کد خبر 826167
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷
بارش برف

قطعی برق، ترافیک خیابان‌ها، لغزندگی معابر، شکسته شدن درختان همه و همه عوامل مواردی بود که کاربران فضای مجازی اذعان داشتند ناشی از سوءمدیریت شهرداران و مسئولان وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش مشرق، بارش شدید برف در کشور از یک سو باعث خوشحالی مردم و بخصوص بچه‌ها شد و از سوی دیگر بی‌تدبیری مسئولان مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورد؛ این دو موضوع سوژه بسیاری از فعالان شبکه‌های اجتماعی شد:

علی رغم این که بارش شدید برف از چند روز پیش توسط سازمان هواشناسی پیش بینی شده بود اما برفی که شنبه شب تهران، البرز، قزوین، قم و چند استان دیگر را سفید پوش کرد، مشکلات عدیده ای را برای مردم و در راه ماندگان به وجود آورد.

قطعی برق، ترافیک خیابان‌ها، لغزندگی معابر، شکسته شدن درختان همه و همه عوامل مواردی بود که کاربران فضای مجازی اذعان داشتند ناشی از سوءمدیریت شهرداران و مسئولان وزارت راه و شهرسازی است.

محمدعلی نجفی شهردار تهران اما روز گذشته با بیان اینکه مشکلی جز تردد و رفت و آمد نداشتیم گفت: خواهش من از جوان‌ترها این است که وقتی هوا بهتر شد اگر حال و حوصله داشتند تشریف بیاورند یک مقدار به آرامی برف روی درختان را بتکانند تا از شکستن آنها جلوگیری کنند.

نجفی ادامه داد: البته مأموران این کار را انجام می‌دهند اگر مردم این کار را کنند خودش یک نوع ورزش و تفریح محسوب می‌شود فکر می‌کنم کمک مؤثری به حفظ درختان می‌شود.

اما در مقابل محمدرضا عارف،  نماینده لیست امید در مجلس شورای اسلامی با بیان این که از اقدامات شهرداری و استانداری تاسف میخورم، عنوان کرد: متاسفانه هم اتوبان‌های پایتخت و هم اتوبان‌های تهران-قم و تهران-کرج بعد از بارش برف وضعیت نابسامانی پیدا کردند و مردم ساعت‌ها در این اتوبان‌ها معطل ماندند. ضمنا گله جدی داریم که چرا شهرداری آمادگی اولیه را برای ساماندهی معابر و برف‌روبی نداشت.

عارف اضافه کرد: از شب گذشته تا کنون تعداد زیادی درخت بر اثر سنگینی بارش برف شکسته که نشان می‌دهد عوامل شهرداری اقدام به برف‌روبی از درخت‌ها نکرده‌اند، ضمن اینکه شن پاشی در کوچه و خیابان‌های فرعی نیز به شکل مطلوب انجام نشده است.

حسین عباسی‌فر: جای سینما و کتابخونه فقط خالیه تو این عکس! #زیباکلام

در فضای مجازی هم چنین وضعی وجود دارد و کاربران شبکه های اجتماعی به شدت از اقدامات ضعیف مسئولان شهرداری و وزارت راه انتقاد کردند.

فرید ابراهیمی در حساب توییتری اش نوشت: حالا خوب شد اصفهان و شیراز برف نیومده بود و فرودگاههاشون باز بود وگرنه کل پروازهای ایران باید میرفتن افغانستان و عراق فرود میومدن. این قالیباف چکار میکنه پس؟

علی صدری نیا نوشت: حالا که صدای همه از بی‌برنامه بودن شهرداری سر یه برف ساده دراومده، آماده باشیم که
نجفی یه پرونده اختلاس از دوره قالیباف رو کنه؛
محمود صادقی گودرز و شقایق رو به هم ربط بده؛
و بعضی ها هم در مورد اینکه پیامبر هم موقع برف اومدن تو مدینه غافلگیر می‌شده حدیث برامون بخونه!

احمد جانجان توئیت کرد: در دولتی که آتیش اونقد باید بسوزه که تا خودش خاموش شه این منطقیه که مردم اونقد باید توی اتوبان‌ها بمونن که برفا آب شه!

ساجدی به این نکته اشاره کرد: اگر قالیباف چندثانیه دیرنمک‌پاشی میکرد،بی بی سی آنرا به هزاران میکروثانیه تقسیم کرده و در هر قسمت پس از مصاحبه با صدها مریض قلبی و روانی، اوضاعی که میانماری ها هم تجربه نکرده‌اند را در تهران وصف میکردند.

برقکار سه فاز: اینجوری از جونشون مایه میذارن واسه رسیدن نیروی برق به خونه هامون

علی بزرگیان هم نوشت: ‏به جای این همه پست و مشاورهایی که معمولا کاری هم انجام نمی‌دهند، نجفی باید به یک اسکیمو حکم می‌داد: مشاور روزای برفی.

کاربری نوشت: هموطن! اینک یک زمستان با مدیریت اصلاحاتی را دیدی! زین پس سه تا هم خواهی دید تا بفهمی همه چیز تَکرار کردن با چشم بسته نیست.

یکی از فعالان فضای مجازی هم این پیشنهاد را مطرح کرد: ‏به نظرم شورای شهرتهران برای چند ساعتی هم که شده ‎قالیباف رو شهردار کنه تا تهران رو سر و سامون بده بعد دوباره خود ‎ نجفی بشه شهردار.

سیروس: وقتی حزبی توییت میزنی؛ توییت بالا زمان نجفی توییت پایین زمان قالیباف

محمد امین میرزایی هم در اینستاگرامش این مطلب را منتشر کرد: زلزله اومد، تهران رفت هوا... عده‌ای مدعی شدن شهردار رفته کیش و شهرداری هم تکذیب کرد!

برف بارید، تهران رفت هوا... عده‌ای به شوخی گفتن شهردار رفته کیش و شهرداری هنوز تکذیب نکرده!

اما تو خیابونا که تردد کنی، متوجه میشی ‎تهران شهردار نداره.

یکی از فعالان توئیتری هم نوشت: قانون پایستگی ناتوانی در دولت: ناتوانی در این دولت نه از بین می‌رود و نه بوجود می‌آید بلکه از وزارت‌خانه‌ای به وزارت‌خانه دیگر منتقل می‌شود.

حمدجواد محمدزاده هم با اشاره به صحبت های یکی از اعضای شورای شهر گفته بود «شهرداری تهران از بارش برف غافلگیر شده‌.» نوشت: فکر کنید؛ وسط چله زمستون. دقیقا مثل اینه که سال آینده تیم ملی توی جام جهانی از بازی کریس رونالدو غافلگیر بشه.

مهرداد خوشبختی هم که مقصر اصلی را وزیر راه می داند، توییت کرد: رسما مملکت قفل شده آخوندی کجایی؟ دقیقا کجایی؟

علی قلهکی معتقد است: عیار شهرداران تهران در هنگامه حوادث است که عیان می‌شود، پلاسکو و برف دو محل آزمون است!

لیکن مدیریت اصلاحاتی همه اش این نباشد که در صحن شورا گزارش سیاه بر ضد قالیباف بخوانی، کمی هم مدیریت شهر بد نیست

وحید هروآبادی هم با کنایه به برخورد زننده عباس آخوندی با خبرنگار صدا و سیما نوشت: حالا کی جرأت داره بره با آخوندی مصاحبه کنه راجع به راهداری ها و ضعفشون؟

فعال دیگر فضای مجازی هم نوشت: میگن برا نماز بارون با هواشناسی هماهنگ بودن! ینی وزارت راه و شهردای اینقد تعطیلن که میدونستن و واسه این کاری نکردن؟

اما در مقابل بودند کاربرانی که به ابعاد دیگری به این موضوع نگاه کردند و حتی در کنار همه این سختی‌ها از زبان طنز غافل نشدند.

در ادامه نیز واکنش طنز کاربران را می خوانید:

 کینگ کونگ: باداداش کوچیکم رفتیم برف بازی جوری میزدم تو صورتش یکی رد میشد گفت انتخابی تیم ملی نیست که داداش، اروم تر.

امین میمندیان: خواستین برین ‎اینستاگرام دستکش و لباس گرم همراه داشته باشین.

آرش: تو ایران غیر از هوای آفتابی 25 درجه و بدون آلودگی، هر شرایط دیگه‌ای باشه بحرانیه و آمادگی شو نداریم. 

سلطان: باید یه ستاد درست کنن که از غافلگیر شدن ستاد مدیریت بحران جلوگیری کنه.

شاپرک: جواد خیابانی امروز پنجره خونه ش رو باز کرد گفت سلام روسیه، سلام سن پترزبورگ ، سلام مسکو.

داون: ‏درختای تهران از بس برف ندیدن بیچاره ها یادشون رفته باید سنگینی برف رو تحمل کنن، همه شاخه هاشون شکسته.

مصطفی: بهترین عکسی که از برف اخیر دیدم همینه

شقایق: کم مونده قبل از خبر هواشناسی آهنگ بر طبل شادانه بکوب پخش کنن و مجری تو استودیو با پرچم دور افتخار بزنه! حالا یه پیش بینی تون درست دراومده ها!

جنلی: لطفا دانش آموزان ابتدایی آشغالا رو جمع کنن دانشجوها هم با ماشین و موتور تردد نکنن تا آلودگی هوا هم حل بشه ممنون. 

حسین اسماعیلی: هم اکنون ارتفاع برف در اینستاگرام به بیش از 2.5 متر رسید.

محسن: چه بودم دندونم که درد میگرفت، پدرم میگفت محلش نذار خودش خوب میشه. الان مسئولین برای برف، زلزله، آتش سوزی، سیل، آلودگی هوا، گردوخاک و... از همین روش استفاده میکنن.

بابک: بزنید تلگرام، همه دارن پروفایل عوض میکنن.

فاطمه سادات رضوی علوی: خوش بحال زن های این مسئولین اصلا دغدغه ای واسه غافلگیر کردن شوهرشون ندارن! یعنی فکر کن هرسال روز پدر واسشون جوراب میخرن، هرسال هم اینا غافل گیر میشن.

امروز وقتی راننده تاکسی ها همه دنبال مسافر دربستی بودند یه وانتی مردم سوار میکرد و میرسوندشون به مقصدش

صبا: تنها نهادهایی که تو برف غافلگیر نشدن دکه‌ها بودن که به خوبی تونستن پاسخگوی افزایش ناگهانی در تقاضای سیگار باشن. 

قاوف: این برف هم کار خودشونه، میخوان ملت نتونن برن ولنتاین.

رضا مهربان: ‏ولی این ‎برف کار خودشونه. وگرنه اینقدر هماهنگ همه جا؟ هم بیاد هم بشینه؟؟ قبلا اینقدر برف نمی نشست، لااقل دفعه اول! به نظرم میخوان با این کار هم ماجرای ‎هارپ و انفجار و ‎زلزله ‎کرمانشاه رو بشورن ببرن.(همینک در تامسی های سراسر کشور)

ترمیناتور: الان رو نگاه نکنید که وقتی برف میاد مدارس رو تعطیل میکنن، دهه 60 وقتی برف میومد شات گان میذاشتن رو سر دهه 60یا میگفتن یا میری مدرسه یا میکشیمت.

دکی: ‏شما پای حرف هر پیرزن پیرمردی بشینی میگن این برفها که برف نیست. اون زمان برف میومد جوری که اصن تونل توش میزدی که از در خونه بری بیرون.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس