنهایی که برای خدمت خود آگهی آنلاین داده‌اند و سفارش می‌گیرند.

 تهران سال‌ها بود که برف سنگین به خود ندیده بود و یا بهتر بگویم برخی مناطق تهران در سال‌های اخیر اصلا برف به خود ندیده بودند و صدای کارگران پارو به دستی که بعد از برف در خیابان داد می‌زندند « برف پارو می‌کنیم» هم شنیده نمی‌شد ولی بالاخره تهران برفی شد و پشت بام‌های تهران چنان سنگین شد که دلمان هوای همان صداها را کرد اما خبری از آن‌ها نبود.

حالا به سبک زندگی مدرنی که به مدد گسترش اینترنت و خدمات آنلاین این روزها تجربه می‌کنیم سراغ سایت‌ها و اپلیکیشن‌های  ارائه خدمات و نیازمندی‌ها می‌رویم، سایت‌هایی که هر نوع خدماتی درآنها یافت می‌شود و ناباورانه می‌بینیم که چقدر بازار برف‌روبی در آنها داغ است.

بیشتربخوانید:

فیلم/ پارو کردن برف توسط برف روب

عکس/ استفاده تزئینی از ماشین‌های برف‌روب شهرداری!

حالا فقط در یکی از این اپلیکیشن‌ها نزدیک به ۱۹۰ آگهی برف‌روبی ثبت شده است که قدیمی‌ترین آنها مربوط به ۷ روز پیش است؛ وقتی که با او تماس می‌گیرم می‌گوید که مدام اپلیکیشن هواشناسی گوشی‌اش را چک می‌کرده و از هفته قبل می‌دانسته تهران برفی است و برای آن برنامه داشته‌اند. 

صاحب یکی دیگر از آگهی‌ها می‌گوید نرخ این خدمت در تهران حداقل متری هزار تومان است و برای پاکسازی کامل کار ما را ۲۰۰ هزار تومان می‌گیرد. او می‌گوید اگر درخت شکسته در جلوی در هم داشته باشید کنار می‌زند و جلوی در پارکینگ را هم تمیز می‌کند.سایر آگهی‌های برف‌روبی مربوط به دیروز تا به حال هستند؛ کارگرانی که اکثرا تهرانی نیستند و شخصی کار می‌کنند. در تماس با یکی از آنها برای یک‌آپارتمان 80 متری در مرکز تهران جزئیات کار را سوال می‌کند و می‌گوید برای اینکه برف‌ها را از پشت بام به داخل حیاط پارو کند و و از آنجا هم به بیرون از منزل  ۲۵۰ هزار تومان می‌گیرد. او می‌گوید که خودش کار را مدیریت می‌کند و برای این کار تیم حرفه‌ای دارد و یک ساعته کار را تمام می‌کند!

با یکی دیگر از آگهی دهندگان تماس می‌گیرم، می‌گوید فعلا در شمال شهر است و چند سفارش دیگر پذیرفته، می‌گوید فردا می‌آید و ۶۰۰ هزار تومان می‌گیرد، گویا قرار است با ما هم مثل بالا شهری‌ها حساب ‌کند.

آگهی دهنده دیگری می‌گوید سه نفره می‌آیند و هر کدام  ۵۰ تومان می‌گیرند و تخفیف هم نمی‌دهند، تاکید می‌کند که زودتر تصمیم بگیرم چون سرش خیلی شلوغ است. خلاصه قرارمان این می‌شود که هر موقع وقتش آزاد شد تماس بگیرد، ساعت از ۷ شب گذشته که تماس می‌گیرد و می‌گوید یک ساعت دیگر می‌آیند، وقتی به او می‌گویم دیگر دیر شده می‌گوید امشب را تا صبح کار می‌کنیم فردا  هوا خیلی سرد می‌شود و برف‌ها یخ می‌زند. تاکید می‌کند که برای شکست یخ و یخ‌زدایی بیشتر هم پول می‌گیرند و تعرفه تغییر می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    0 0
    در یکی از اپلیکیشن‌ها نزدیک به ۱۹۰ آگهی برف‌روبی ثبت شده است. وقتی تماس می‌گیریم می‌گوید که اپلیکیشن هواشناسی گوشی‌اش را چک می‌کرده و از هفته قبل می‌دانسته تهران برفی است و برای آن برنامه داشته‌اند!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس